Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Menstruatie/incontinentie ondergoed. Welke?

Ik vraag dit voor een vriend 
Nou ja,  voor iemand voor wie ik mantelzorg. 
Ze is niet compleet incontinent,  maar druppelt wat urine gedurende de dag.  Te weinig voor incontinentiemateriaal, maar te veel voor alleen een onderbroek.  Inlegkruisjes of maandverband geeft veel irritatie, is duur en geeft veel afval, dus ze wil graag wasbaar ondergoed. 
Maar welk merk is nou goed?
Wat ze wil: goedkoop, mag heet gewassen, mag in de droger, maar dit is geen harde eis. En het liefst gewoon verkrijgbaar in een fysieke winkel of Nederlandse webwinkel.
Hippe kleurtjes en modellen is minder boeiend. Een simpele witte slip is prima.

Wie heeft wat fijne tips?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2021 om 20:37

Bellejolie

Bellejolie

12-11-2021 om 22:51 Topicstarter

Tickel schreef op 12-11-2021 om 20:37:

Niet heel goedkoop maar mag wel in de droger, itt Hema ondergoed.
https://www.scholten-hulpmiddelen.nl/a-63947741/incontinentiemateriaal/wasbaar-incontinentie-ondergoed-onderbroek-dames/#description

Hm, is maar een paar euro duurder dan hema. Dus dan is drogerproof wel een pre.  Op zich is het geen punt om het gewoon op een rekje te hangen, maar thuiszorg gooit wel eens spullen op de automatische piloot in de droger. 

Bellejolie

Bellejolie

12-11-2021 om 22:52 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 12-11-2021 om 20:13:

Hema heeft laatst een lijn gelanceerd.

https://www.hema.nl/inspiratie/mooi-en-gezond/lekvrij-ondergoed

Maar dit is ook een goede tip. Wellicht om eens uit te proberen 

Ik zweer bij Underwunders. (Via de website van urifoon of underwunder zelf). Redelijk groot absorptie vermogen en juist wel hippe broekjes. Ik stop ze nooit in de droger.  Ik weet eigenlijk niet of dat niet zou kunnen. 
Ik las net dat de Hema maar 3 theelepels opneemt. Is dat wel voldoende?

Bellejolie

Bellejolie

13-11-2021 om 08:44 Topicstarter

15 ml. Dat zijn 5 theelepels. 
Geen idee of dat genoeg is. Daarom wil ze het ook uit proberen

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 10:32

Bellejolie schreef op 13-11-2021 om 08:44:

15 ml. Dat zijn 5 theelepels.
Geen idee of dat genoeg is. Daarom wil ze het ook uit proberen

Als je zegt 1 eetlepel klinkt het gelijk een stuk minder. Een theelepel is 5 ml, dat zijn er maar 3 dan.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 10:34

Ze kan natuurlijk ook wasbare inlegkruisjes kopen. Is makkelijker te wisselen mocht er een keer een uitschieter zijn.

https://tanterosa.be/wat-met-urineverlies-en-wasbaar-maandverband

Ik zou even goed overleggen hoeveel absorptievermogen er nodig is.  De optie van Tickel of de Underwunders nemen veel meer op.  
Een wasbaar inlegkruisje is meer te vergelijken met een normaal inlegkruisje. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-11-2021 om 09:01

Stippel schreef op 14-11-2021 om 08:46:

Ik zou even goed overleggen hoeveel absorptievermogen er nodig is. De optie van Tickel of de Underwunders nemen veel meer op.
Een wasbaar inlegkruisje is meer te vergelijken met een normaal inlegkruisje.

Maar dat is voldoende volgens TO, alleen irriteert het de huid staat in de OP. Dan zou ik eerder kiezen voor wasbare inlegkruizen dan ondergoed. 

Ik heb menstruatieondergoed van Swaens waar ik heel tevreden van ben. Voor urine weet ik niet of het net zo goed is maar op hun site staat alle uitleg. 

Ik heb voor dit doeleinde inderdaad bamboe/katoenen inlegkruisjes.
Van AliExpress. Ideaal. Kunnen ook in de droger en niet duur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.