Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Auwereel
01-04-2022 om 22:29
O Millie, ik hoop dat het meevalt met je hoofd, wat een spanning moet dat geven bij alles wat je voelt...
En wat vervelend voor je zoontje dat hij zo aangevallen is. Ik kan me nog goed herinneren, ik was een jaar of drie (dus meer dan 50 jaar geleden) dat ik voor het eerst zelf alleen de tuin uit mocht, het gangetje achter de huizen in. Daar kwam ik een kind tegen die ook bepaald niet aardig was en zijn nagels zo in mijn wangen zette, dus kwam ik twee minuten later brullend bij mijn moeder terug. Ik zie nog mijn ouders naar me kijken tijdens het eten, naar de wonden in mijn wangen en dat het treurig was wat dat kind me had aangedaan. Ik vond die aandacht best leuk en was trots dat ik de gevaarlijke buitenwereld had getrotseerd!
Sunshinee
02-04-2022 om 07:53
oh miliie toch!, ik hoop toch niet dat die bult en het wazig zien iets met elkaar te maken hebben! Ik heb helaas geen zegels voor je,maar zo te zien de anderen hier wel
-Nienke-
02-04-2022 om 10:22
Ik blijk 13 Efteling-kaarten te hebben die ik niet ga gebruiken, dus die mag je hebben! Ik zie trouwens dat je een QR-code of link kunt delen, zodat anderen ze kunnen doneren aan je (net zoals bij de messenzegels gebeurt in een ander topic). Misschien is dat makkelijker dan alle PB’s?
Millie91
02-04-2022 om 11:30
Jeetje wat zijn jullie allemaal lief en goed in sparen!! En bedankt voor de tips. Ik heb nu de ah app gedownload en uitgevonden hoe ik zo'n linkje kan delen voor zegels.
Een vriend kwam ook nog met wat gratis kaarten op de proppen. Maandag weet ik daar meer over, dus dan kom ik hier terug met hoeveel spaarkaarten wij goed kunnen gebruiken! Jullie zijn toppers, ik heb er zoveel zin in! Mijn monstertjes gezicht zien als hij de magie voelt 🥰
letterkoekje
02-04-2022 om 11:37
Met deze tsunamie aan kaarten (ik heb er geen) kan je vanaf nu elke dag naar de Efteling gaan, Millie. Is het de eerste keer dat jullie met Mister-Monster in dit (een) pretpark komen? Hopelijk wordt het weer snel wat minder koud zodat het-gewoon-buiten-zijn ook nog een leuke ervaring is. Beseft hij al iets van sprookjes?
Hoe is het met het gehavende wangetje? Zegt hij dat zelf nog iets van?
Jerami
03-04-2022 om 17:41
Wat rot dat je weer een bult hebt ontdekt. Zo val je van de ene onzekerheid in de andere onzekerheid. Ik gun het je zó dat je onbezonnen mag genieten van je mannen en de geliefden om je heen.
Arme monstertje, zo klein en dan al ervaren dat niet iedereen altijd lief doet... Fijn dat je je gevoel erover goed hebt aangegeven. Ook dit toont maar weer wat voor ontzettende lieve moeder je bent.
Mocht je nog kaarten voor de Efteling nodig hebben, ik heb er 17 voor je.
Liefs
Mammoet
04-04-2022 om 22:22
Lieve Millie, jij raakt míj!
Wat spannend de plek op je hoofd! Hoe ga je daar mee om? Wil je snel weten wat het is of denk je ‘laat maar even’? Dat laatste kan ik me wel voorstellen! Zo lastig die twee kanten bij verontrustende nieuwe dingen. Weer iets waar je je zorgen om maakt, maar waarvan je ook niet horen wilt krijgen dat die zorgen kloppen… Bah, nare dilemma’s! Ik hoop dat je dan kan laveren daartussen en een voor jou/jullie juiste keuze kan maken.
Lukt het afbouwen van de lyrica nog verder? Eten is ook belangrijk!
Hopelijk is je mannetje de aanval op zijn wang alweer vergeten. Lastig hé, als er zoiets gebeurt met je kind. Zo naar! Gelukkig zijn ze het zelf echt snel weer kwijt en leven ze in het nu, aanvallertje én slachtoffer. Heerlijk primitief eigenlijk ook weer.
Als het weer weer wordt zoals het was en de zon weer schijnt kunnen jullie dagen dwalen door de Efteling zo te lezen. Met de hele familie. Zo lief al die reacties hier!
