Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Earlgreythee
20-08-2021 om 09:35
Veel sterkte Millie, ik denk aan je! Ook hier hadden mijn kinderen een papa-fase rond die leeftijd. Mijn jongste (1,5 jaar) zit er nu nog in. Alles is ‘papa’, als ik hem uit bed haal, wijst hij naar onze slaapkamer en is hij pas tevreden als hij papa heeft gezien 🤣
Agen
20-08-2021 om 23:42
Hoi Millie, een kort berichtje voor als je vannacht wakker bent en op het forum kijkt: er wordt aan je gedacht.
Ik zou eigenlijk naar bed moeten gaan, maar heb geen zin om mezelf naar boven te slepen.
MEFunny
21-08-2021 om 07:29
klinkt ook heel erg naar deze zenuw-pijn. Hopen dat de afspraak iets voor je heeft uitgepakt. 
Agen
22-08-2021 om 00:10
Hoi Millie, ik hoop dat het je af en toe lukt met je monstertje en de rolstoel op stap te gaan. Succes voor de komende nacht!
Millie91
22-08-2021 om 01:35
Allereerst: ♥️ voor jullie allemaal, ik heb heel veel steun aan jullie berichtjes gehad de afgelopen dagen. En zelfs een beetje moeten lachen om alle eigenwijze drakenkindjes die zo gek op papa's zijn. Bedankt.
Het lijkt of het rad van fortuin op zijn laagste stand heeft gestaan, en weer op zijn weg naar boven aan het draaien is. Het gesprek donderdag met het palliatief team was heel fijn, een hele lieve vrouw spraken we. Zij gaf ten eerste de hoopvolle suggestie dat toegenomen pijn een teken kan zijn van pseudoprogressie, en juist kan betekenen dat de tumoren worden aangepakt. En ik heb eindelijk mijn hele verhaal kunnen vertellen, van de pijn die ik had in mei, na het open biopt, de bestralingen en dexamethason, en de vreselijke nachten van de laatste tijd. Ze heeft aandachtig geluisterd en aantekeningen gemaakt. Naderhand spraken we af dat ze met een anesthesioloog zou overleggen, en zsm met een nieuw pijnplan zou komen.
Diezelfde avond werd ik nog door haar gebeld: de oxycontin die ik kreeg en die steeds maar werd opgehoogd, leek niet zoveel voor me te doen, dus die werd geschrapt. In plaats daarvan een fentanyl pleister die drie dagen blijft zitten. Verder nog wat verhogingen van andere medicatie die ik slik. Diezelfde nacht sliep ik voor het eerst zonder zenuwpijn! Wel nog kramp in mijn been, maar die is met een klein rondje lopen en even rechtop zitten meestal goed op te lossen.
Ik werd ook gebeld door de poli neurologie, of ik vrijdag kon komen. Dus in de loop van de volgende ochtend zijn we weer naar het ziekenhuis gereden. Ik was natuurlijk al meermaals besproken in het mdo, maar in combinatie met mijn hevige pijn was de aandacht getrokken van de neurochirurg. Tijdens ons consult werd ons uitgelegd dat ze tegen pijn in mijn rug eventueel een operatie zouden kunnen doen, waarbij een stuk tumor wordt weggehaald en mijn ruggenmerg weer vrijgemaakt kan worden. Maar, zo zei de neurochirurg, dat zou waarschijnlijk niet alle pijn wegnemen, en het zou ook niks doen voor mijn prognose. Hij heeft toen mijn oncoloog gesproken en ze hebben besloten om toch te kijken of ze mogelijkheden zien om de primaire tumor + zoveel mogelijk uitzaaiingen te verwijderen. Op dit moment schatten ze in dat ze alle plekken in mijn rug en de primaire radicaal zouden kunnen weghalen. De uitzaaiingen 'op afstand' zouden dan middels immunotherapie onder controle worden gehouden. Dit willen ze de komende weken goed gaan onderzoeken, of het haalbaar en wenselijk is.
Wij zaten wel even met onze oren te klapperen. Nooit eerder is hierover gesproken, en nu is het ineens een legitieme mogelijkheid. Ik probeer niet te hoopvol te worden, en het over me heen te laten komen. Eerst maar eens kijken of het überhaupt echt kan.
En zo ben ik in een paar dagen tijd, sinds mijn vorige post, in een totaal andere mindset terecht gekomen. Ik kan weer redelijk slapen en van mijn monster genieten, ik heb weer hoop dat de immuuntherapie aanslaat, en er is zelfs een mogelijkheid dat mijn prognose iets rooskleuriger wordt. Welkom in de achtbaan die kanker heet..
In luchtiger nieuws: ik heb voor de bruiloft twee jurkjes gevonden. Ik denk dat ik weet welke ik aan ga trekken, maar ben benieuwd wat jullie vinden?
Jurk A:

