Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Jillz
31-10-2021 om 21:04
Balen dat het slapen zo moeizaam gaat. Als ik terug denk aan de berichten van circa een maand terug dan is het bijna onvoorstelbaar dat jullie nu de nachtshift kunnen afwisselen. Alsof die rot ziekte er niet is. Ik hoop dat de kleine nachtbraker snel weer door gaat slapen, ik vind doorbroken nachten altijd zo zwaar. Al kon ik soms stiekem ook genieten van die momenten midden in de nacht met zijn tweeën in de woonkamer en dat die kleine van mij dan ineens iets nieuws liet zien. Alsof ze daar dan in haar ledikant op had zitten broeden.
Ik blijf duimen dat deze periode wordt gevolgd door goede uitslagen en nog langere periodes van genieten met je gezin.
Agen
31-10-2021 om 23:18
Lekker dat jullie hebben kunnen zwemmen, Millie! Sliep/slaapt je monster na alle indrukken van het zwembad beter, of is hij juist een kind dat na zoiets nog meer gaat spoken? En jijzelf?
Je blauwe plekken zijn wel hardnekkig!
Pilatespas
01-11-2021 om 00:12
Millie wat fijn dat jullie hebben kunnen zwemmen. Kan zo intiem zijn met je baby, lekker gewichtloos knuffelen. Hoop op goede nachten. Knuffel!
Millie91
01-11-2021 om 08:52
Kersje schreef op 31-10-2021 om 17:59:
[..]
Zo herkenbaar, mijn allerbeste vriendin is bijna 8 jaar geleden gestorven en mis haar nog steeds, zeker nu ikzelf ongeneeslijk ziek ben. Ik gebruik mijn vaste telefoonlijn al jaren niet meer, maar ik luister nog heel regelmatig mijn antwoordapparaat af, puur om haar stem even te horen 🥲
Ik lees dit berichtje net nog een keer en vind het zo lief. Dat moet een mooie vriendschap zijn. Wat verdrietig dat je haar nu niet aan je zijde kunt hebben
letterkoekje
01-11-2021 om 09:09
Ook van mijn kant, het beste voor jou, Kersje en hopelijk waakt jouw vriendin vanuit de hemel goed over jou.
Millie91
01-11-2021 om 09:11
Jillz schreef op 31-10-2021 om 21:04:
Balen dat het slapen zo moeizaam gaat. Als ik terug denk aan de berichten van circa een maand terug dan is het bijna onvoorstelbaar dat jullie nu de nachtshift kunnen afwisselen. Alsof die rot ziekte er niet is. Ik hoop dat de kleine nachtbraker snel weer door gaat slapen, ik vind doorbroken nachten altijd zo zwaar. Al kon ik soms stiekem ook genieten van die momenten midden in de nacht met zijn tweeën in de woonkamer en dat die kleine van mij dan ineens iets nieuws liet zien. Alsof ze daar dan in haar ledikant op had zitten broeden.
Ik blijf duimen dat deze periode wordt gevolgd door goede uitslagen en nog langere periodes van genieten met je gezin.
Na weer een heel kort nachtje (man is uiteindelijk zelfs een rondje met de auto gaan rijden om monster te helpen slapen) en daardoor bij ons beiden ook een kort lontje (
) lees ik dit en denk ik God ja..een maand geleden waren de kaarten nog heel anders geschud. Bedankt voor de reminder
. Nee het is niet ideaal natuurlijk zo, maar het is wel belangrijk om te blijven stilstaan bij hoe waardevol het is dat we dit zo relatief fit kunnen doorstaan. Bovendien worden we overdag beloond met de positieve ontwikkelingen van de sprong, want monstertje gaat als een trein! Hij staat ineens af en toe los, schudt 'nee', zegt nu ook papa naast hap en mama, tekent met een potlood op papier (hier ben ik in het bijzonder erg van onder de indruk), probeert zijn schoenen aan te trekken, klapt in zijn handen..geen wonder dat het in zijn hoofdje chaos is.
Het leidt ook goed af van de naderende scans, want daar ben ik absoluut niet gerust op. Mijn linkerbeen is eigenlijk gestaag aan het verslechteren, ik liep al wat mank, maar ik heb nu echt een extra pijnstiller nodig om te kunnen lopen. Leunend op de wagen gaat een stuk beter, dus ik overweeg een stok/kruk te regelen. De oncoloog vond het zorgwekkend, en ik moet volgende week aangeven of ik toch een eerdere scan wil van het been. Ik twijfel; ik wil graag het feestje vieren zonder slecht nieuws in mijn gedachten. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat mijn been breekt omdat ik te lang wacht. Ik kijk het nog even twee dagen aan.
Ook heb ik wat toegenomen pijn in mijn rechter bekkenbot, en ik heb het vermoeden dat daar misschien ook de uitstralingsbron zit van de pijn in mijn kuit. Vooralsnog zijn dit wel plekken die al bekend waren uit scans, dus ik probeer me eraan vast te houden dat ik in ieder geval geen rare nieuwe dingen heb.
