Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 09:08

♥️
Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt. En ik hoop nog meer dat je operatie gewoon doorgaat.

Hopelijk voel je je weer wat beter intussen Millie! 

Knuffel voor jou, Millie!

Kom af en toe even kijken hier, hopelijk is ‘geen nieuws, goed nieuws’! 

Mammoet schreef op 27-11-2021 om 14:10:

Kom af en toe even kijken hier, hopelijk is ‘geen nieuws, goed nieuws’!

Ik check ook even in! Denk aan je Millie. 

Ww hebben haar idd al even niet gehoord. Hopelijk is het "goede" nieuws dat ze onder het mes is geweest. 
Heel veel liefs voor jou en je gezin ♥️

Echt? Zou die operatie al achter de rug zijn?

letterkoekje schreef op 27-11-2021 om 15:48:

Echt? Zou die operatie al achter de rug zijn?

Ze had het toen over "eind november".. Dat is nu, maar met alle Covid patiënten weet ik het nog net zo niet. 

Millie91

Millie91

27-11-2021 om 17:37 Topicstarter

Hee lieverds,

Helaas nog niet onder het mes geweest. De operatie staat voor maandag, maar mijn verkoudheid is alleen maar heftiger geworden en heeft me nu ook een ontstoken oor opgeleverd. Ik heb het gemeld aan het ziekenhuis, en moest me gisteren en morgen laten testen op Covid. In principe kan de operatie doorgaan als deze negatief zijn. De mensen die al vanaf het begin meelezen, weten waarschijnlijk nog wel dat dit nogal een déjà-vu is.. gelukkig was de test van gisteren al negatief, en ben ik waarschijnlijk geveld door een random virus.

Mentaal is het pittig nu. Ik slaap slecht door het hoesten en de verstopte neus, ik kan nauwelijks lopen door mijn been, en mijn eetlust is ver te zoeken. Ik voel me nu echt alsof ik op de reservebank van het leven zit, en er zijn zoveel factoren die moeten verbeteren om te zorgen dat ik weer een beetje 'meedoe' dat het buiten bereik voelt. Mijn benen moeten geen pijn meer doen en stabiel zijn, ik moet bovenop dit virus komen, ik moet van de prednison af zijn, ik moet een manier vinden om genoeg te eten..en dan is er nog een zorg die ik nog niet met jullie had gedeeld (en die ik ook nu pas heb gekregen). Ik heb namelijk vaak last van stekende buikpijn en misselijkheid, een constant opgezette buik en mijn onderbuik is ook heel gevoelig bij aanraken. Ik had dit ook vóór het hele drama met de leverontsteking, en de klachten verdwenen onder de prednison, dus ik weet het aan de hepatitis. Toen we de laatste scans bekeken met de oncoloog, wees hij bij mijn darmen een vrij grote witte massa aan. Deze was ook te zien op de vorige scans. Hij zei toen, het kan ontlasting zijn, maar hij leek het niet helemaal te vertrouwen. De radioloog rept er niet over in zijn rapporten, dus ik heb het van me af gezet. Maar nu ik bijna van de prednison af ben, zijn de klachten toch weer terug. Los van dat ze heel vervelend zijn, maak ik me nu ook zorgen over wat het nou is. Die massa..zou het toch een tumor kunnen zijn? En wat dán? Nog een operatie? Als dat er ook nog bijkomt voelt een relatief rustige en enigszins gezonde periode al helemaal buiten handbereik. En lijkt het einde, waarin we gewoon niet meer tegen de ziekte op kunnen, ineens toch een stuk dichterbij. Ik ga mijn zorg in ieder geval maandag met de oncoloog bespreken, en heel erg hopen dat er niet nog een rampscenario bij komt.

Wat vervelend dat je ook nog weer zo'n virus erover heen hebt gekregen. Het lot is je niet gunstig gezind. Natuurlijk doet dat mentaal iets met je. Ik hoop dat je er af en toe aan terug kunt denken hoe wanhopig je je voelde na de vorige operatie waarbij je ook even niet meer zag hoe je ooit nog mooie dagen kon krijgen. En toch is dat gelukt met als framboos op de taart de verjaardag van je zoon. Lieve Millie ik wens dat je je hoop op mooie dagen terug kan krijgen. Want ondanks dat het hopeloos lijkt om en een virus, een operatie en afkicken van de prednison te doorstaan, als iemand het kan dan ben jij het. Ik duim voor je dat de buikpijn een andere reden heeft. Je schrijft dat je weinig eetlust hebt, lukt voldoende drinken nog wel?

Ik kan niet anders doen dan je heel veel kracht toe wensen de komende week en ik hoop dat je weer snel betere dagen gaat krijgen. 

Gewoon een dikke  voor jou Millie.
Je doet het onwijs goed, bent sterk. Ik duim dat je buikpijn ergens anders vandaan komt en dat je operatie maandag door kan gaan.
Het is niet niks wat je allemaal overkomt, ontzettend pittig allemaal. 
Ik wens je veel kracht toe en hopelijk voel je je snel weer beter en kun je genieten van je mannetje. Staat je hoofd een beetje naar (op een klein pitje) Sinterklaas vieren met de kleine man?

Millie91

Millie91

27-11-2021 om 19:13 Topicstarter

Ah wat fijn dat jullie er zijn, ik had zo'n behoefte om even te 'klagen'. Lief van jullie, Jillz en Mamaonbekend. Ik probeer inderdaad vast te houden aan dat ik dit eerder heb gevoeld, en er toen toch betere dagen zijn gekomen. Maar het is lastig als je je echt heel 'ver heen' voelt. Drinken gaat overigens wel goed, veel thee met honing dus. En meestal lukt 2/3 keer per dag een kleine portie eten wel (soepstengels met roomkaas, cornflakes met melk, een paar hapjes avondeten, een stukje gevulde speculaas bijvoorbeeld). Dus ik honger gelukkig niet uit.

Sinterklaas kijk ik best wel naar uit, we gaan namelijk een weekend naar een B&B met mijn zus en broer + aanhang en mijn schoonmoeder. Overigens is dit via een lieve meelezer van dit topic tot stand gekomen ♥️. Gezellig warme chocomel drinken, spelletjes doen, sinterklaasgedichten voorlezen, liedjes zingen met de kleintjes en afhankelijk van de staat van mijn been misschien naar buiten in de omgeving. Dus echt iets om me op te verheugen!

Dat Sinterklaasweekend is een fijn vooruitzicht, Millie. Geniet ervan! En hopelijk kan de operatie maandag doorgaan. Hopelijk knap je snel op van je verkoudheid en je oorontsteking! 
We duimen dat er niet ook nog een tumor in je onderbuik zit… 🙏🏻  Veel sterkte 🍀

Lieve lieve Millie, het zit je zo niet mee. Ik vind het zo klote voor je en je gezin. Veel sterkte weer komende dagen. En wat leuk dat je het Sinterklaas wknd hebt om naar uit te kijken klinkt erg leuk. Zet hem op meid! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.