Gezondheid en welzijn
wild-flower
17-09-2025 om 17:43
Hoe lang slapen jullie?

Ik las een interview met Linda de Mol over haar 'slaapprobleem'.
Ze vertelt dat haar slaapritme behoorlijk is veranderd.
Waar ze vroeger overal en altijd in slaap kon vallen, ligt ze nu vaak uren wakker.
Ze beschouwt nachten van zes uur inmiddels als een zegen.
Tegenwoordig zitten er ook bij mij nachten bij van 'maar' 6 uur slaap.
Maar ik ervaar dat niet echt als storend.
Ja ,vroeger kon ik slapen zodra mijn hoofd een kussen raakte.
Of geen kussen, want ik sliep net zo makkelijk op een handdoek op het strand, opgevouwen in een Transavia vliegtuigstoel of in een bus met mijn hoofd tegen het raam als ik een drukke werkdag had gehad.
Dat brengt mij op de volgende vraag .
Hoe lang slapen jullie gemiddeld en hebben jullie daar genoeg aan?
Happyapple
19-09-2025 om 23:02
Te kort is hier ook wel een goede samenvatting over het algemeen
Ik ga altijd net wat te laat slapen, doordat ik nog ff rustig wil zitten als de kinderen eindelijk in bed liggen en ben vaak te vroeg wakker. Slaap dan meestal tussen de 6 en 7 uur in totaal. 6 uur is eigenlijk wel te weinig. Met 7 uur functioneer ik beter.
GroenTuintje
20-09-2025 om 06:33
ik word ook bijna nooit uitgerust wakker… en moeite met eruit gaan herken ik ook
Ted68
20-09-2025 om 15:23
Als ik werk slaap ik 7 uur. Ben 57 jaar . In het weekend slaap ik graag uit….Ik kan heel goed slapen, en moet er bijna nooit uit om te plassen.
Jujubee
23-09-2025 om 10:51
Meestal veel te kort. Een uur of vijf/zes denk ik. Heel soms zeven als ik mazzel heb of ziek ben. Ik slaap slecht in en ga te laat naar bed. Helaas ben ik ook een ochtendmens dus altijd rond vijf/zes/zeven uur wel weer op. Vannacht ging ik er erg laat in, bijna een uur, werd ik wakker van de keelpijn midden in de nacht en toen weer wakker rond half negen. Dat is echt uitslapen hier.
GroenTuintje
24-09-2025 om 07:38
hier nog steeds te weinig afgelopen tijd, moet te veel doen in de avond, hopelijk kan ik dat beter plannen straks
Auwereel
24-09-2025 om 07:48
Gisterenavond liep ik te denken over een vraag gesteld via mijn werkmail en dan heb ik de keuze: 's avonds me nog bezighouden met die vraag waardoor ik later naar bed ga, maar goed slaap, of op tijd naar bed met het grote risico over de vraag te liggen malen. Ik heb voor het eerste gekozen.
GroenTuintje
24-09-2025 om 08:14
Auwereel schreef op 24-09-2025 om 07:48:
Gisterenavond liep ik te denken over een vraag gesteld via mijn werkmail en dan heb ik de keuze: 's avonds me nog bezighouden met die vraag waardoor ik later naar bed ga, maar goed slaap, of op tijd naar bed met het grote risico over de vraag te liggen malen. Ik heb voor het eerste gekozen.
Dat heb ik ook gemerkt. Beter laat naar bed en moe van het denken en meteen in slaap vallen, dan vroeg naar bed en malen en niet kunnen slapen..
NightNurse
25-09-2025 om 20:35
Tussen de 6 en 7 uur op werkdagen en tussen de 8 en 9 uur op vrije dagen.
Werkt voor mij prima.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.