Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Jeukend tandvlees

Uiteraard bij de tandarts geweest, die ziet niks geks. Noemt mijn gebit zelfs perfect. Geeneens tandsteen. 

Ik was benieuwd of iemand het herkend, ik kan er online niks over vinden. 

Mijn tandvlees jeukt. Ik heb de neiging er in te prikken met mijn nagel. 

Andere tandpasta, niet spoelen na het poetsen en tandarts bezoek al geprobeerd. 

Verder lees ik er online weinig over. 

Heeft iemand hier ervaring mee en tips? 

Ben je niet ergens allergisch voor qua voedsel?

Jeukt je gehemelte ook of je tong?

Als ik op itchy gums zoek komt er allergie of hormonen naar voren 
Heb je er elke dag last van? 
Het lijkt me heel vervelend! 

Happy_Alpaca

Happy_Alpaca

11-01-2022 om 17:59 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 11-01-2022 om 17:54:

Ben je niet ergens allergisch voor qua voedsel?

Niet dat ik weet. Ik zat al te denken, eet ik nu iets anders. Het enige, ik ben meer pap gaan eten, die je maakt met melk. Dus ik neem nu meer melk. Eerder niet

Happy_Alpaca

Happy_Alpaca

11-01-2022 om 17:59 Topicstarter

Viva-amber schreef op 11-01-2022 om 17:55:

Jeukt je gehemelte ook of je tong?

Nee, echt alleen mijn tandvlees. 

Happy_Alpaca

Happy_Alpaca

11-01-2022 om 18:03 Topicstarter

Beertjelief schreef op 11-01-2022 om 17:58:

Als ik op itchy gums zoek komt er allergie of hormonen naar voren
Heb je er elke dag last van?
Het lijkt me heel vervelend!

Goeie tip om in het Engels te zoeken.


Ik lees daar ook droge mond, de tandarts noemde dit omdat hij verbaasd was dat ik 0.0 tandsteen had. En eigenlijk alleen mensen met droge mond/te weinig speeksel aanmaak dit hebben. 


Bijna elke dag heb ik het. Het is qua jeuk misschien een 4 of 5 op schaal van 10. Maar heb het nu al bijna een jaar. Begint mij echt te irriteren. 



Happy_Alpaca

Happy_Alpaca

11-01-2022 om 18:13 Topicstarter

Met dank aan jullie denk ik dat ik ga proberen een tijdje geen melk te nemen. 

Sinds een jaar neem ik meer melk en ik heb ook sinds een jaar last.

Vroeger kreeg ik pukkels van melk. Dus wellicht ben ik tich iets allergisch voor melk 

Je kan ook nog altijd een bloedonderzoek laten doen via de huisarts als je het zeker wilt weten. Dan kunnen ze testen op allergieën, ook melk. 

Meer water proberen te drinken is ook geen slecht idee gezien wat je tandarts zei in combinatie met de klachten.

Ik had dit vroeger bij bepaalde soorten fruit zoals appels en peren, en kreeg het soms ook van hooikoorts. Het kan dus zeker wel van een allergie komend. Ik had eigenlijk nooit echt klassieke hooikoorts symptomen maar dingen als jeukend tandvlees en oorontsteking. Soms denk je bij dit soort dingen niet direct aan een allergie maar wordt het er wel door veroorzaakt.
Overigens krijg ik ook jeukend tandvlees als ik erg verkouden ben en mijn holtes verstopt zitten. Mijn partner krijgt jeukend tandvlees als hij moet plassen

Eet je appels en kiwi’s? Daar krijg ik het van.

als ik witte druiven eet krijg ik ook jeukend tandvlees. 
Volgens mij kan je ook best een voedsel intolerantie krijgen waar je normaal geen last van had 

Mijn vroegere chef was ook allergisch voor iets. Bleek dus ook in de tandpasta te zitten, dus ander merk zal niet echt helpen Geen idee meer wat het was, meer dan 30 jaar geleden, maar het zat blijkbaar ook in bier. Weet niet of het ook in kindertandpasta zit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.