De laatste bloedtests waren weer goed, dus ik mag de prednison een klein stapje afbouwen. Daar ben ik blij om, want ik begin een steeds bollere kop te krijgen 🙈 en misschien dat die blauwe plekken dan eindelijk eens willen opklaren. Want inderdaad Agen, die plagen me nog steeds!
Patatje15
01-11-2021 om 09:18
Zonder in je topic een discussie over slaapmethodes te willen starten Millie, maar onze dochter was rond die leeftijd ook echt een drama in de nachten. De gekste dingen deden we en uiteindelijk waren we vaak zelf nachten wakker. Wij zijn net voor de 1 jaar met behulp van de Snuggles & Dreams gids slaaptraining gaan toepassen, en tegen al mijn verwachtingen in was het binnen 2 nachten opgelost. Kan een gelukje geweest zijn, maar als het bij jullie ook langer duurt kan het het proberen waard zijn. Met wat meer energie kun je nog meer genieten overdag 
Agen
01-11-2021 om 09:33
Lastige beslissing, Millie, wel of niet eerder een scan. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik onzekerheid nog rottiger vind dan slecht nieuws, als ik nog wat tijd heb om aan het slechte nieuws te wennen. Bij mij zou de keuze dus afhangen van hoeveel tijd er nog voor het feestje is. Iemand die ik ken, kan onzekerheid weer veel beter van zich af zetten. Die had een scan de dag voor ze op vakantie kwam en wilde de uitslag pas na de vakantie krijgen. Zij kon in de tussen de onzekerheid over de uitslag ook aardig parkeren. Kun je iets doen om de kans op beschadiging van je been te beperken?
Je monstertje doet wel zijn best je in hoog tempo veel eerste keren mee te laten maken. Lief van hem, nu alleen de nachtrust nog!
Jillz
01-11-2021 om 09:57
Wij hadden vannacht een zieke dreumes. En toen moest ik nog aan jullie denken en of jullie ook wakker zouden zijn met jullie monstertje. Helaas dus wel. Die korte lontjes zijn ook heel herkenbaar.
Wat leuk al die nieuwe stappen. Tip voor de kleine kunstenaar: Wasco krijtjes o.a. te koop bij de HEMA. Als de kunstenaar dan bedenkt op de tafel verder te kleuren is het er relatief goed af te poetsen. Wel bijzonder dat hij daar nu al interesse in heeft!
Voor wat betreft de scan vervroegen sluit ik me bij Agen aan dat dat heel persoonlijk is. Kan de oncologisch psycholoog je daar misschien bij helpen?
Pluma
01-11-2021 om 12:23
Jillz schreef op 01-11-2021 om 09:57:
Wij hadden vannacht een zieke dreumes. En toen moest ik nog aan jullie denken en of jullie ook wakker zouden zijn met jullie monstertje. Helaas dus wel. Die korte lontjes zijn ook heel herkenbaar.
Wat leuk al die nieuwe stappen. Tip voor de kleine kunstenaar: Wasco krijtjes o.a. te koop bij de HEMA. Als de kunstenaar dan bedenkt op de tafel verder te kleuren is het er relatief goed af te poetsen. Wel bijzonder dat hij daar nu al interesse in heeft!
Voor wat betreft de scan vervroegen sluit ik me bij Agen aan dat dat heel persoonlijk is. Kan de oncologisch psycholoog je daar misschien bij helpen?
Nee, geen wasco! Als je dat op de muur krijgt dan gaat dat er nooit, maar dan ook nooit meer af. Vele lagen verf verder en je ziet het nog steeds!
Wat betreft de scan sluit ik me ook aan, doe wat jij het beste aan kunt (maar dat doe je ook volgens mij). Ik hoop dat het mee valt, maar ik snap dat je er niet gerust op bent.
Kersje
01-11-2021 om 16:23
Jillz schreef op 01-11-2021 om 09:57:
Ook ik sluit me hierbij aan. Zo jammer dat er geen algemene handleiding is bij dit soort onmenselijke spanningen en besluiten!
