Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Kanker, klaar met behandelingen. En dan...

Ik had vandaag mijn eerste mammo sinds mijn operatie. Ben twee uur in het ziekenhuis geweest... tot twee keer toe moest er een pletsessie over worden gedaan... Gelukkig is het daarna gelukt om de radioloog op de gang staande te houden om te vragen of ze iets gezien had. En ze zei dat ze geen afwijkingen had gezien! Hoera! Voelt toch alsof ik weer voor een jaar off the hook ben! 

Gefeliciteerd Numbers! Dit zijn goeie berichten!
Toch altijd weer spannend, hé, die controles.

Nube, gefeliciteerd! Fijn dat je nu zo snel een uitslag kon lospeuteren! 
Werd je er zenuwachtig van dat het opnieuw moest?

Mijn iPad heeft een eigen willetje. Eerder maakte hij van nefroloog neuroloog en ook Nube werd verbasterd naar Numbers. Maar jullie begrepen me vast wel.

Picunia schreef op 17-08-2021 om 16:50:

Mijn iPad heeft een eigen willetje. Eerder maakte hij van nefroloog neuroloog en ook Nube werd verbasterd naar Numbers. Maar jullie begrepen me vast wel.

Bij de neuroloog moest ik wel even nadenken. Heel goed voor mijn chemobrein om te worden uitgedaagd 🤣🤣

Agen schreef op 17-08-2021 om 16:03:

Nube, gefeliciteerd! Fijn dat je nu zo snel een uitslag kon lospeuteren!
Werd je er zenuwachtig van dat het opnieuw moest?

Ik werd daar in eerste instantie wel wat onrustig van ja. Totdat de verpleegkundige me uitlegde waarom ze over moesten. Hij liet me steeds meekijken op zijn scherm. Heel fijn. Hij wees me een soort staafjes aan. Daar had de tumor gezeten. Bij de operatie plaatsen ze daar blijkbaar iets dat oplicht op zo'n scan, zodat ze nog kunnen zien waar ie zat. En hij liet me zien dat op één van de scans maar één staafje te zien was in plaats van vier, omdat we dus blijkbaar niet genoeg ons best hadden gedaan met pletten om alles erop te krijgen. En toen die nieuwe scan eenmaal bekeken was door de radioloog wilde ze dat we van mijn gezonde borst ook nog iets meer tot het gaatje gingen met pletten. Nou ja, ik heb uiteindelijk ook liever grondig bij dit soort dingen. 

@Picunia, ik snap best dat jouw spellcheck niks met Nube kan... 

Fijn dat de verpleegkundige het duidelijk uitlegde, Nube, en dat je niet weken op de uitslag hoeft te wachten. Volgend jaar maar meteen vragen om goed te pletten zodat het niet weer over moet? 

MIDA

MIDA

17-08-2021 om 20:11 Topicstarter

Wat fijn Nube! En slim van je dat je meteen om de uitslag gevraagd hebt, dat scheelt weer een hoop stress. 

Ja Agen, dat had ik me ook al bedacht, haha! Ik ben nu ervaren. De radioloog zei dat het nog steeds zou kunnen dat ik nog een afspraak krijg met de chirurg, maar ik vind het heerlijk dat ik daar nu niet zelf achteraan hoef te jagen. Ik weet wat ik wilde weten. 

Mijn hele gezin is verkouden (en negatief getest), alleen ik niet.  En ik zou degene moeten zijn met verminderde weerstand 😀

Mida, ben jij na je vakantie alweer aan het werk?

MIDA

MIDA

19-08-2021 om 16:59 Topicstarter

Ja, mijn eerste werkweek zit er alweer op 😉.
Ik ben wel echt heel moe deze week, of het komt dat ik weer mijn ritme moet vinden, of omdat het me nu na de vakantie pas opvalt hoe moe ik ben na een werkdag weet ik niet. Maar goed, ik heb nu heerlijk weekend 😊

Wat bijzonder Agen, dat jij uitgerekend niet verkouden bent. Wij zijn vorige week ook wat snotterig terug gekomen van vakantie (uiteraard ook negatief getest) , mijn man is er een paar dagen beroerd van geweest, maar ik alleen wat verkouden. 

Mida, deze kwam laatst langs in een appgroep waar ongeveer de helft van de leden net weer aan het werk was; https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3435466/arts-legt-uit-waarom-je-je-na-je-vakantie-meteen-weer-uitgeput-voelt

MIDA

MIDA

19-08-2021 om 21:28 Topicstarter

Agen schreef op 19-08-2021 om 18:38:

Mida, deze kwam laatst langs in een appgroep waar ongeveer de helft van de leden net weer aan het werk was; https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3435466/arts-legt-uit-waarom-je-je-na-je-vakantie-meteen-weer-uitgeput-voelt

Ja Haha, zo klinkt het heel logisch dat ik zo moe ben deze week 🤣

MIDA: geniet van je weekend. Volgende week rustig aan beginnen.
(Dat geldt ook voor de anderen)

Van de week ben ik lelijk gevallen, doordat ik een stoepje miste. Ik viel plat op mijn gezicht. Nu kneuzingen in mijn gezicht, gekneusde ribben en een verrekte borstspier. Veel pijn. En weer heel erg afhankelijk van de mensen om me heen. Ook moest ik allerlei afspraken afzeggen, want ik kan me nauwelijks bewegen. Het hakte er heel erg in, maakte me erg verdrietig. Ik was juist zo blij dat ik weer zelfstandig dingen kon ondernemen. Mijn man zei, je weet nu waar het van komt en het wordt weer beter. Dat is ook zo. Komt wel weer goed.

MIDA

MIDA

20-08-2021 om 10:47 Topicstarter

Och Picunia, wat een pech! Soms lijkt het wel of alles tegenzit. Maar je man heeft wel gelijk, dit geneest allemaal weer. Maar het neemt niet weg dat gekneusde ribben heel veel pijn kunnen doen. Laat je lekker verwennen, hoe moeilijk dat ook is. Hopelijk voel je je snel weer wat beter 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.