Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
letterkoekje
17-12-2022 om 14:22
SuzyQFive schreef op 17-12-2022 om 14:19:
Letterkoekje, denk dat ze iemand uit over mijn lijk bedoelde? Die is vorige week overleden.
Ik weet het niet, ze heeft de naam van de uitzending niet genoemd en ik weet ook niet of het een uitzending op de Belgische dan wel op de Nederlandse TV was. Maar aan de hand van 2 details was kennis overtuigd dat we het over dezelfde vrouw hadden.
Brooklyn28
18-12-2022 om 11:20
Millieman, een berichtje voor jou. Weet dat ik aan je denk, de lege plek moet zo'n pijn doen. De hele zorg is weggevallen voor haar.
Ik hoop dat je troost kan vinden in je zoontje, in het besef dat Millie voor ons zo waardevol was en is. Ik blijf haar in liefdevolle herinnering herdenken. ♥️
letterkoekje
18-12-2022 om 21:22
Wat moeten we hier nu nog schrijven? Ik weet het niet! Het is zo kort geleden dat ze hier nog schreef over haar monstertje, zijn kleding, dat hij zich altijd zou mogen voelen zoals hij zelf wilde, dat hij niet stoer of flink moest zijn. En dat is nu allemaal gedaan! Geen updates meer waarnaar we uitkeken en waar we ´blij´ mee waren als er weer één gepost werd. Geen updates waarop een stroom aan reacties kwam en waar wij - schrijfsters in het topic - ons ´goed´ bij voelden omdat anderen het op dezelfde manier aanvoelden als wijzelf.
Geen vragen, geen antwoorden, geen hoop, geen vrees, niks meer.
Maar elke dag denk ik nog aan haar en niet één keer, maar dikwijls.

Polydox
18-12-2022 om 21:46
SuzyQFive schreef op 17-12-2022 om 14:19:
Letterkoekje, denk dat ze iemand uit over mijn lijk bedoelde? Die is vorige week overleden.
Nee dat is een andere jonge vrouw.
VivaLaVida
19-12-2022 om 09:45
Net de kaart geschreven. Een paar woorden voor Millie-man, een paar woorden voor monstertje. Ik ben er helemaal verdrietig van.
Brooklyn28
19-12-2022 om 17:57
VivaLaVida schreef op 19-12-2022 om 09:45:
Net de kaart geschreven. Een paar woorden voor Millie-man, een paar woorden voor monstertje. Ik ben er helemaal verdrietig van.
Dat gevoel had ik ook. Ik zat met de kaart voor me, en moest er eentje, of twee, wegpinken.
Ik mis haar gewoon. Haar schrijfsels, haar humor, de belevenissen van Monstertje, haar angsten.
letterkoekje
19-12-2022 om 19:07
Brooklyn28 schreef op 19-12-2022 om 17:57:
[..]
Dat gevoel had ik ook. Ik zat met de kaart voor me, en moest er eentje, of twee, wegpinken.
Ik mis haar gewoon. Haar schrijfsels, haar humor, de belevenissen van Monstertje, haar angsten.
ohhhh,
Munga
19-12-2022 om 22:17
Brooklyn28 schreef op 19-12-2022 om 17:57:
[..]
Herkenbaar, en het dringt ook nog niet helemaal door dat dat dus nooit meer terugkomt...
Koolmees13
19-12-2022 om 23:59
lieve Millieman en monstertje, ik hoop dat jullie kunnen terugkijken op een ‘mooie uitvaart’ van jullie Millie. Wat zal het stil en leeg zijn nu… Ik denk aan jullie
Earlgreythee
20-12-2022 om 10:29
Millie gaf in het topic aan dat ze via Stichting Komma een videoportret voor haar monstertje heeft gemaakt. Zo waardevol! Ik heb net ter nagedachtenis aan haar een donatie gedaan aan de stichting, zodat zij nog meer (ongeneeslijk zieke) ouders kunnen helpen een blijvende herinnering te maken voor hun kinderen.
Ook doneren? Dat kan via https://www.stichtingkomma.nl/
Cookielover
20-12-2022 om 10:35
Earlgreythee schreef op 20-12-2022 om 10:29:
Millie gaf in het topic aan dat ze via Stichting Komma een videoportret voor haar monstertje heeft gemaakt. Zo waardevol! Ik heb net ter nagedachtenis aan haar een donatie gedaan aan de stichting, zodat zij nog meer (ongeneeslijk zieke) ouders kunnen helpen een blijvende herinnering te maken voor hun kinderen.
Ook doneren? Dat kan via https://www.stichtingkomma.nl/
Gaat vanaf nu elk kwartaal een bedragje naartoe ❤️
Zeesterretje
20-12-2022 om 19:42
Letterkoekje, je verwoordt precies wat ik denk. Wat moeten we met dit topic? Ik schrijf ook bewust bijna niet omdat ik bang ben het te 'vervuilen' op de een of andere manier.
Mocht Millieman of monstertje dit ooit lezen. Ik denk aan jullie, in deze moeilijke tijden.
letterkoekje
20-12-2022 om 20:24
Zeesterretje schreef op 20-12-2022 om 19:42:
Letterkoekje, je verwoordt precies wat ik denk. Wat moeten we met dit topic?
Zeesterretje, ik ga dit topic koesteren als een dierbaar kleinood! Het schrijven zal bij iedereen (veel) minder worden (neem ik aan) maar dat betekent niet dat het voor mij minder waardevol wordt. Ik zal het ook in de toekomst (ik hoop dat we dat we ´er aan blijven kunnen´) soms weer openslaan. En Millie-posts lezen. Als eerbetoon aan haar en ook om mij (nog eens) een beetje verbonden met haar te voelen. Bij haar te zijn bij wijze van spreken. Dat heb ik ooit nog in een post aan haar geschreven. Dat ik dat ging doen om haar weer even ´onder ons´ te voelen. Want dat heb ik nog nodig hoor!
Ik ben nog lang niet afgekickt. En alhoewel ik nu wel besef dat het voor haar allemaal voorbij is, heeft mijn geest (of is het misschien mijn hart?) toch nog ergens moeite. Weet je waarom? Omdat de laatste berichten weer zo ´echt Millie´ waren. Ik zou op andere ogenblikken beter hebben kunnen geloven dat het voorbij was dan nu. De laatste berichten waren weer zo ... Millie, maar dat zal jammer genoeg de laatste opflakkering geweest zijn. Voor haar heel fijn natuurlijk: nog een beetje een hoogtepunt, dan in een diepe slaap vallen en zachtjes uitdoven ...
😒
Ik maak van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat jij doorheen het topic enkele hele mooie en ontroerende berichten hebt gepost, Sterretje. ❤️
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.