Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
29-05-2023 om 08:35
Man heeft dit weekend eindelijk mijn fiets nagekeken. Gisteren de accu's opgeladen met het plan om vanochtend een rondje te proberen. Ik heb sinds de laatste operatie nog niet weer gefietst (behalve in de sportschool dan) en na de nieuwe operatie mag het ook weer een periode niet, dus goede reden om het nu nog even op te pakken.
Man moet vandaag nog wat werk inhalen en ik heb ook nog genoeg klusjes liggen, dus het wordt een saaie Pinkstermaandag voor ons zo 
Picunia
29-05-2023 om 08:47
Alcedo, ik fiets ook graag. Helaas heb ik na behandeling van de therapeut erge rugpijn (hoort erbij), en is fietsen helaas geen optie. Man gaat met een vriend een tocht maken. Ik blijf thuis en moet ook wat klusjes doen. Gisteren was de stroom heel goedkoop en kregen we bij gebruik ook geld toe (dynamisch contract), dus ik heb veel gewassen. Er wacht dus een enorme berg om op te vouwen. En ik heb een nieuw boek, die een vriendin heeft geschreven. Verheug ik me erg op. Een rustig dagje dus!
lientje69
29-05-2023 om 13:09
Picunia schreef op 28-05-2023 om 23:59:
Wat fijn dat het zo leuk was, Lientje! Nu nog wat dagen vrij of moet je binnenkort weer aan de bak? Hoe is het met dochter?
Ik heb deze week nog vrij. Vanaf maandag weer volop aan de slag. Met dochter gaat het wel goed. Ze krijgt steun uit onverwachte hoeken. De afhandeling zal echter veel tijd gaan kosten , en geestelijk zeker eea van haar gaan vergen. Toch moet ze dit doorzetten, om zwakkere medemensen te beschermen.
Beetje vaag dit, maar kan niet te veel in details treden helaas verder.
lientje69
29-05-2023 om 13:12
Heb je een titel Picunia? Waar gaat het boek over? ik ben dol op lezen, begin zo in boek 71 van dit jaar.
Hier ook een rustige dag. We hebben een beetje last van een soort vakantie jetlag lijkt het wel. Moe en nergens zin in. Ondanks dat we vanmorgen goed uitgeslapen hebben.
MrsMary
29-05-2023 om 14:15
Lientje: goed om te horen dat dochter zich er goed doorheen slaat. En wat fijn dat ze steun krijgt! Ik vind haar dapper!
Ik ben ook een echte lezer. Ik heb een bibliotheekabonnement in een grotere plaats in de buurt, een instellingsabonnement in mijn eentje. Kan ik twintig boeken tegelijk lenen voor zes weken. In het filiaaltje in ons dorp duurt het lang eer ze de nieuwste titels hebben en dit bevalt me goed.
lientje69
29-05-2023 om 14:20
Daar heb ik nog nooit van gehoord MrsMary, een instellingsabonnement. Hebben ze denk ik hier niet. Ik heb een abonnement voor 10 boeken, deze mag ik maximaal 4 weken lenen. Soms ga ik na drie weken alweer om nieuwe. En onze bieb is klein, dus af en toe naar een ander filiaal voor de afwisseling. In de stad of het dorp waar mijn moeder woont.
Alcedo
30-05-2023 om 07:58
Ik lees ook graag. Heb een Kobo Plus abonnement, want ik vind digitaal lezen toch wel makkelijker.
Mooi dat dochter zich er goed doorheen slaat Lientje. Geniet nog van je vrije week deze week!
Alcedo
31-05-2023 om 10:16
Ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis. Man gaat helaas niet mee, maar aan de andere kant is het niet zo spannend, dus snap ik het ook wel. Ik werd vanochtend wakker met migraine, dat is minder handig. Straks nog maar even wat rust nemen, aangezien dat vanmiddag dus niet gaat lukken. Heel vervelend dat die afspraken bij de arts alleen in de middag gepland worden.
MrsMary
31-05-2023 om 10:26
Sterkte Alcedo. Ik hoop dat de migraine wat wegzakt voor je in de auto moet stappen.
lientje69
31-05-2023 om 10:41
Hier ook behoorlijk hoofdpijn. En man is zó opgefokt dat het niet gezellig is.
MrsMary
31-05-2023 om 12:30
lientje69 schreef op 31-05-2023 om 10:41:
Hier ook behoorlijk hoofdpijn. En man is zó opgefokt dat het niet gezellig is.
![]()
De ontspanning van de vakantie is wel van korte duur..
Man hier is een paar dagen weg voor zijn hobby, geeft veel rust in huis.
Layka.12
31-05-2023 om 13:12
Sterkte Alcedo!
Jij ook Lientje. Kun je niet even het huis ontvluchten en iets ontspannends voor jezelf gaan doen?
lientje69
31-05-2023 om 16:11
Layka.12 schreef op 31-05-2023 om 13:12:
Sterkte Alcedo!
Jij ook Lientje. Kun je niet even het huis ontvluchten en iets ontspannends voor jezelf gaan doen?
Nou nee. We zijn vanmiddag " gezellig " samen 3, 5 uur bezig geweest de grafsteen weer terug te plaatsen bij mijn broertje. Mijn moeder had het graf opgezegd, wij als zussen en één broer vonden dat moeilijk. Dus hebben we het in ere hersteld. Gelijk netjes randen eromheen, vooraan een soort bak met mooi wit grind voor een beeldje of een bos bloemen . Over een week wat mooie plantjes erin
Was warm op het kerkhof. Zweten. Halve graf omgespit. Blij dat het nu klaar is. Heb voor 20 jaar betaald dus voorlopig kan hij blijven liggen. Gelukkig was het graf nog niet geruimd.
lientje69
31-05-2023 om 16:14
MrsMary, ik kijk ook alweer uit naar volgende week als man wer weg is. Ff rust in de tent. Zijn humeur en stemming zijn momenteel erg negatief.