Gezondheid en welzijn
Zuster2021
27-10-2025 om 11:31
Medicijnen
Ik heb na mijn chemokuren en bestralingen veel last van neuropathie in mijn handen, armen en voeten. Nu wil de arts mij pregabaline voorschrijven . Wie is hier bekend mee, en wat zijn de eventuele bijwerkingen?
Dorestad
19-11-2025 om 17:49
Zuster2021 schreef op 19-11-2025 om 14:11:
hallo allemaal, de pregabaline werkt toch niet afdoende tegen de neuropathie.
de arts denkt er nu over om een zenuwblokkade te doen, het lijkt me super eng, zie er ook erg tegenop. Maar als mijn pijn daardoor weg is, doe maar gewoon.
Wie heeft er ook weleens een zenuw blokkade laten doen, en hoe was dat voor je ?
Ik heb 3x een behandeling gehad in Umcg. 2x via naald aan achterkant onderrand schedel. Er wordt gewerkt met RF. Beide keren voelde ik eigenlijk niets tintelen en beide keren heeft de behandeling niet geholpen.
Dit jaar hebben ze het via voorkant gedaan. Tussen oog en neus met de naald naar binnen. Op het moment dat de RF werd gestart voelde ik direct een hevige prikkeling. Maar de pijnarts en verpleegkundige zagen iets wat ze nooit eerder gezien hadden. Ze hebben er een filmpje van gemaakt. Mijn hele linkerkant van mijn gezicht flapperde op en neer tijdens de minuten behandeling.
Alle 3 behandelingen waren pijnloos. De eerste 2 zag ik niet tegenop. De laatste wel. Maar ik kan me door te focussen op buikademhaling heel goed ontspannen.
Deze laatste behandeling heeft effect gehad. De pijn is niet weg maar zeker wel minder. Ik gebruik nu bijna 70% minder pregabaline.