Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 10:47

Ingegroeide teennagel?

Help! 

Ik denk dat ik een ingegroeide teennagel heb. Alle pedicures in de buurt (ben op vakantie) hebben geen duidelijke website of contactformulier. Morgen dus een rondje bellen voor een afspraak.  Maar wat doe ik vandaag?  Pijn uitzitten? Helpt een voetenbad? 

Ja, dit is een 'Help mij de dag door'-topic. Nee,  ik verga niet van de pijn, maar iets van verlichting zou fijn zijn.  Ik heb door nog nooit eerder gehad.  Dus, HELLUP!


Voetbad verlicht sowieso, hier staan ook nog wat tips, en morgen zo snel mogelijk bellen naar de pedicure.
https://www.google.com/amp/s/nl.wikihow.com/Ingegroeide-teennagels-verhelpen%3famp=1

Bel zo snel mogelijk..... ik ben er ooit mee doorgelopen, en moest operatief mijn nagel laten verwijderen....

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 12:06

majorette2005 schreef op 01-08-2021 om 11:19:

Voetbad verlicht sowieso, hier staan ook nog wat tips, en morgen zo snel mogelijk bellen naar de pedicure.
https://www.google.com/amp/s/nl.wikihow.com/Ingegroeide-teennagels-verhelpen%3famp=1

Ik heb van deze dingen niks in huis. Ik zit nu in en voetenbadje met een beetje biotex. Het verlicht enigszins, dus dat is wel fijn.  

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 12:08

Ted68 schreef op 01-08-2021 om 11:36:

Bel zo snel mogelijk..... ik ben er ooit mee doorgelopen, en moest operatief mijn nagel laten verwijderen....

Ik vind op zondag bellen in een zeer gelovige omgeving niet oké.  Morgenochtend ga ik beginnen met mijn rondje breken en dan hoop ik morgen direct al ergens een plekje te vinden.  Doorlopen met dit was niet mijn plan! 

Ik heb denk ik ook een ingegroeide teennagel (al 1.5 maand last van) maar ik wacht tot dat die ontstoken is om echt zekerheid te hebben. (Misschien niet het beste idee maar 1 jaar geleden kwam ik er ook pas achter toen die al ontstoken was met pus en al. Maar toen had ik maar 2 weken er last van maar ik associeerde het niet met een ingegroeide nagel.)

Idris schreef op 01-08-2021 om 12:08:

[..]

Ik vind op zondag bellen in een zeer gelovige omgeving niet oké. Morgenochtend ga ik beginnen met mijn rondje breken en dan hoop ik morgen direct al ergens een plekje te vinden. Doorlopen met dit was niet mijn plan!

Gezondheid lijkt mij belangrijker dan een gelovige omgeving.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 12:36

LoveCats! schreef op 01-08-2021 om 12:33:

[..]

Gezondheid lijkt mij belangrijker dan een gelovige omgeving.

Zegt degene die er rustig 6 weken mee rond blijft lopen 

Ik denk dat het verspilde moeite is en dat ik toch echt niet vandaag nog ergens terecht kan of voor morgen een afspraak kan inplannen.  

Idris schreef op 01-08-2021 om 12:36:

[..]

Zegt degene die er rustig 6 weken mee rond blijft lopen

Ik denk dat het verspilde moeite is en dat ik toch echt niet vandaag nog ergens terecht kan of voor morgen een afspraak kan inplannen.

Ja, dat is omdat ik er vrijwel geen last van heb behalve als ik erop druk en het gewoon iets roder is dan normaal. En ik ga niet graag voor lichte klachten naar de HA of pedicure. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-08-2021 om 17:45

LoveCats! schreef op 01-08-2021 om 12:48:

[..]

Ja, dat is omdat ik er vrijwel geen last van heb behalve als ik erop druk en het gewoon iets roder is dan normaal. En ik ga niet graag voor lichte klachten naar de HA of pedicure.

Niet wachten tot het ontstoken is. Gewoon naar een pedicure. Die kan de nagels inkorten en eventueel een beugeltje over je nagel plaatsen zodat de nagel niet meer de huid in groeit.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 18:25

Ha, een pedicure via Twitter en daarna Instagram gevonden: morgen afspraak! 

Hij is bij mij een beetje dik/rood en gevoelig. Ik ga niet wachten tot ik meer pijn heb of dat het echt ontstoken is. 

Iknlas in elk geval ergens dat het niet vanzelf over zou gaan, dus vandaar dat ik niet ga afwachten. 

Is je probleem opgelost?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik zelf problemen heb met teennagels (wat kunnen die dingen voor veel problemen zorgen, jemig) en wat mij betreft is de pedicure fijner dan de huisarts. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 12:33

Zireael schreef op 03-08-2021 om 12:28:

Is je probleem opgelost?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik zelf problemen heb met teennagels (wat kunnen die dingen voor veel problemen zorgen, jemig) en wat mij betreft is de pedicure fijner dan de huisarts.

Heb je ook last van de nagelhoekjes die in je vlees drukken?

Tickel schreef op 03-08-2021 om 12:33:

[..]

Heb je ook last van de nagelhoekjes die in je vlees drukken?

Ja! Dat is het ergste. Ik heb trouwens wel 4 'traumanagels' zoals de pedicure het noemt, dus ik weet niet of ik meetel wat betreft nagelproblemen, mijn nagels zijn gewoon een ramp.

Dunner frezen en zo'n stukje stof/papiertje (ben de naam kwijt) bij de drukplek verlicht de pijn meteen. 

Heb jij het ook?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 13:06

Zireael schreef op 03-08-2021 om 12:55:

[..]

Ja! Dat is het ergste. Ik heb trouwens wel 4 'traumanagels' zoals de pedicure het noemt, dus ik weet niet of ik meetel wat betreft nagelproblemen, mijn nagels zijn gewoon een ramp.

Dunner frezen en zo'n stukje stof/papiertje (ben de naam kwijt) bij de drukplek verlicht de pijn meteen.

Heb jij het ook?

Ja, ik heb ook watjes gehad onder mijn nagel. Nu niet meer, want ik moest ze langer laten groeien dan ze waren. Dat werkte niet bij mij, had iedere dag gaten in mijn sokken door die langere (grote) teennagels. Nu knip ik ze eigenlijk te kort, maar dat werkt het beste voor mij. Heb ook een heel fijne tang waarmee ik ook aan de zijkanten wat weg kan knippen.

Zireael schreef op 03-08-2021 om 12:28:

Is je probleem opgelost?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik zelf problemen heb met teennagels (wat kunnen die dingen voor veel problemen zorgen, jemig) en wat mij betreft is de pedicure fijner dan de huisarts.

Mijn probleem is opgelost neem ik aan (hoewel ik niet de TO ben). Ik heb gewoon heel simpel het stukje ingegroeide teennagel eruit geknipt. Deed een beetje pijn en wat bloed maar dat is heel normaal. En dan straks even douchen en desinfecteren. Dan is het hopelijk voor die ingegroeide teennagel voorbij die ik al 6 weken had. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.