Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Regendrup.
08-02-2022 om 19:48
Biebel schreef op 08-02-2022 om 17:04:
Ik wilde allerlei grapjes maken over monsters en hun eerste val. Iets bemoedigends schrijven over je MRI.
Maar het lukt me niet. Donderdag wandel ik weer langs het lokale ‘mariagrotje’ en zal een succeswenskaarsje voor je aansteken. Sws om de dag door te komen, maar ook dat er maar iets uit mag komen waar je wat mee kunt.
Maar eigenlijk wil ik je bedanken omdat je me een nieuwe term geleerd heb, de ‘IkBenNietZiek’-dag. Met warme chocolademelk én slagroom, lieve mensen om je heen en waar het vooral gaat over het stelpen van het wondje in monsters gezicht. Een dag waarop je al het medische en de mentale impact daarvan gewoon even buitensluit of in elk geval niet op de voorgrond zet.
Ik heb hem voor mezelf ook gepland, komende zaterdag. Met een optie om het een maand later gewoon te herhalen. Even IkBenNietZiek-en, maar gewoon weer Biebelen.
Al heb ik natuurlijk niet zo’n schattig monster om me heen!
Wauw, ik ben sprakeloos. Mooie woorden.
En net als voor Millie, ook een dikke knuffel voor jou. Laten we gaan voor heel veel IkBenNietZiek dagen!
Mammoet
08-02-2022 om 23:52
Helemaal eens met Regendrup!
Op naar heel veel Ikbennietziek-dagen voor iedereen die ze kan gebruiken!
Millie91
10-02-2022 om 11:42
Lief dat jullie aan mij hebben gedacht!
Wij komen nu net van het gesprek met de neurochirurg. In de rug is dezelfde kleine groei te zien als al eerder gemeld bij de andere tumoren, waardoor de tumor op niveau L5 (de onderste lendewervel) een zenuw beknelt die mijn rechterbeen 'bedient'. Mijn pijn- en krachtverliesklachten zijn hierdoor te verklaren. Bij de vorige rugoperatie is bij deze tumor wat weefsel verwijderd, om de zenuwen vrij te maken. Door de recente groei is dit echter weer wat teruggedraaid. Deze tumor bevindt zich in het wervelkanaal. Erboven bevindt zich een wat kleinere tumor, die vooralsnog geen problemen oplevert.
Het voorstel van de neurochirurg is om deze beide tumoren radicaal te verwijderen. Dit zou zowel mijn klachten opheffen, als de tumorload verlagen (dat is altijd winst). Deze operatie is wel wat riskanter dan de vorige, omdat in dit gebied al eerder geopereerd is wat kan zorgen voor extra bloedverlies. Daarom word ik waarschijnlijk vooraf geëmboliseerd. Oftewel, dit verhaal kennen we al een beetje..verschil is wel dat het bot deze keer met rust gelaten wordt, dus het herstel zal als het goed is wat minder heftig zijn. Maar dus weer een zware rugoperatie op de planning. Ik heb een beetje mixed feelings, ik ben nog niet vergeten hoe heftig de vorige operatie en vooral embolisatie was. En het gemis van mijn monster tijdens opname. Maar het is wel heel fijn dat er iets gedaan kan worden tegen mijn klachten, en ook echt iets rigoreus in plaats van een tijdelijke oplossing. De neurochirurg (die de operatie ook zal uitvoeren) verwacht dat de operatie binnen vier weken kan plaatsvinden.
Agen
10-02-2022 om 12:01
Ik kan me voorstellen dat je erg opziet tegen de operatie, want bij je rug operatie had je het echt heel zwaar. Dat opereren kán klinkt toch wel als goed nieuws! Ik ga voor je duimen dat de operatie soepel loopt en effectief is.
Cilly2
10-02-2022 om 12:17
Sluit me aan bij Agen. Weer zo’n operatie zal pittig worden maar je knokt je er weer doorheen daar geloof ik heilig in! En inderdaad dat opereren kan ben ik ook wel opgelucht over. Zou zo fijn zijn als je niet zoveel pijn hebt. Zet hem op kanjer! Wij staan hier aan de zijlijn met man en macht je toe te juichen!
Jet50
10-02-2022 om 12:41
helder verhaal!
Maar ze kunnen wat doen en dat is het toch ook wat waard💞
Denk aan je
Liefs😘
Mushu
10-02-2022 om 12:54
Heftig, maar een stuk positiever dan een paar updates geleden. En fijn dat het zo snel kan. Heel veel succes weer met alles.
lientje69
10-02-2022 om 13:10
Klinkt idd gek maar ben blij dat ze gaan opereren Millie.
Hoewel het zwaar voor je zal worden is er toch weer hoop op verbetering. En daardoor extra ikbennietziekdagen met je monstertje!
Ik steek een kaarsje op voor een voorspoedig verlopende operatie met goed resultaat voor je!
Elmie
10-02-2022 om 13:29
Wat goed dat er toch weer perspectief is op hopelijk minder pijn. Op naar een goed verloop van de operatie en een voorspoedig herstel!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.