Gezondheid en welzijn
BlueShoe
12-07-2025 om 20:51
ineens langere menstruatie
Hallo allemaal !
ik ben vorige week vrijdag ongesteld geworden.
Dit begon met een paar dagen ( 4) licht rood/ roze bloedverlies. 1 dag is het weg geweest en 1 dag bruin/ rood verlies. normaal is dit dan het einde van mijn menstruatie en is het over. echter zit ik nu op dag 8 en verlies ineens helderrood bloed.
ik ben op zoek naar dames die ook ineens last hadden van een langere menstruatie. en wat was de oorzaak ?
of maak ik mij druk om niks en is het normaal dat het soms wisselend is.
ik bel maandag de huisarts. maar ben opzoek naar lotgenoten die ook wel eens last hebben gehad van een onverwachte langere menstruatie.
toevoeging: zwangerschap/ miskraam is uitgesloten ik heb voor de zekerheid getest maar die was negatief.
Koettie
12-07-2025 om 20:59
Je hoeft niet meteen naar de huisarts denk ik hoor, kan gewoon eens anders zijn. Had vorige keer ook echt een rare. Eerst dagje minimaal bloedverlies, dacht menstruatie, en toen week later opeens twee dagen helderrood bloed. Maarja, it happens. Misschien de warmte.
Auwereel
12-07-2025 om 21:13
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als de overgang begint te rommelen, kan dat gebeuren. En dat kan starten jaren voordat de "echte" overgang begint.
BlueShoe
12-07-2025 om 21:17
Bedankt voor de reacties!
Nee niet ziek , wel erg veel stress gehad afgelopen maand(en).
ik ben 32 overigens
Auwereel
12-07-2025 om 21:23
Oh, stress, dat werkt ook. Daar slaan andere hormonen van op hol dan hij de overgang, maar ook die beïnvloeden je cyclus.
rionyriony
12-07-2025 om 21:55
Een slijmvlies, opgebouwd in een maand, blijkt niet nodig geweest te zijn want er blijkt geen bevrucht eitje te zijn en wordt daarom afgestoten. Doordat er onvoldoende hormoon is om het in stand te houden. Als je zwanger was geworden dan zou er wel voldoende hormoon zijn. Of begrijp ik de vraag niet? 
BlueShoe
12-07-2025 om 22:07
nou de vraag was meer of er hier meer vrouwen zijn die ook wel is een langere menstruatie dan 'normaal' hebben gehad. lotgenoten dus
ik heb voor de zekerheid getest om een miskraam uit te sluiten en om het plotselinge heldere bloedverlies te eventueel te kunnen verklaren.
masatu
12-07-2025 om 22:32
Ik zou het vooral gek vinden dat het 1 dag was gestopt en daarna weer begon. Dat lijkt mij niet normaal, ik zou dat ook bij de huisarts navragen.
Hier is het regelmatig voorgekomen dat mijn menstruatie wat langer of korter was, of vroeger of later begon dan ik zou verwachten, maar nooit dat het qua intensiteit raar afwisselend was. Dan waren er "gewoon" meer heftigere dagen of juist meer lichtere dagen.
Miskraam of mislukte innesteling oid zou kunnen. Heb je (onbeschermde) seks gehad? Was start menstruatie qua timing normaal of te vroeg/te laat oid? Slik je een anticonceptiepil of heb je een spiraaltje oid die het hormonaal wat zou kunnen verstoren?
BlueShoe
13-07-2025 om 06:19
Dat het 1 dag stopt is voor mij best 'normaal'. dat is iets wat ik elke menstruatie heb. en een teken dat het op zijn einde loopt. gek genoeg is het dus nu door gegaan ipv dat het stopt en dat is in mijn geval wel vreemd.
geen anticonceptie. wel andere bescherming. menstruatie was ook 3 dagen te laat deze keer
rionyriony
13-07-2025 om 07:22
Bij mij duidde een verandering van hoeveelheid bloed nergens op. Ik denk dat er dan een wat groter bloedvaatje open lag dan anders. Het is natuurlijk ook gewoon maar een wond. En de ene keer moest er aanmerkelijk meer slijmvlies worden afgevoerd dan de andere keer. Bij pilgebruik amper.
Over het algemeen wordt het wel aangeraden om contact op te nemen met een arts bij een veranderd menstruatiepatroon. Dus niemand zal raar kijken als je belt. Het zal in de top tien klachten zitten.
Kan me herinneren dat ik een vreselijke bloeding kreeg tijdens het uitproberen van het Atkins dieet. Kennelijk veroorzaakte dat een massale verandering in je systeem.
BlueShoe
13-07-2025 om 10:27
Bedankt voor het delen van je ervaring!
ik ga sowieso bellen morgen.
ik ben overigens wel een decidual cast verloren deze menstruatie. ik denk dat deze misschien een wond van binnen heeft veroorzaakt wat misschien na bloed ? ik weet niet zeker of dat kan.. maar dat zou het ook kunnen verklaren
Schoondochter
13-07-2025 om 12:07
BlueShoe schreef op 13-07-2025 om 10:27:
Bedankt voor het delen van je ervaring!
ik ga sowieso bellen morgen.
ik ben overigens wel een decidual cast verloren deze menstruatie. ik denk dat deze misschien een wond van binnen heeft veroorzaakt wat misschien na bloed ? ik weet niet zeker of dat kan.. maar dat zou het ook kunnen verklaren
En dat zeldzame verschijnsel leek je niet relevant in je op te zetten? Serieus? Dit zou toch al lang reden moeten zijn om met de huisarts te bellen?
BlueShoe
13-07-2025 om 12:50
snap je reactie!
ik heb in het verleden dit eerder gehad , en kreeg toen te horen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.. dat is mij bij gebleven. het schijnt niet eens zo ontzettend zeldzaam te zijn , zo heb ik het begrepen.
HAHA!wait..what
13-07-2025 om 13:57
BlueShoe schreef op 13-07-2025 om 12:50:
snap je reactie!
ik heb in het verleden dit eerder gehad , en kreeg toen te horen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.. dat is mij bij gebleven. het schijnt niet eens zo ontzettend zeldzaam te zijn , zo heb ik het begrepen.
Ik heb dit (blijkbaar) ook eens gehad (ging even googlen).. Wist niet dat het een naam had. Maar volgens mij was bij mij toen de menstruatie ook anders/langer. Ik schrok toen meer van dat dan die langere/heftigere menstruatie.
Vlak daarna spiraaltje laten plaatsen en toen was alles weer 'normaal'.
GroenTuintje
13-07-2025 om 14:00
hier laatste menstruatie ook extreem lang, 10 dagen helder bloedverlies. Daarna medicatie gekregen waardoor het stopte. Ik kreeg wel snel weer een eisprong ( die voel ik altijd). En nu weer ongesteld
. Medicatie mee op vakantie, want ik heb geen zin om weer zo’n lang ongesteld te moeten zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.