Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Mijn blonde haar wordt zwart

Mijn haar is van nature lichtblond. Altijd heb ik gedacht: als ik grijs word, dan worden mijn haren waarschijnlijk wit tot lichtgrijs. Tot een paar weken geleden nog geen kleurverschil te zien.
Maar sinds een maand of 2: dikke zwarte haren verschijnen aan mijn haargens op mijn voorhoofd en ze blijven ook echt op staan omdat ze zo stug zijn. Ik heb dus dikke zwarte stekeltjes van 3 cm tussen mijn dunne stijle blonde haren  
Soms trek ik ze er maar uit. 
Ik was zo blij dat ik op mijn 35ste nog mijn eigen haarkleur had. 
Wellicht dat ik ook wat witte haren heb, maar dat valt natuurlijk niet zo op. En dat zou ik ook niet erg vinden. 

Mijn moeder har donker haar en werd gewoon normaal grijs. Mijn vader was donkerblond en werd ook gewoon grijs. Mijn zusje heeft bruin haar en vindt zo nu en dan een witte haar.

Is dit blijvend? Word ik zwart in plaats van grijs? 
Zijn er anderen die dit herkennen? 

Ik heb jaren geleden een pluk met echt veel donkerder haar gekregen in mijn blonde haar. Nu (52) wordt ie weer lichter. Was echt raar, ik verfde m maar in de kleur van de rest. In mijn wenkbrauw had ik ook ineens een zwarte haar, die is nu wit geworden...en trek ik  er nog steeds uit.
Man lichtblond wordt steeds donkerder met ook grijs ertussen

Dit zijn gewoon de haren die je vanaf die leeftijd ook in je wenkbrauwen en op je bovenlip krijgt.

MMcGonagall schreef op 17-09-2022 om 17:27:

Dit zijn gewoon de haren die je vanaf die leeftijd ook in je wenkbrauwen en op je bovenlip krijgt.

Nou toch niet op je 35e? Op mijn 50e zag ik zoiets nog niet eens, ook geen grijs. Ik zou het ook raar vinden en me afvragen hoe dat nou kan en wat er aan de hand kan zijn. 

Veel vrouwen (mensen) verven hun haar waardoor het heel moeilijk is te bekijken en vergelijken dus ik snap de vraag wel. Want het is best vreemd!

ToetieToover schreef op 17-09-2022 om 18:09:

[..]

Nou toch niet op je 35e? Op mijn 50e zag ik zoiets nog niet eens, ook geen grijs. Ik zou het ook raar vinden en me afvragen hoe dat nou kan en wat er aan de hand kan zijn.

Veel vrouwen (mensen) verven hun haar waardoor het heel moeilijk is te bekijken en vergelijken dus ik snap de vraag wel. Want het is best vreemd!

Dat kan best hoor. Veel mensen krijgen hun eerste grijze haar tussen hun 30e en 35e. Die gekke haren op je lip of kin volgen niet lang daarna. Bij mij is het altijd bij twee gebleven, een in mijn wenkbrauw en een op mijn lip.

Ik ben al sinds mijn 30ste grijs aan het worden (nu 43) maar ik heb geen gekke haren, nergens niet. 

Gek TO, ik zou het niet weten. Al gegoogled?

https://gezondr.nl/misvormde-haren-kneusjes-haar/
Wel even doorlezen tot het einde van de alinea. 

Lijken ze stugger of zijn ze dat ook? Ben benieuwd hoe lang ze worden en of de structuur wijzigt... Ze zijn allemaal kort nog toch ?

Ik ben tussen mijn 25-30e ook veel donkerder geworden, heb heel ander haar gekregen. Meer slag en van (honing)blond naar bijna donkerbruin gegaan. Geen idee hoe dat kan, was er ook verbaasd over zo laat. Ik wijt het aan hormonale veranderingen. 

TO, ik heb donker haar en heb van die witte sprietjes op de haargrens. Heel apart, zijn ook van andere structuur dan de overige grijze haren.

ToetieToover, sommige mensen worden vroeg grijs, andere laat. Sommigen zullen eerder rare haren krijgen en andere laat. Het verschilt nu eenmaal.

Zusterclivia schreef op 18-09-2022 om 14:07:

TO, ik heb donker haar en heb van die witte sprietjes op de haargrens. Heel apart, zijn ook van andere structuur dan de overige grijze haren.

ToetieToover, sommige mensen worden vroeg grijs, andere laat. Sommigen zullen eerder rare haren krijgen en andere laat. Het verschilt nu eenmaal.

Dat van dat grijze haar had ik misschien weg moeten laten want dat is inderdaad voor iedereen anders en komt er altijd aan tegen een bepaalde leeftijd. Maar van die rare haren, daar zou ik zelf ook wel van opkijken! Die rare haren krijgt toch niet iedereen? (Toch  )

KillerQueen

KillerQueen

19-09-2022 om 19:56 Topicstarter

Het zou wel hormonaal kunnen zijn, ik ben nu zwanger. Hopelijk wordt mij  haar na de bevalling weer normaal. 
Ze zijn echt dikker en stugger dan de blonde haren. 

Het zou heel goed met je zwangerschap te maken hebben! Ik kreeg tijdens 1 zwangerschap donker haar en tijdens de andere krullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.