Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe slaap jij?

Haal jij netjes je 8 uur slaap? Waarom wel/niet? 
Slaap je snel in? Heb je veel slapeloze nachten? 

Met of zonder hulpmiddelen? Denk aan oordoppen/witte ruis/slaapmiddelen? 

Maheiden schreef op 15-08-2026 om 11:31:

[..]

Heel herkenbaar! Welke hst gebruik je wat hielp voor het slapen?

Gewoon de standaard dingen, aanvullend oestrogeen (eerst spray nu pleisters, die laatste bevallen me veel beter) en cyclisch progestageen (Utrogestan) Ik had gelezen dat dat laatste vooral zou helpen bij slapen maar bij mij lijkt de oestrogeen ook te helpen. Ik ervaar althans weinig verschil tussen de weken dat ik wel progestageen en de weken dat ik het niet slik

Bakblik schreef op 15-08-2026 om 11:53:

[..]

Ik heb ook verduisterende gordijnen en rolgordijnen maar zoals in deze periode moet er een raam open en dan komt het licht toch binnen.

Wij hebben de ramen maar een klein stukje open ( helaas) omdat we geen katten opgehangen willen terugvinden in het kiepkantel systeem. Vanwege de warmte slapen zij nu niet op hun eigen kamer ( zolderkamer op het zuiden) maar lopen in huis los. En daarom liggen we inderdaad in de hitte maar wel donker 

Moosey schreef op 15-08-2026 om 11:57:

[..]

Gewoon de standaard dingen, aanvullend oestrogeen (eerst spray nu pleisters, die laatste bevallen me veel beter) en cyclisch progestageen (Utrogestan) Ik had gelezen dat dat laatste vooral zou helpen bij slapen maar bij mij lijkt de oestrogeen ook te helpen. Ik ervaar althans weinig verschil tussen de weken dat ik wel progestageen en de weken dat ik het niet slik

Ik heb de spray en mirena maar wil over naar progrestron capsule omdat het idd beter zou helpen bij slapen. De huisarts gaf ook aan dat de oestrogeen weinig doet voor de slaap. Wel tegen opvliegers maar die kunnen me minder schelen. Dat slaaptekort wil ik vanaf....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.