Sterkte Millie met alles wat er weer op jullie pad komt! Denk aan jullie
Millie91
05-04-2022 om 19:16
Letterkoekje, het is inderdaad de eerste keer dat we naar een amusementspark gaan. De speeltuin en kinderboerderij kent hij wel en vindt hij fantastisch. Ik denk dat de efteling grotendeels nog een beetje boven zijn petje gaat, maar de droomvlucht en het gewoon lekker rondstruinen kan hij hopelijk wel waarderen! Hij mag met zijn neefje in de bolderkar, ik denk dat hij dat alleen al heel interessant vindt. Sprookjes kent hij nog niet echt, hoewel we nu als ochtendritueel hebben dat hij nog in pyjama bij mij in bed komt terwijl papa ontbijt maakt. Dan kijken we samen Sesamstraat filmpjes, waaronder de Bert en Ernie versie van verschillende sprookjes. Hij komt nu al de slaapkamer binnen 's ochtends met zijn oogjes nog klein en speen en slaapzak aan, het introlied van Sesamstraat zingend! (Taaa-ta-taaa, zegt hij dan) en ik kan dan lekker met hem knuffelen, wat hij verder nog vrij weinig toelaat.
Zijn wangetje is gelukkig weer helemaal hersteld, maar de dag waarop hij met dat kindje samen op de groep zit, merken we wel aan hem dat hij wat minder enthousiast is op de opvang. Maar dat kan ook komen omdat hij op de andere dag een beste vriendin heeft die even oud is, en waarmee hij alles samen doet. Te schattig. Uiteindelijk denk ik dat hij het al vergeten is. Maar mama niet
. Dat kindje is waarschijnlijk verder ook hartstikke lief hoor. Maar heb liever dat zulke peuterstreken niet op mijn kleintje worden geoefend.
De plek op mijn hoofd is inderdaad een hele vervelende vondst. Ik twijfel eerlijk gezegd niet eens of het 'iets' is, ik ken mijn lichaam goed genoeg om te weten dat dat er niet hoort. Ik heb er toch voor gekozen om het te delen met mijn oncoloog, met daarbij wel nadrukkelijk vermeld dat ik alleen iets van scans wil van mijn hoofd als er ook daadwerkelijk iets is wat ze ermee zouden kunnen doen als er wat gevonden wordt. Hij zei dat bestraling een optie was, maar tot nu toe heeft dat bij mij nog niets uitgehaald. Dus ik blijf een beetje terughoudend.
Wat wel goed nieuws is: doordat ik hem sprak en ook vroeg naar de status van het nieuwe medicijn, kwam hij erachter dat de aanvraag ergens bij de inspectie was vastgelopen. Hij heeft hier op hoge poten achteraan gebeld, waardoor het nu in een versnelde procedure terecht is gekomen. Hij verwacht vandaag of morgen al toestemming! En dan volgende week mijn eerste behandeling. Dus dat is weer iets om naar uit te kijken.
Ook is dit weekend efteling dan een extra goede timing, voor er weer een zware periode van scans en bijwerkingen aan komt. Wij hebben inmiddels geïnventariseerd dat we met zes volwassenen zijn, vier gratis kaarten hebben en dus twee kaarten moeten kopen. Dus als ik van jullie twee kortingskaarten mag gebruiken, zou dat fantastisch zijn! Ik heb een link aangemaakt, maar ik heb er echt maar twee nodig. Ik wil jullie niet onnodig van jullie zuurgespaarde kaarten ontdoen. Dus ik ga ienemiene mutte doen in mijn pb's, en dan twee mensen lief aankijken of ze een kaart willen geven. 
Mammoet
08-04-2022 om 21:04
Ik hoop dat het goed is gekomen met de Eftelingkaartjes en jullie een heel fijn weekend tegemoet gaan! Heerlijk genieten met en van elkaar en de familie!
letterkoekje
08-04-2022 om 22:00
Dat herken ik helemaal, Millie: moeders vergeten niet, NOOIT!
Waar ik wel hardop mee moest lachen is: '... omdat hij een beste vriendin heeft'. Dat klinkt zo ... ja, zo wat? Laat het me op 'grappig' houden: jouw uk van amper anderhalf die een 'beste vriendin' heeft, ik zie die twee zo voor mijn ogen naast mekaar zitten: vriend en vriendin, heel ernstig spelend en de ene die de andere helpt als iets niet lukt.
(natuurlijk mag jij het omschrijven zoals je zelf wil hoor, Millie en dat je het leuk kan vertellen, dat wordt bewezen door jouw fanclub die hier met talrijke leden meeschrijft!).
Ik ga even doen of ik niet gelezen heb dat je weet dat die plek op je hoofd niet goed is, ik wil dat je morgen alleen maar geniet van Mister-Monster en Mister-Neef die samen De Efteling ontdekken. En dat vooral jij (de anderen ook hoor, maar vooral jij) je batterijkes weer volledig oplaadt om de veldslag van volgende week met glans en glorie te winnen!
In gedachten geniet en strijd ik met je mee.
Brooklyn28
08-04-2022 om 22:52
Een hele fijne en gezellige dag morgen! Wat zal ons monstertje genieten van al het moois!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.