Of jurk B:

Dit zijn de schoenen die ik aan ga doen (sorry, geen stiletto's..maar vond deze bij beide jurkjes passen 😅):

Ben benieuwd of het plaatjesplakken is gelukt..
Heidi-Forumbeheer
22-08-2021 om 01:38
Millie91 schreef op 22-08-2021 om 01:35:
In luchtiger nieuws: ik heb voor de bruiloft twee jurkjes gevonden. Ik denk dat ik weet welke ik aan ga trekken, maar ben benieuwd wat jullie vinden?
Jurk A:
Of jurk B:
Dit zijn de schoenen die ik aan ga doen (sorry, geen stiletto's..maar vond deze bij beide jurkjes passen 😅):
Ben benieuwd of het plaatjesplakken is gelukt..
Nope. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag.
Millie91
22-08-2021 om 01:49
Heidi-Forumbeheer schreef op 22-08-2021 om 01:38:
[..]
Nope. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag.
Dank, volgens mij is het nu gelukt!
En let niet op de rommel op de achtergrond 🙈
Heidi-Forumbeheer
22-08-2021 om 02:02
LOL Het eerste waar ik naar kijk nu is de rommel op de achtergrond
Ik vind het roze jurkje het leukste maar het blauwe staat je ook goed. En de schoenen zijn geweldig.
TrefleQ
22-08-2021 om 07:10
Jurk A.
De schoenen vind ik ook mooi
En wat een fijne berichten. Ik weet uit eigen ervaring dat het bij elk gesprek steeds zó spannend is; het maakt vaak veel uit 'op welke kant het kwartje valt'.
Je laatste berichten klinken erg goed en hoopvol. En jij klinkt steeds dapper en positief. Houd moed 
Auwereel
22-08-2021 om 08:45
ik schrok even toen ik veel ongelezen berichten zag bij je topic, maar het is gelukkig goed nieuws, met zelfs een jurkjeskeus waarbij ik je niet kan helpen, ik vind ze allebei leuk!
Sassenach
22-08-2021 om 08:54
Wat fijn dat je nu goed geslapen hebt en de pijn nu beter onder controle is Millie. En wat goed dat het misschien mogelijk is om de tumoren gedeeltelijk weg te halen. Het moet een opluchting zijn dat er perspectief is en je zicht hebt op stappen vooruit.
De jurkjes staan je beiden goed! Ik vind de blauwe iets netter/formeler en de rode vrolijker/informeler. Ik zou zelf de jurk kiezen die qua uitstraling het beste bij het thema vd bruiloft past. Ik gok dat je de blauwe aan gaat trekken.
Agen
22-08-2021 om 09:27
Wat een goed bericht, Millie! Fijn dat je weer meer perspectief ziet én dat je beter slaapt. De wereld ziet er dan vast een stuk zonniger uit, zelfs op een grijze dag als vandaag.
Ik vind het blauwe jurkje het leukst, maar ze kunnen allebei prima. Zijn ze lang genoeg als je zit? Heel veel plezier op de bruiloft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.