Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe gaat het met je?

..omdat het af en toe fijn is als iemand het aan je vraagt en waar je mag vertellen hoe het écht met je gaat, ipv ‘goed’... dus.. hoe gaat het met je?


Roos55 schreef op 11-07-2023 om 13:06:

Lollypopje

misschien een hele domme opmerking
Maar kan een slaapcentrum nog iets doen

Weet ik niet, maar alle standaard adviezen en dergelijke helpen weinig. Behalve er niet te veel mee bezig zijn en dan wordt het vanzelf een keer weer beter. Al heeft dat vanzelf vorig jaar ook al een keer drie maanden geduurd en het is niet dat ik dan ook elke nacht goed slaap. Maar ik word dan in elk geval niet meer vrijwel elke nacht 10x wakker. Al heb ik ook wel weken dat het maar drie keer op een nacht is.

En qua middeltjes al vanalles geprobeerd. Melatonine met vertraagde afgifte (5mg) helpt een beetje.

Cbd juist averechts. Ik weet dat biu cbd bij een lage dosis alerter wordt en bij een hogere juist duffer. Dus bij een lage dosis slaap je juist moeilijker in. Bij de meeste mensen ligt het omslagpunt bij 5druppels bij 5mg. Ik heb het opgebouwd om te kijken wat ik nodig had, mqar bij mij werd het elke nacht nog erger tot ik bij 10 druppels pas om 2 uur 's nachts sliep. Toen was ik er klaar mee.

Dus probeer ik me er maar gewoon aan over te geven, overdag veel te rusten zodat ik niet volledig instort en hopen dat het weer vanzelf beter wordt.

TanSwallow86

TanSwallow86

11-07-2023 om 16:02

Moirmel schreef op 10-07-2023 om 23:39:

[..]

Lees je berichten wel vaker.
Zou er iets kunnen zijn dat leden hier kunnen doen?
Of ben je tevreden met het gewoon eens te kunnen opschrijven?

Gewoon negeren die hap

Moirmel en lollypopje heel veel sterkte

Layka.12 schreef op 12-07-2023 om 00:19:

Moirmel en lollypopje heel veel sterkte

Bedankt. 
Gisteren was weer een zeer lastige dag. De nacht doorgebracht aan mijn bureau met momenten dat ik indommelde om vervolgens weer klaarwakker te zijn. 
's Morgens een domme keuze gemaakt en toen ik 's middags terug thuiskwam zo moe dat ik eindelijk fatsoenlijk kon slapen, maar een uur geleden pas ben wakker geworden. 
Partner nog niet gezien, maar wij hebben altijd porties maaltijden in de diepvriezer, dus ze zal wel gegeten hebben. 

Denk dat er de voorbije dagen weer iets getriggerd is, door een artikel in de krant over euthanasie bij psychisch lijden. Voor de geintresseerden:

 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230629_97212680
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230709_97176387
https://elienvervaet.com/audio

Eerste link zit wel achter betaalmuur. 
Omdat het gisteren zo slecht ging, echt op het punt gestaan om naar de spoed te gaan voor een crisisopname; misschien had ik het beter gedaan. Iets wat me tegenhield was dat ik zonder gsm op stap was en het nummer van mijn vrouw niet vanbuiten ken.

Wil eventjes ook Lollypopje, HarleyQuin, en iedereen die gewoon meeleest maar zelf geen bericht plaatst, het beste en veel sterkte wensen.

Toch iets te vroeg gejuicht, het rommelt nog wel wat in m’n buik en zweterig. Wel aan het werk, want echt ziek ben ik dan zeker niet. Gisteren alles kunnen eten, vandaag weinig trek. 

