Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Picunia
09-06-2022 om 21:47
Jeetje, dit kan er ook nog wel bij! Ik hoop dat jullie er niet te ziek van zijn!
letterkoekje
09-06-2022 om 23:01
Doe het in een envelopje en stuur het richting België. Want covid kan je wel van iemand anders overnemen, dus ... ik ben bereid.
Enkele maanden geleden had ik 'het zitten', van mijn man overgekregen en relatief weinig last van gehad. Dus ik ziek in jouw plaats uit, Millie.
Agen
10-06-2022 om 00:02
Beterschap, Millie! In mijn omgeving zijn ineens weer best veel mensen met COVID. Zomergolfje?
Ik wilde je vragen hoe het met de koude rillingen gaat, maar dat is misschien lastig te zeggen als je ook nog ziek bent.
Winterkoud
10-06-2022 om 07:34
Beterschap millie! Ook voor je mannen, hopelijk rollen jullie er niet te al te zien doorheen 🍀
Millie91
10-06-2022 om 08:18
De hoop dat ik er mild doorheen rol is helaas al gevlogen, hele nacht in drie truien liggen rillen en koorts spasmes gehad. Mijn handen maken dan ineens een soort sprongetje? Heel gek. Verder vreselijke hoofdpijn en duizelig, keelpijn en kan niet goed tegen licht. Man voelt zich vandaag gelukkig al een stuk beter, dus kan ik uitzieken. Monstertje gaat gewoon naar de opvang, man werkt thuis en kan mij dan goed in de gaten houden. Ik vind het best spannend in hoeverre ik extra kwetsbaar ben voor een ernstig verloop.. 
Butterflywhy
10-06-2022 om 08:36
Millie91 schreef op 10-06-2022 om 08:18:
De hoop dat ik er mild doorheen rol is helaas al gevlogen, hele nacht in drie truien liggen rillen en koorts spasmes gehad. Mijn handen maken dan ineens een soort sprongetje? Heel gek. Verder vreselijke hoofdpijn en duizelig, keelpijn en kan niet goed tegen licht. Man voelt zich vandaag gelukkig al een stuk beter, dus kan ik uitzieken. Monstertje gaat gewoon naar de opvang, man werkt thuis en kan mij dan goed in de gaten houden. Ik vind het best spannend in hoeverre ik extra kwetsbaar ben voor een ernstig verloop..
Ach wat naar. Hadden jullie niet al eerder covid te pakken of herinner ik mij dat verkeerd? Hier is de ervaring bij iemand die met chemo moest starten dat covid geen reden was om dingen uit te stellen omdst hoe zwak een persoon ook de laatste variant alsnog redelijk mild verloopt. Hopelijk geldt het ook voor jou (als in dat er geen ziekenhuis aan te pas hoeft te komen). Veel beterschap gewenst en hopelijk is het snel achter de rug.
Winterkoud
10-06-2022 om 09:28
O echt goed te pakken helaas ja..
Als niet kwetsbare was ik ook de eerste dag en nacht goed ziek van corona, ook koorts, misselijk, overgeven, heel instabiel. Dat was na 24 uur stuk beter en toen vooral heel verkouden geweest met volle holtes en als afsluiter bijholteontsteking. Ik duim heel hard dat jij snel hiervan opknapt en geen fikse verkoudheid krijgt 🤞🏻
Wel fijn dat man voor kleine boef kan zorgen, dat zal vast rust geven.
en maar weer rust nemen en uitzieken.
Jillz
10-06-2022 om 10:20
Millie91 schreef op 10-06-2022 om 08:18:
Hi Millie, ik heb ook recent corona gehad en wat jij beschrijft had ik ook. 40 graden koorts en de eerste dag voelde ik mij extreem beroerd. Maar om positief te eindigen na 24 uur was de hoofdpijn weg en na 36 uur was ik weer uit bed en binnen een week was alles weer normaal en ging ik naar een festival. Dat had ik de eerste 24 uur niet verwacht toen dacht ik echt dat ik minstens een week ziek in bed zou liggen zo beroerd was ik. Dus ik hoop voor jou een zelfde verloop.
SuzyQFive
10-06-2022 om 16:05
Jakkie, dat je het toch even flink te pakken krijgt… Ik vond vooral de gewrichtspijnen erg vervelend en de pijn in mijn benen dus hopelijk blijft je dat wel bespaard.
Misschien moet je er helemaal niet aan denken maar ik zag net een oproepje van Tim Hofman voor ‘helaas’ nieuwe deelnemers aan ‘Over mijn lijk’. Ik vind dat altijd zo’n waardig programma met mooie portretten van de deelnemers. Sommige deelnemerszien dat ook echt als een soort erfenis voor hun nabestaanden. Ik moest meteen aan jou denken. Wat een inspiratie je bent voor velen en hoe mooi je de dingen beziet en kan vertellen. Maar kan me ook voorstellen dat je daar helemaal niet op zit te wachten hoor!
Millie91
10-06-2022 om 16:26
Wat een wisselende ervaringen! Ik heb volgens mij alles wat jullie noemen. Pijn aan mijn schenen, misselijk inmiddels ook. Net uit bed geweest voor een schone pyjama, kussensloop en een douche (alles wordt zo muf van dat bedliggen). Ook een poging gedaan tot een paar slokjes smoothie. Nou, die kwamen er onder de douche in projectielbraakstijl weer uit, bah. Nu weer onder de dekens met emmer ernaast..Ziek zijn is nooit leuk natuurlijk, maar sinds ik kanker heb is het nog zoveel naarder. Het komt bovenop mijn 'normale' pijn en ongemak, en zorgt ervoor dat ik nog meer moet missen. Maar als ik jullie lees, en mijn man zie, heb ik nog hoop dat het in elk geval niet lang hoeft te duren.
Suzy, dankjewel voor de tip. Ik heb een tijd geleden een videoportret laten maken via Stichting Komma, heel waardevol maar ook loodzwaar om te maken. Ik ben blij dat ik het heb gedaan, maar ik denk niet dat ik zoiets nog een keer aankan. Ondanks dat het wel heel mooi is als je anderen kunt helpen met je verhaal, natuurlijk. Maar voor mij paste het denk ik ook beter om een privéportret te maken, speciaal voor Monster.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.