Sterkte weer Millie, hoe afgezaagd dit inmiddels ook klinkt
🤞
Millie91
02-11-2021 om 09:08
Patatje15 schreef op 01-11-2021 om 09:18:
Zonder in je topic een discussie over slaapmethodes te willen starten Millie, maar onze dochter was rond die leeftijd ook echt een drama in de nachten. De gekste dingen deden we en uiteindelijk waren we vaak zelf nachten wakker. Wij zijn net voor de 1 jaar met behulp van de Snuggles & Dreams gids slaaptraining gaan toepassen, en tegen al mijn verwachtingen in was het binnen 2 nachten opgelost. Kan een gelukje geweest zijn, maar als het bij jullie ook langer duurt kan het het proberen waard zijn. Met wat meer energie kun je nog meer genieten overdag
Dankjewel voor de tip! Ik volg haar al op Instagram en volgens mij zijn haar methodes inderdaad goed. We hebben even gespiekt bij de slaaptraining gids, maar ik denk dat we nu iets te diep in het moeras zitten om daarmee te kunnen werken. Monster is in principe namelijk perfect geslaaptraind, tot deze fase zich aandiende legden we hem altijd wakker in bed en ging hij zelf lekker met zijn knuffeldoekje kroelen en slapen. Weggaan was nooit een probleem. Als er al een keer een strubbelingetje was en hij ging piepen, dan telden we langzaam tot 10 en nam het al af. Nu is de paniek bij het weggaan zó groot, dat wil en kan ik geen minuut laten gaan. Hij is dan ten eerste zo overstuur dat hij nog moeilijker weer in slaap komt, en ten tweede is hij dan over zijn hele gezichtje betraand en rood aangelopen en hapt naar adem van ellende. Eerst maar weer even zover komen dat hij uit die fase komt, en dan trainen we hopelijk zo weer een ritme erin.
Wat betreft de scan neig ik nu naar afwachten. Volgende week na het feest (komende zaterdag) komt er sowieso een dag dat ik uren onder de CT doorbreng, en daar staan ook mijn bovenbenen op. Aansluitend heb ik dan een afspraak met mijn oncoloog om de uitslag te bespreken. Dat vind ik toch fijner dan om op stel en sprong ertussen te komen, en dan de rest van de dag naar mijn telefoon te moeten staren tot die gaat met potentieel rotnieuws. En dan ook nog de extra druk die dat nieuws op de uitgebreide scans zou leggen. Ik denk dat ik beter ben in onzekerheid dan in slecht nieuws, goed van jullie om het zo af te kaderen.
Vannacht tilde het spookje het wel naar een hoger niveau: van 00.30 tot 02.30 was hij wakker en toen vanaf 05.00 weer. Ik heb hem net naar de opvang gebracht en lig nu op bed met overal pijn. Ik denk niet eens van kanker maar van pure vermoeidheid en ook van het afbouwen van prednison (ik ben nog niet vergeten wat de dexametason met me deed vorige keer!). Ik ga nu even rusten en dan verder met mijn party to do list. Spookmonster was wel heerlijk gezellig vanochtend dus ik heb wel genoten van ons ochtendritueeltje
letterkoekje
02-11-2021 om 09:56
Afgezien van alle bekommernissen rond slaapproblemen en jouw gezondheid, Millie, hoop ik dat er deze week ook nog momentjes zullen zijn om voorpret te hebben ivm het komende feestje. Want 'voorpret' is ook heel plezant!
En wat die scan betreft: doen wat voor jou het beste voelt.
Dit
tje is alvast bedoeld om ergens in een vaasje op een tafel te zetten, komende zaterdag! Wordt het ook een mama-30-feest of is het enkel een hij-is-al-één-feest?
Brooklyn28
02-11-2021 om 15:55
Alleen nu even een dikke
Hou je haaks en hopelijk deze week een mooi feestje, zowel voor jou, als het eenjarig manneke! 
Millie91
02-11-2021 om 19:33
letterkoekje schreef op 02-11-2021 om 09:56:
Afgezien van alle bekommernissen rond slaapproblemen en jouw gezondheid, Millie, hoop ik dat er deze week ook nog momentjes zullen zijn om voorpret te hebben ivm het komende feestje. Want 'voorpret' is ook heel plezant!
En wat die scan betreft: doen wat voor jou het beste voelt.
Dittje is alvast bedoeld om ergens in een vaasje op een tafel te zetten, komende zaterdag! Wordt het ook een mama-30-feest of is het enkel een hij-is-al-één-feest?
Voorpret is er zeker! Vandaag weer even mijn tekenprogramma's afgestoft en traktaties ontworpen voor op de opvang. Het wordt bellenblaas met op de voorkant..jawel..Bumba
Zaterdag vieren we eigenlijk ons beider verjaardag, maar ik vind het vooral belangrijk dat het monster flink in het zonnetje wordt gezet! Zijn aller aller eerste verjaardag, dat is toch wel echt zijn momentje. Plus ik denk dat cadeaus meer aan hem zijn besteed dan aan mij, en taart dan weer andersom
. Ik ben benieuwd wat hij van zijn fietsje gaat vinden! Ik denk niet dat hij er al veel interesse in zal hebben, wat dat betreft had ik hem beter krijtjes kunnen geven. Maar ik zou het jammer vinden om op de valreep nog onze borg te verspelen met kunst op de muren. Ik weet van een aantal mensen wat hij krijgt, en ik kan jullie alvast verzekeren dat dit geen zielig jongetje zal zijn zaterdag
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.