Heb een soort van klote dag... begon vanmorgen  met een fb bericht oud collega  is zwanger
ik werd meteen niet goed, heb het uitgegild van frustratie, vorige week ook een die notabene pcos heeft en nog iets ,
ik wordt er echt schijtziek van het is voor iedereen een vruchtbaar jaar behalve voor mij, en de gyn blijft maar volhouden dat alles goed is. niet dus ik heb iets in mijn dossier gelezen wat ik niet hardop durf te zeggen maar het zal bij mij ook niet vanzelf gaan vrees ik.
kan pas volgend jaar terecht bij de fertileits kliniek, heb al rond gebeld waar het eerder kan maar dan moet de verwijzing door gestuurd worden, aanvraag ingediend en als ik geen bericht krijg ga ik weer bellen, ik weiger nog langer te wachten.

 zit al bijna 3 weken met een verstopte afvoer...,  vorige week nog een mega agressieve ontstopper er door geflikkerd niks, loodgieter zou vandaag weer komen met zwaarder geschut maar of ik heb hem gemist of er is iets tussengekomen 

en als klap op de vuurpijl, vanmiddag tijdens het tuinieren op mijn lievelings zonnebril gestapt linkerpootje gebroken 

@moirmel & Lollypopje

rogue

@Rogue: 
Hoop dat je vandaag een betere dag hebt, maar als ik je eerste berichten zo lees, moet ik veel hopen. 

ivm herkenbaarheid verwijdert, dus nu wat oppervlakkig.... Voel me ellendig door ziekenhuisonderzoeken en wil het liefst onder een dekbed verdwijnen, maar mijn dag moet zo normaal mogelijk verlopen 

Yumi schreef op 17-10-2023 om 13:33:

ivm herkenbaarheid verwijdert, dus nu wat oppervlakkig.... Voel me ellendig door ziekenhuisonderzoeken en wil het liefst onder een dekbed verdwijnen, maar mijn dag moet zo normaal mogelijk verlopen


Rogue: ik heb me altijd maar voorgehouden dat ik niet sneller of minder snel zwanger zou worden door de zwangerschap van een ander en kon het op die manier vrij goed scheiden en een ander ook hun zwangerschap wel gunnen.
Aan de andere kant; ik ben inmiddels 45, het is totaal onmogelijk dat ik ooit nog zwanger word en ik heb dat ook echt wel geaccepteerd, maar ik moet nog steeds slikken bij een zwangerschapsaankondiging. Dus het is ook gewoon harstikke klote, zeker als je nog midden in 'het proces' zit 

Duufje schreef op 17-10-2023 om 14:58:

Rogue: ik heb me altijd maar voorgehouden dat ik niet sneller of minder snel zwanger zou worden door de zwangerschap van een ander en kon het op die manier vrij goed scheiden en een ander ook hun zwangerschap wel gunnen.
Aan de andere kant; ik ben inmiddels 45, het is totaal onmogelijk dat ik ooit nog zwanger word en ik heb dat ook echt wel geaccepteerd, maar ik moet nog steeds slikken bij een zwangerschapsaankondiging. Dus het is ook gewoon harstikke klote, zeker als je nog midden in 'het proces' zit

Het is inderdaad een rouwproces, kan ik uit ervaring zeggen. Dat kost veel tijd. En nu ik in de overgang zit, is mijn kinderwens gevoelsmatig niet meer zo aanwezig.

Treurniet schreef op 17-10-2023 om 13:47:

[..]

Bedankt 

Vandaag was de laatste dag van de onderzoeken, thuisgekomen in bed gedoken en 3 uur geslapen. Net wakker, nog steeds moe maar blij dat het achter de rug is.

Niet zo goed… Herfstvakantie is begonnen en ik zie daar nog steeds tegenop. Ik kan niet goed alleen zijn, ook niet goed met mensen samen. Alleen thuis ben ik onderprikkeld, met mensen al snel overprikkeld. 
Ik kan aan weinig mensen echt delen hoe het met me gaat. Ze kunnen me ook niet goed helpen.

Kortom; Ik zie op tegen volgende week en ben weer verdrietig. 

vrouw92 schreef op 21-10-2023 om 19:46:

Niet zo goed… Herfstvakantie is begonnen en ik zie daar nog steeds tegenop. Ik kan niet goed alleen zijn, ook niet goed met mensen samen. Alleen thuis ben ik onderprikkeld, met mensen al snel overprikkeld.
Ik kan aan weinig mensen echt delen hoe het met me gaat. Ze kunnen me ook niet goed helpen.

Kortom; Ik zie op tegen volgende week en ben weer verdrietig.

 Ik snap je.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.