Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Agen
31-08-2021 om 10:31
Fijn dat het een mooie dag was, Millie! Leuk jurkje had je voor de avond. Naf naf is voor mij jeugdsentiment; ik wist niet dat het nog bestond.
Succes bij de MRI’s (meervoud? Wordt dat een enorme exercitie in stil liggen?)
Eerder schreef je dat een operatie niet de eerste keus was vanwege de invloed die het zou kunnen hebben op je immuunsysteem. Is dat nu van tafel?
Caramia
31-08-2021 om 23:13
Prachtig jurkje Millie. Ik duim voor goede uitslagen die je wat verder doen kijken!
Agen voor mij ook jeugdsentiment. Betekent knor knor volgens mij.
Millie91
04-09-2021 om 23:33
Hoi lieve allemaal,
Het gaat oké met mij! Vrijdag had ik de scans, bijna een uur in dat apparaat. Maar gelukkig was daardoor wel alles achter de rug in één keer. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag, ik hoop natuurlijk enorm dat ze kunnen opereren. Maar anders zou het alleen al fantastisch zijn als de tumoren niet te veel gegroeid zijn.
Qua pijn gaat het een stuk beter. Ik slaap weer goed, en sommige dagen kan ik best even staan/lopen. Ik heb ook de tip opgevolgd die één van jullie gaf, er staat nu een klapstoel in de douche waar ik heerlijk met mijn monstertje zittend op douche. Hij gaat dan helemaal ontspannen tegen me aan hangen, zo lief
En nogal een contrast met hoe hij verder is deze dagen: hij kruipt pijlsnel door de kamer, alles grijpend wat maar gevaarlijk, vies of stout is. Op schoot is echt stom, dan gooit hij zijn armpjes in de lucht en laat zich van je af glijden, zodat je hem niet meer vast kan pakken. Vandaag zetten we hem dus maar weer eens in de box, zodat de poes rustig kon eten, trekt hij zich zomaar op tot staan! Vandaag op de dag af 10 maanden, stop de tijd
Vandaag werd er overigens een doos bezorgd met heeeeeel veel lieve kaartjes! Zo leuk! Ik ga ze morgen samen met het monster uitgebreid bekijken, en hier onze reactie delen. Maar ik ben nu al geraakt door het gebaar
Millie91
04-09-2021 om 23:46
Agen schreef op 31-08-2021 om 10:31:
Fijn dat het een mooie dag was, Millie! Leuk jurkje had je voor de avond. Naf naf is voor mij jeugdsentiment; ik wist niet dat het nog bestond.
Succes bij de MRI’s (meervoud? Wordt dat een enorme exercitie in stil liggen?)
Eerder schreef je dat een operatie niet de eerste keus was vanwege de invloed die het zou kunnen hebben op je immuunsysteem. Is dat nu van tafel?
Grappig hè? Ik had als kind ook Naf Naf kleding, en wist niet eens dat ze volwassen kleding maakten. Maar bij Zalando verkopen ze het.
De MRI's waren inderdaad lang stil liggen, en ik had nu ook voor het eerst een beetje een claustrofobisch gevoel. Het duurde erg lang, en ik had een zware plaat op mijn borst liggen. Hierdoor kreeg ik het ook heel warm. Na zo'n lange tijd wordt dat toch wel oncomfortabel.
Wat je zegt klopt, opereren is een klap voor je immuunsysteem. Bovendien zorgt immuuntherapie ook voor een grotere kans op wondinfectie. Opereren is dus ook alleen aan de orde bij 1. ondraaglijke pijn, of 2. mogelijkheid om (bijna) alles te verwijderen. Want in principe is uiteindelijk het zonnigste scenario dat er geen of nauwelijks tumoren zijn. Voor nu onderzoeken ze de tweede optie, om alles weg te halen behalve de longuitzaaiingen (daar kunnen ze niet opereren).
Hoe is het met jou? Ben je nu uitbehandeld? Dat lijkt me ook een heel gek idee.
Cilly2
05-09-2021 om 00:10
hoi Millie goed om wat van je te horen. Fijn dat de scans goed zijn gegaan en we duimen hier allemaal mee op voor een goede uitslag. Haha arme poes. Fijn dat alles goed gaat met kleine monstertje! Geniet van je kaartjes
Auwereel
05-09-2021 om 07:57
Ha wat fijn dat de kaarten aangekomen zijn. Ik kwam een paar dagen terug met een mailbox opruimactie de kaartje-verzend-mail tegen en vroeg me net af of je ze al ontvangen had, dus dat is mooi!
En wat fijn dat het beter gaat met de pijn
Brooklyn28
05-09-2021 om 10:38
Doet me goed te horen dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Ik zie dat kleine koekiemonster al sjezen. Dan is de box toch af en toe een uitkomst. Ook voor de poes.
Geniet van de kaartjes. Ze zijn met liefde verzonden!
Millie91
05-09-2021 om 12:24
Wat was dit lief en leuk! Met een brok in mijn keel heb ik al jullie woorden gelezen. Zelfs voor man en monstertje zat er van alles bij. Hij vond het ook prachtig! Heel erg bedankt

Sunshinee
05-09-2021 om 13:59
fijn dat het wat beter gaat Millie! Wanneer krijg je de uitslag van de MRI?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.