Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe gaat het met je?

..omdat het af en toe fijn is als iemand het aan je vraagt en waar je mag vertellen hoe het écht met je gaat, ipv ‘goed’... dus.. hoe gaat het met je?


LostJellyfish83

LostJellyfish83

19-01-2023 om 11:08

Ik ben nu al bijna twee weken ziek en vooral die enorme hoestbuien zijn verschrikkelijk. Codeïne helpt niet helaas, ik slaap enorm slecht, alles doet pijn en ik ben het helemaal zat !!  

Oh , dat kan ik me goed voorstellen Mug!
Ik heb een hoge dosis codeïne genomen,  nl 60 mg ( het maximale dat mag   per keer)
Daar heb ik goed een hele nacht op door kunnen  slapen en nu is de hoest nagenoeg  verdwenen. Af en toe nog een kuchje, meer niet.

lientje69 schreef op 19-01-2023 om 10:02:

Vannacht met heel veel codeïne eindelijk eens goed geslapen
En tot nu toe maar een klein hoestbuitje gehad vanaf 7 uur.
Wel ben ik erg moe ondanks mijn goede nachtrust. Zullen wel wat corona naweeën zijn . Vanavond testen en als ik negatief ben ( denk het wel, want eergisteren stond er nog een dun streepje) mag ik weer naar buiten en kan ik zaterdag weer werken.

Rustig aan ,Lientje.

Niemand is onmisbaar op haar werk!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

19-01-2023 om 14:10

lientje69 schreef op 19-01-2023 om 13:17:

Oh , dat kan ik me goed voorstellen Mug!
Ik heb een hoge dosis codeïne genomen, nl 60 mg ( het maximale dat mag per keer)
Daar heb ik goed een hele nacht op door kunnen slapen en nu is de hoest nagenoeg verdwenen. Af en toe nog een kuchje, meer niet.

Ohh 60 mg! Ik had een veel lagere dosis,,maar dan ga ik dat vannacht ook proberen. 

Treurniet schreef op 19-01-2023 om 14:09:

[..]

Rustig aan ,Lientje.

Niemand is onmisbaar op haar werk!

Wij wel hoor 

Zorg hè. En dan nog meer zieken in het team dus dat is snel een probleem. Vervanging is niet zo makkelijk  te regelen,  dus des te eerder we weer kunnen  werken, des te beter.

Maar het gaat goed hoor nu met me  . Ik heb nog 2 nachten en 1,5 dag om er weer tegenaan te kunnen. Gaat zeker lukken. Zijn 2 dagdiensten  en dan weer 2,5 dag vrij dus valt mee. Te doen.

Telkens een bloedneus.

ipv pijnstillers, CBD capsules 20 mg gekocht. Na inname de halve nacht klaarwakker geweest. Advies, een te hoge dosis kan alertheid geven en daarom slaap ik niet, lagere dosis zodat mijn lichaam eraan kan wennen. Overgegaan op CBD olie 5%, zodat ik het aantal druppeltjes langzaam kon opbouwen. Zit op dag 5 met die druppels, last van diarree en misselijk.... blijkbaar van de (dragende)olie. Ondertussen merk ik (nog) niks van de voordelen maar dat moet ik de tijd geven, ben wel € 75,- lichter voor de capsules en olie  

lientje69 schreef op 19-01-2023 om 16:06:

[..]

Wij wel hoor

Zorg hè. En dan nog meer zieken in het team dus dat is snel een probleem. Vervanging is niet zo makkelijk te regelen, dus des te eerder we weer kunnen werken, des te beter.

Maar het gaat goed hoor nu met me . Ik heb nog 2 nachten en 1,5 dag om er weer tegenaan te kunnen. Gaat zeker lukken. Zijn 2 dagdiensten en dan weer 2,5 dag vrij dus valt mee. Te doen.

Hoe gaat het nu Lientje en op het werk?

Even niet zo lekker last van mijn terugkerende depressie en angsstoornis. Zit erg in mijn hoofd op dit moment.

Beroerd, veel pijn.

Veel zorgen, kan het maar moeilijk van me afzetten. Kinderen zijn bij vader, maar daar is het niet veilig. Twijfel, twijfel wat de juiste weg is... 

Sterkte Evaluna.

Ach wat verdrietig.. Ik volg je topics en vind het heel heftig voor je en je kinderen. Reageer eigenlijk nooit omdat het me teveel raakt in mijn verleden.
Veel sterkte

Treurniet schreef op 22-01-2023 om 16:26:

[..]

Hoe gaat het nu Lientje en op het werk?

Nou....wil je het echt weten?

Erg druk

Ik draai nu extra diensten.  Vanwege ziekte en overlijden van een naaste van collega. Vandaag was echt een gekkenhuis. Ik viel in voor collega, was eigenlijk  vrij. Toen meldde om 5 uur de dagdienst  zich ziek vanmorgen.  Ik zie dat vanmorgen  op de app. En toen was ik dus opeens én  huiskamer  én  zorgdienst  

Beetje lastig aangezien  ik maar op een plek tegelijk kan zijn. Ik heb zelfs de AB-er uit het kantoor  getrokken om te helpen  en halverwege   kwam er gelukkig  nog een collega  bijspringen  even. En dat blijft nog wel even, ook het weekend staan er diensten open. Die ga ik niet doen, alleen morgen en overmorgen  nog ( stond ik al op het rooster) en één  ervan wil ik ook best uitbreiden  eventueel.  Maar dat is het dan ook. Dan even  een paar dagen rust, zit alweer  bijna op 40 uur dan.

Evaluna schreef op 24-01-2023 om 08:08:

Veel zorgen, kan het maar moeilijk van me afzetten. Kinderen zijn bij vader, maar daar is het niet veilig. Twijfel, twijfel wat de juiste weg is...

Wat rot eva- luna.

Ja, wat is wijsheid dan hè? Het is makkelijk  te zeggen, dan maar niet naar vader, maar  daar creëer je weer nieuwe  problemen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.