Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe gaat het met je?

..omdat het af en toe fijn is als iemand het aan je vraagt en waar je mag vertellen hoe het écht met je gaat, ipv ‘goed’... dus.. hoe gaat het met je?


Ben weer van de Covid af, jippie,nog gecheckt met een test. Morgen mag ik ook officieel uit quarantaine.
En mijn neus doet het ook weer goed. Ik kwam vanmorgen de trap af, en ik ruik bedorven mandarijn, maar alles wat op de fruitschaal lag, was nog goed. Later vond ik opeens wat mandarijnen op tafel, die waarschijnlijk uit de tas van mijn zoon kwamen, en één ervan was niet goed meer. Correct geroken dus 

okee naar omstandigheden
Alleen zijn de omstandigheden nogal kut

P.s. mooi topic 😊 hoe gaat het met jou?

Tipdemuis

Tipdemuis

15-12-2022 om 13:33 Topicstarter

@Auwereel: oehh gelukkig. Fijn ervan af met de feestdagen. Lekker dagje binnen en dan de kou in!

@Lollypopje, oei, dat klinkt niet fijn. Kan je zelf iets aan de omstandigheden veranderen?

Hier matig. Ik heb pijn in mijn lijf en te horen gekregen dat het psychosomatisch is. Iets veranderen, maar het is zo’n vicieus cirkeltje van pijn.. stress..alles perfect willen doen en voor anderen zorgen.. overbelasten of nietsdoen.. lastig om er uit te komen. Ook de kinderen nog ziek. Hopen op betere tijden!

Ik wou dat iemand dit in real life eens vroeg. 
Het gaat ruk momenteel, maar ik kan het bij niemand behalve mijn man echt kwijt. Die heeft zelf voldoende op zijn bordje dus daar wil ik ook niet de hele tijd tegenaan zeuren.
We hebben veel te verstouwen gehad dit jaar en op dit moment komt verdriet uit het verleden ook weer aan de oppervlakte. 

Ik zit in een soort negatieve spiraal waar ik maar niet uitkom. Elke keer als het weer iets beter gaat, komt de volgende ellende om de bocht.
Inmiddels ben ik bang voor wat het volgende wordt, die angst is ook rationeel maar ik weet niet of ik het dan nog ga trekken
Hoe doen mensen dat, zich door ellende worstelen? 

Wat een sympathiek topic!

@TO Helaas vrij weinig. Ik heb al ruim 1,5 jaar long covid en ik zit nu net weer in een dip periode. Vorige week onverwacht veel stress, waar ik bijna een week van moest herstellen en toen dat weer wat beter begon te gaan, voelde ik me alsof ik iets onder de leden heb. Dus extra moe, rare buik en doordat alles weer meer hoofdpijn en tinitus. Maar ik maak er maar het beste van en daardoor gaat het mentaal wel okee, ondanks alles

Jij veel sterkte met je vicieuze cirkel.

Tipdemuis

Tipdemuis

15-12-2022 om 13:55 Topicstarter

@Fidodido: he wat vreselijk naar. Doet me pijn te horen dat je bij niemand je ei kwijt kan. Wat naar, die ellende. Kan me voorstellen dat je dan bang wordt wat dan weer volgt. Heel veel sterkte en een digitale knuffel!!

@Lollypopje, oh dat lijkt me echt heel zwaar, longcovid. Stress en dan iets onder de lede je er dan zeker niet bij gebruiken. Dat is dan wel heel veel. Gelukkig ben je mentaal wel oké! Zet m op!

Sterkte allemaal.

Hier gaat het redelijk goed. Tijdje geleden ben ik uitgevallen, vorig jaar heb ik een heftige beslissing genomen (waar nogal heftig op werd gereageerd) en dat is er uitgekomen. Daarnaast nog wat mensen in mijn omgeving die ziek werden en/of zijn overleden, dat hakt er behoorlijk in. Toen gevlucht in mijn werk en nou ja.. Op een gegeven moment zegt je lichaam stop.
Inmiddels wel weer gedeeltelijk aan het werk, en ik heb mijn draai weer wat gevonden. Zit er wel aan te denken om hulp te gaan zoeken voor mijn privésituatie, maar moet daar eens rustig over nadenken en laten bezinken. Kan er wel goed over praten.

