Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe krijg ik sterkere nagels?

Mijn nagels zijn zo slap, dat ze al scheuren wanneer ze langer dan een millimeter zijn en 'dubbelklappen' naar achter wanneer ze nog iets langer zijn (uiteraard niet zo maar, maar bijvoorbeeld bij het bed opmaken of iets lospeuteren).

Ik lak ze wel eens (maar dat ziet er niet uit omdat ze zo kort zijn) wat iets helpt, maar zijn er andere dingen die echt werken om nagels echt iets te versterken? 


Mijn nagels werden heel sterk toen ik magnesium slikte. Niet gelijk maar na een half jaar merkte ik wel degelijk verschil.

Granny71 schreef op 12-07-2021 om 11:09:

Mijn nagels werden heel sterk toen ik magnesium slikte. Niet gelijk maar na een half jaar merkte ik wel degelijk verschil.

Klopt, een kennis van mij gebruikte ook magnesium. Haar nagels zijn heel sterk geworden.

Ik lees even mee! Ik heb ook hele zwakke nagels, vooral bij mijn tenen.. Die scheuren zo snel.

Heda schreef op 12-07-2021 om 11:22:

Ik lees even mee! Ik heb ook hele zwakke nagels, vooral bij mijn tenen.. Die scheuren zo snel.

Ik heb het alleen bij mijn handen, zo gek. Mijn teennagels zijn dan weer zo sterk als beton, bijna niet te knippen zelfs. Echt heel maf. 

Ik neem sinds ongeveer een half jaar manicures, want ik had hetzelfde. Ze groeiden wel, maar scheurden ook altijd, of klapten om. Bij de manicures gebruikt ze ook een basecoat met gellak, waardoor mijn nagels een soort bescherming krijgen. Hierdoor kunnen ze mooi lang groeien zonder af te breken. Het is wel belangrijk dat je zoiets niet bij de eerste de beste laat doen, want anders ben je juist slechter af had ik begrepen. Ik ben echt heel blij met de resultaten, het is best wel aan de prijs, maar ik vind het het wel waard Blijft ook echt lang mooi zitten, die nagellak. Ze groeien nu zelfs zo lang, dat ik ze bij de manicure juist korter laat vijlen omdat ik anders moeite krijg met dagdagelijkse dingetjes (kettinkjes omdoen enzo). 

Wat mijn nagels soepeler maakt en ook wel wat helpt tegen scheuren is elke dag (liefst 2x) insmeren met Lemony Flutter. Is ook heel fijn voor je nagelriemen.

Maduixa

Maduixa

12-07-2021 om 12:17 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 12-07-2021 om 12:05:

Wat mijn nagels soepeler maakt en ook wel wat helpt tegen scheuren is elke dag (liefst 2x) insmeren met Lemony Flutter. Is ook heel fijn voor je nagelriemen.

Wat is dat/waar koop je dat?

Maduixa

Maduixa

12-07-2021 om 12:18 Topicstarter

Dank voor de reacties! Ik moet dus magnesiumtabletten gaan kopen. Of zijn dat druppels ofzo?

Nagelverharder gebruiken helpt bij mij. Is een transparante nagellak die je als een kuur opbrengt. Tot nu toe werken alle merken prima bij mij. Herome prikt wel aan mijn nagelriem. Die van etos eigen merk ging ook prima en nu heb ik nail nurse van Rimmel. 
Ik gebruik het niet vaak, 4x per jaar of zo. Maar dan heb ik ook 3 maanden weer stevige nagels.

Maduixa schreef op 12-07-2021 om 12:18:

Dank voor de reacties! Ik moet dus magnesiumtabletten gaan kopen. Of zijn dat druppels ofzo?

Ik heb (flinke) pillen van lucovital. Best aan de prijs maar ook vaak in de aanbieding (1+1)

Gember schreef op 12-07-2021 om 12:23:

Nagelverharder gebruiken helpt bij mij. Is een transparante nagellak die je als een kuur opbrengt. Tot nu toe werken alle merken prima bij mij. Herome prikt wel aan mijn nagelriem. Die van etos eigen merk ging ook prima en nu heb ik nail nurse van Rimmel.
Ik gebruik het niet vaak, 4x per jaar of zo. Maar dan heb ik ook 3 maanden weer stevige nagels.

Hoe vaak gebruik je dit dan, tijdens de kuur?

Granny71 schreef op 12-07-2021 om 12:28:

[..]

Ik heb (flinke) pillen van lucovital. Best aan de prijs maar ook vaak in de aanbieding (1+1)

Als je magnesiumtabletten wil gebruiken, kun je ze ook bij de apotheek kopen. Dan kosten ze maar 5ct per tablet van 500mg. 

Heda schreef op 12-07-2021 om 12:33:

[..]

Hoe vaak gebruik je dit dan, tijdens de kuur?

Dat is afhankelijk van het merk. Meestal iets als volgt: 

Dag 1: 1 laagje verharder 

Dag 2: 2e laagje erover 

Dag 3: laagjes verwijderen en bovenstaande herhalen voor een week. 

.

Maduixa schreef op 12-07-2021 om 12:17:

[..]

Wat is dat/waar koop je dat?

Bij Lush

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.