Gezondheid en welzijn
Frisdrank1972
07-09-2026 om 10:57
Met slippers naar de tandarts
Afgelopen weekend ben ik door mijn enkel gegaan. Het is nu erg blauw en dik. Ik kan gelukkig lopen, maar sokken en schoenen aandoen is nog te pijnlijk. Alleen mijn slippers lukken nu om aan te doen. Morgen heb ik een afspraak bij de tandarts en nu vraag ik mij af of je naar de tandarts kan op je slippers. Dat zou toch wel kunnen? Of zou ik nog even bellen? Dan weten ze het van te voren.
madee
07-09-2026 om 11:01
Natuurlijk kan dat, ik zou niet weten waarom niet. Van tevoren bellen lijkt mij overbodig.
Herfstappeltaart
07-09-2026 om 11:03
En als je het gênant of onverzorgd vindt doe je aan je niet-geblesseerde voet gewoon een schoen. Dan is meteen duidelijk dat er iets aan de hand is. Maar ter geruststelling: ik zag afgelopen zomer zoveel mensen op slippers bij de tandarts.
Frisdrank1972
07-09-2026 om 11:03
madee schreef op 07-09-2026 om 11:01:
Natuurlijk kan dat, ik zou niet weten waarom niet. Van tevoren bellen lijkt mij overbodig.
Ik weet het niet of het kan. Want dan ga ik ook in zo'n stoel liggen met mijn semi blote voeten. Misschien hebben ze wel hygiëne regels daarover.
Herfstappeltaart
07-09-2026 om 11:04
Frisdrank1972 schreef op 07-09-2026 om 11:03:
[..]
Ik weet het niet of het kan. Want dan ga ik ook in zo'n stoel liggen met mijn semi blote voeten. Misschien hebben ze wel hygiëne regels daarover.
ToetieToover
07-09-2026 om 11:06
Frisdrank1972 schreef op 07-09-2026 om 11:03:
[..]
Die tandarts vindt het vast fijn als je nog even je tanden poetst voordat hij in je mond gaat kijken. Maak je niet druk over je blote voeten. Adem in, adem uit. Blote handen mogen ook en die zijn veel smeriger hoor.
Frisdrank1972
07-09-2026 om 11:06
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2026 om 11:03:
En als je het gênant of onverzorgd vindt doe je aan je niet-geblesseerde voet gewoon een schoen. Dan is meteen duidelijk dat er iets aan de hand is. Maar ter geruststelling: ik zag afgelopen zomer zoveel mensen op slippers bij de tandarts.
Meer onverzorgd. Ik zit na te denken of ik ooit mensen met slippers aan bij de tandarts heb zien zitten. Ik kan het mij niet herinneren. Ik heb zelf niet de mooiste tenen en teennagels en ik kan nu geen pedicuren doen omdat ik mijn enkel niet goed kan draaien. Met 1 schoen naar de tandarts had ik nog niet over nagedacht. Maar misschien is dat iets te aanstellerig. Ik heb mijn enkel niet gebroken.
Duufje
07-09-2026 om 11:22
Ik loop de hele zomer op slippers (als ik niet werk) en die hou ik ook gewoon aan als ik naar de tandarts, supermarkt, bakker of dokter ga hoor. Mijn voeten zijn netjes verzorgd, er zit 's zomers altijd een lakje op mijn teennagels en ik vind het wel prima. Verzorgde voeten vind ik wel belangrijk dan, ik zou niet met eeltvoeten in slipppers gaan lopen.
Frisdrank1972
07-09-2026 om 11:25
Duufje schreef op 07-09-2026 om 11:22:
Ik loop de hele zomer op slippers (als ik niet werk) en die hou ik ook gewoon aan als ik naar de tandarts, supermarkt, bakker of dokter ga hoor. Mijn voeten zijn netjes verzorgd, er zit 's zomers altijd een lakje op mijn teennagels en ik vind het wel prima. Verzorgde voeten vind ik wel belangrijk dan, ik zou niet met eeltvoeten in slipppers gaan lopen.
Ze zijn niet slecht mijn voeten. Maar mijn teennagels zijn niet gelakt en ze zijn wel kort maar niet allemaal symmetrisch geknipt. Geen schimmelnagels dat scheelt, maar ik zou mijn tenen niet als mooi omschrijven. Mijn voeten zijn wel schoon. Ik ga op de fiets er naar toe dus denk dat ze niet te vies worden.
krulliebollie
07-09-2026 om 11:27
dat is nou iets waar ik mij werkelijk nooit druk om zou maken.. als ik soms zie wat mensen aan hebben ( of niet aan hebben ) buiten de deur zijn slippers echt prima.
madee
07-09-2026 om 11:32
Frisdrank1972 schreef op 07-09-2026 om 11:25:
[..]
Ze zijn niet slecht mijn voeten. Maar mijn teennagels zijn niet gelakt en ze zijn wel kort maar niet allemaal symmetrisch geknipt. Geen schimmelnagels dat scheelt, maar ik zou mijn tenen niet als mooi omschrijven. Mijn voeten zijn wel schoon. Ik ga op de fiets er naar toe dus denk dat ze niet te vies worden.
Tandarts kijkt naar je gebit en niet naar je voeten, echt je maakt je druk om niks als je het mij vraagt.
Poezenmeisje
07-09-2026 om 11:32
Ik denk dat jouw blote voeten schoner zijn dan schoenen die op straat lopen.
Dus gewoon je slippers uit als je op de stoel klimt. 🙂