Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Kaakchirurg bezoek, nu wachten op de uitslag

In de afgelopen 3 jaar heb ik twee keer een wortelpuntontsteking gehad in mijn kaak, is deze ook twee keer behandeld en vervolgens kwam de ontsteking voor de derde keer terug. De kies is inmiddels getrokken en de ontsteking had vanzelf weg moeten gaan

Helaas gebeurde dat niet dus nu, zo'n twee maanden later, heeft de kaakchirurg het weer open gemaakt om te kijken en iets aan de ontsteking te doen.

Hij gaf aan dat de ontsteking er nu uit is maar heeft ook een soort klein bolletje eruit gehaald. Het had gewoon een rozige kleur en de kaakchirurg zei dat hij denkt dat dit gewoon ontsteking is maar het voor de zekerheid toch op te sturen voor onderzoek. 

Over 1,5 week heb ik weer een afspraak om te kijken hoe het dan gaat met de genezing en voor de uitslag.

En nu merk ik dat ik het toch spannend vindt en zenuwachtig ben terwijl er vast genoeg onschuldige verklaringen zullen zijn voor wat dat bolletje kan zijn.

Omdat ik niet wil dat mijn familie zich meteen zorgen maakt, die hebben wel andere dingen aan hun hoofd, hoopte ik dat ik hier mijn ei kwijt kan. Het even van me af schrijven.  

Sterkte zeg, nooit leuk als ze iets weghalen wat er niet hoort te zijn. Ik had ook zo'n vervelende kies, maar ik voelde de ellende gewoon uit mijn kaak gaan toen die getrokken werd, een hele opluchting. Dus ik hoop voor je dat dit de troep was die eruit moest en verder niets, en een spoedig herstel.

oh ik kan me goed voorstellen dat je daar over in de zenuwen zit. Jammergenoeg kan je niets anders dan wachten.  Ik hoop dat de ontsteking snel weg is en dat de uitslag goed is.

zakchips

zakchips

02-08-2021 om 20:09 Topicstarter

Bedankt Auwereel en Plane! Klopt, ik kan ook niet anders dan afwachten maar het even van me af praten is wel fijn. Het enige dat ik verder kan doen is de zinnen verzetten en mezelf af en toe even toespreken dat ik me niet zo druk moet maken. Dus dat doe ik dan ook maar 

Auwereel dat wat jij beschrijft had ik bij die twee behandelingen aan de ontstoken wortelpunt wel, dat de rotzooi eruit was en die druk dus ook weg. Dat was fijn! Daarom valt dit nu denk ik ook een beetje tegen, ik had verwacht dat het weer zoiets zou zijn. Kwestie van een sneetje maken, rotzooi of vocht eruit laten lopen en klaar. Nu werd het toch wat breek- en boorwerk 

Auw! 

Vervelend zakchips, zowel de pijn en het gedoe, als de onzekerheid of er nog iets anders aan de hand kan zijn. Ik heb zelf meerdere keren een kaakontsteking gehad, dus ik weet wat je voelt.

Ik hoop dat je flink wat afleiding hebt tot je de uitslag krijgt. Ik hoop voor je dat het bolletje gewoon de ingekapselde ontsteking was.

zakchips

zakchips

05-08-2021 om 15:01 Topicstarter

Oh wat vervelend Sassenach! Is het inmiddels al even geleden dat je voor het laatst een ontsteking in je kaak had of tob je er nog steeds mee?

Dankjewel, er zijn zeker momenten met genoeg afleiding gelukkig en dan lukt het me ook prima om er vervolgens nuchter over te denken. En soms word ik overvallen en stress ik weer enorm. Maar hey, er zit al een halve week op, nog maar een week te gaan.

Nee, ik heb er gelukkig geen last meer van. Ik heb meerdere malen een ontsteking aan dezelfde kies had. De eerste twee keer ben ik bij de kaakchirurg geweest, maar beide keren is het niet goed schoongemaakt. Mijn tandarts bleef toen het voor de derde keer terug kwam maar aandringen dat ik die kies moest laten trekken, maar dat wilde ik niet. Ik ben toen naar een endodontoloog geweest en die heeft mijn kies weten te redden. En nu heb ik al jaren geen last meer van die kies. Ik ben dus blij dat ik niet naar mijn tandarts geluisterd heb. Die wilde een duur implantaat bij mij gaan zetten.

Hoe is het afgelopen TO?

zakchips

zakchips

18-08-2021 om 08:03 Topicstarter

Goed gelukkig! Er is niks geks uitgekomen, blijkbaar was het 'gewoon' onderdeel van de ontsteking. Ik slaap eindelijk weer een stuk beter 

wat fijn! Ik kan me voorstellen dat je nu een stuk beter slaapt  😄

Gelukkig zakchips, hopelijk ben je inmiddels ook weer een groot stuk hersteld.

zakchips

zakchips

18-08-2021 om 11:57 Topicstarter

Nou ik kreeg er dus serieus klachten bij door de stress... En ik sliep slecht. Had ik eigenlijk niet gedacht, dat ik mezelf zoveel zorgen zou maken. Gelukkig gaat dat allemaal weer veel beter na deze opluchting! 

Er zit nog een kleine zwelling maar volgens de kaakchirurg trekt dat nog vanzelf weg (maarja dat zei hij ook over de ontsteking bij het trekken van de kies  ) hij vond het er in ieder geval veel beter uitzien dan toen ik kwam voor de behandeling.

Dus nu moet ik erop vertrouwen dat het écht verholpen is. 

Fijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.