Ach ja, overgang al een jaar of 5.
Concentratieproblemen, duizelig, vermoeidheid, kort lontje, somberheid, spierproblemen, hartkloppingen en kan niet meer werken.



Ogen worden snel minder.

De huisarts heeft er nog minder kennis van dan ik, is gebleken.

Gelukkig duurt het nu nog maar een jaar of 3 




Sterkte voor iedereen die met een slechte gezondheid te maken heeft!

En diegenen die zich nu blauw betalen aan energie dankzij de strenge nachtvorst deze week.

Op zich goed. 2022 was over het algemeen echt een geweldig jaar met veel leuke dingen, fijne mensen en alleen maar positiefs. Helaas zit ik nu in een dikke winterdip, waardoor ik nergens echt van kan genieten. Elk jaar heb ik minimaal 5 maanden die voor mij uitzitten zijn zonder dat ik me happy voel, dus dat is een beetje jammer van al die tijd dat ik niet echt leef, zeg maar. 
Voor degenen die het moeilijk hebben, een dikke knuffel 

ik ben weer wat opgekrabbeld na een paar heftige jaren .
Deze maand vind ik zwaar .
Voor iedereen 

Er gaat heel veel redelijk maar
Ik word om de meest vreemde tijdstippen ‘s nachts wakker en kan dan niet meer slapen, en overdag moet ik dat inhalen. Ik zie er heel moe uit met wallen.
Ik heb moeite om van mijn ex los te komen. 
Verder ja gaat het wel, geen echte lichamelijke ongemakken. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

15-12-2022 om 17:41

Fidodido schreef op 15-12-2022 om 13:44:

Ik wou dat iemand dit in real life eens vroeg.
Het gaat ruk momenteel, maar ik kan het bij niemand behalve mijn man echt kwijt. Die heeft zelf voldoende op zijn bordje dus daar wil ik ook niet de hele tijd tegenaan zeuren.
We hebben veel te verstouwen gehad dit jaar en op dit moment komt verdriet uit het verleden ook weer aan de oppervlakte.

Ik zit in een soort negatieve spiraal waar ik maar niet uitkom. Elke keer als het weer iets beter gaat, komt de volgende ellende om de bocht.
Inmiddels ben ik bang voor wat het volgende wordt, die angst is ook rationeel maar ik weet niet of ik het dan nog ga trekken
Hoe doen mensen dat, zich door ellende worstelen?

Ach, wat klinkt dit zwaar.

Als je in de buurt van Drenthe woont mag je me wel een berichtje sturen. Dan kun je, als je dat wilt, wel een keer tegen mij aan zeuren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2022 om 17:53

Treurniet schreef op 15-12-2022 om 14:36:

Ach ja, overgang al een jaar of 5.
Concentratieproblemen, duizelig, vermoeidheid, kort lontje, somberheid, spierproblemen, hartkloppingen en kan niet meer werken.



Ogen worden snel minder.

De huisarts heeft er nog minder kennis van dan ik, is gebleken.

Gelukkig duurt het nu nog maar een jaar of 3




Sterkte voor iedereen die met een slechte gezondheid te maken heeft!

En diegenen die zich nu blauw betalen aan energie dankzij de strenge nachtvorst deze week.

Stom eigenlijk, die overgang. Denk je van de menstruatie-ellende af te zijn, komen er weer andere ellendige dingen voor in de plaats. 

Wandelvrouwtje schreef op 15-12-2022 om 17:41:

[..]

Ach, wat klinkt dit zwaar.

Als je in de buurt van Drenthe woont mag je me wel een berichtje sturen. Dan kun je, als je dat wilt, wel een keer tegen mij aan zeuren.

Wat super lief dit 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.