Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Kind jeuk en wondjes hoofdhuid

ik heb een kind van 4 die last heeft van jeuk op zijn achterhoofd. Hij krabt eraan. Dus er ontstaan wondjes die, vermoed ik, ook weer jeuken.
Hij heeft geen luizen.

We wassen zijn haren niet overmatig met shampoo (eerder ondermatig). En hij gaat om de dag in bad. 
Wie heeft er een goede tip om de wondjes te laten genezen? Niet krabben is natuurlijk de beste optie maar in de praktijk lastig. 

Andere shampoo proberen? Ik heb dit heel snel met shampoo. Niet krabben is inderdaad lastig. Je zou kunnen zeggen dat hij er wel op mag duwen. Dat helpt ook wel tegen de jeuk. Nu heb ik neutral en dat gaat redelijk. Wel heel goed uitspoelen en heel klein beetje gebruiken. 

even langs de huisarts. Kan een schimmelinfectie zijn bijv

Wattenbolleke

Wattenbolleke

22-01-2022 om 19:08 Topicstarter

Knutselkei schreef op 22-01-2022 om 18:45:

Andere shampoo proberen? Ik heb dit heel snel met shampoo. Niet krabben is inderdaad lastig. Je zou kunnen zeggen dat hij er wel op mag duwen. Dat helpt ook wel tegen de jeuk. Nu heb ik neutral en dat gaat redelijk. Wel heel goed uitspoelen en heel klein beetje gebruiken.

Zou shampoo het ook kunnen verhelpen ipv veroorzaken? Gezien hoe vaak we wassen met shampoo? Eigenlijk durf ik het niet te zeggen maar het zal weleens weken geleden kunnen zijn. We spoelen wel maar hij heeft geen vies haar ofzo.
neutral is wel een goede om te proberen. 

Overigens viel me net op dat hij ook weer krabplekken op z’n benen heeft. Zou dat een verband hebben? Misschien toch langs de huisarts inderdaad. 

wellicht idd een schimmelinfectie of het dragen van een muts. Mijn huisarts adviseert in beide gevallen eerst te beginnen met het wassen met Selsun shampoo. Dit is een zelfzorg middel te koop bij de apotheek. 

Wattenbolleke

Wattenbolleke

22-01-2022 om 19:19 Topicstarter

Ysenda schreef op 22-01-2022 om 19:09:

wellicht idd een schimmelinfectie of het dragen van een muts. Mijn huisarts adviseert in beide gevallen eerst te beginnen met het wassen met Selsun shampoo. Dit is een zelfzorg middel te koop bij de apotheek.

Ik zie dat selsun onder de 12 in overleg met de huisarts moet. Ik kan de apotheek weleens even bellen. 

Muts heeft hij nooit op.


Wasmiddel allergie? Daar lig je ook met je hoofd op. Wassen jullie beddengoed misschien anders?

ik vermoed ook een schimmel.
Ik ben er zelf gevoelig voor op mijn hoofdhuid  nadat je de schimmel hebt bestreden kan je preventief naspoelen met aangelengde appelazijn. Schimmels houden niet van zuur, maar voor je haren is het wel goed

kan ook eczeem zijn. Dat hadden ze hier bij die wondjes en het krabben. Vastgesteld door de dermatoloog dus eerst naar de huisarts geweest en die had ons doorverwezen naar de dermatoloog. 

Bij mij is het wel combi met eczeem idd. 

Ik ben heel erg allergie voor het verdikkingsmiddel in shampoo...daarnaast voor handzeep, wasmiddel en afwasmiddel....Neem het serieus.... ga over tot poetsazijn, entot biologische producten... en kijk daarna

Dochter heeft dat ook wel eens, maar heeft ook exzeem. In ieder geval bagels korthouden, mijn dochter krabt namelijk ook in haar slaap. 

Wattenbolleke schreef op 22-01-2022 om 19:19:

[..]

Ik zie dat selsun onder de 12 in overleg met de huisarts moet. Ik kan de apotheek weleens even bellen.

Muts heeft hij nooit op.


Die gaan zeggen dat het in overleg met de huisarts moet  apotheek mag daarover geen advies geven als het in overleg moet. Dus naar de huisarts. Dan weet je ook wat het is en kan je beter behandelen ipv zelf eerst iets te proberen wat misschien niet helpt of het juist nog verergerd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.