Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Millie91

Millie91

12-01-2022 om 12:26 Topicstarter

De quarantaine is met een sisser afgelopen! We hebben gisteren alledrie een negatief testresultaat ontvangen. De keelpijn was dus toch een ander naar virus, en is gelukkig ook aan het wegtrekken. Net als de meeste andere symptomen die ik had. Mijn monstertje heeft het gevierd met een hele nacht feesten . Ik werd vandaag wel wakker met hoofdpijn, dus ik ben er nog niet helemaal gerust op dat corona buiten de deur blijft. Ik doe over een tijdje nog een zelftest.

De opvang is voorlopig nog dicht, dus we zitten nog steeds gezellig met zijn drieën. Gelukkig wil zijn oma morgen wel een dagje oppassen zodat wij ook even wat dingen kunnen regelen waar je niet aan toe komt met een ondernemend dreumesje om je heen. Hij geeft nu af en toe kusjes, het is het zoetste wat er is ♥️ hij wisselt het strategisch af met heel hard in je arm bijten 🐊😂. 

Mijn algehele gesteldheid is gelukkig dus wat aan de betere hand! Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren, maar de keelpijn is bijna weg, verkoudheid is nog minimaal, mijn benen doen veel minder pijn, en zelfs mijn eetlust is iets beter. Maar, zoals het ook werkt met dit soort dingen, valt het nu op dat ik toch weer veel last heb van mijn rechterkuit. Dit was een tijd weg, maar nu is het terug, en heftiger dan voorheen. Ik kan bijvoorbeeld maar kort staan, voordat de pijn zo heftig wordt dat ik moet gaan zitten. Irritant, dus ik ga het volgende week bespreken met de oncoloog. Maar ik ben desondanks blij met de algehele positieve tendens die er even lijkt te zijn!

Wat fijn om je te lezen Millie! 
Hoop dat het meevalt met je kuit, is toch steeds weer spannend he. Maar ben heel blij voor je dat jullie negatief testten. En die kusjes, zijn zo heerlijk haha. Lekker nat en ongecontroleerd vaak, maar het beste wat er is he

Millie91

Millie91

12-01-2022 om 12:41 Topicstarter

Regendrup. schreef op 12-01-2022 om 12:29:

Wat fijn om je te lezen Millie!
Hoop dat het meevalt met je kuit, is toch steeds weer spannend he. Maar ben heel blij voor je dat jullie negatief testten. En die kusjes, zijn zo heerlijk haha. Lekker nat en ongecontroleerd vaak, maar het beste wat er is he

Ja en met wijd open mondje ♥️

Dreumeskusjes zijn de heerlijkste 

Fijn dat de quarantaine iig geen positief testresultaat had Millie! Sterkte met de pijn in je kuit en de onzekerheid die daarbij komt kijken. Super dat je je iig wat beter en vrolijker voelt!

Millie91 schreef op 12-01-2022 om 12:41:

[..]

Ja en met wijd open mondje ♥️

Heeerlijk! 

Fijn dat je weer opknapt en dreumes zulke heerlijke zoenen kan geven. Hopelijk eet hij je niet op!

Fijn dat de quarantaine voorbij is!

Dreumeskusjes  

fijn dat het wat beter gaat Millie 

Wat een goed en lief (kusjes)nieuws! Wel balen van je kuit weer…

Ik denk dat je je beter voelt door al die kusjes die je hebt gekregen, Millie. Het is dan ook niet niks, zo een natte kinderzoen. En blijkbaar helend! Dus laat je doodkussen door dat kleine monstertje van je; gewoon van boven tot onder: de beste medicijn voor een mama!

Liefs uit België.

Mooie zondag, monstermama!

Millie91

Millie91

17-01-2022 om 22:08 Topicstarter

Dankjewel Letterkoekje!

Het was een weekend met een gespannen ondertoon, want vandaag was het weer tijd voor scans.

Het begon veelbelovend, ik ben wel 10 keer misgeprikt voor een infuus. Nummer 9 leek goed te zijn (deze was speciaal op de picu gezet), maar bleek in een vat te zitten dat de druk van de ct-contrastvloeistof niet aankon waardoor ik door het plafond ging van pijn bij het doorspuiten. We waren inmiddels al 1,5 uur bezig en nog geen goed infuus en geen scans, de afspraak bij de oncoloog was al begonnen zonder mij. Ik ben toen van pijn maar vooral van spanning en frustratie in tranen uitgebarsten. Na een tweede bezoek aan de picu gelukkig toch een goed infuus gekregen en door de scan gehaald.

Ondanks het zenuwslopende begin, kreeg ik toch goed nieuws: wederom geen groei te zien! Het is weer wachten op de radioloog voor de exacte millimetertjes en het getrainde oog op de ruggenwervels, maar in elk geval in de longen en onderbuik is de ziekte nog steeds stabiel.

Na dit gesprek moest ik nog röntgenfoto's laten maken van mijn benen. De pin zit gelukkig nog goed, en in beide benen is het bot niet verder aangetast. Een operatie aan mijn rechterbeen is dus niet nodig!

Vandaag dus echt even goed nieuws zonder addertje onder het gras   

Goed te horen 🥳. 
Wel fijn ook dat zo’n voorlopige uitslag dan snel komt. Dat vind ik op de mamma-poli ook zo fijn. Je zit toch de week voor die tijd wel in spanning. 
Je kuit was dan ook het bot of de pin waar je last van hebt? Of gewoon kramp door de chemo’s? 

Wauw, wat een fijn nieuws Millie! Behalve dan je infuusverhaal (  ) Ik ben het even kwijt, is het niet-groeien van de tumoren nu nog toe te schrijven aan een medicijn? Wat je kreeg nadat bleek dat de eerste diagnose niet klopte?

Geniet van de opluchting!

Jammer van die infusen dat dat zo mis ging, fijn dat rug en longen stabiel zijn!
Is het ook duidelijk waarom je benen (rechterkuit toch?) soms zo zeer doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.