Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Griepprik halen

ik heb een oproep op tafel liggen om de griepprik te halen, maar ik twijfel heel erg. Twee vaccinaties tegen Corona gehaald, en nu deze weer. Waar doe ik goed aan? Staat me een beetje tegen. Sta in dubio. 


Waarom heb je een oproep gekregen? Haalde je hem eerder wel? Ben je weleens echt goed ziek?

Zuster2021

Zuster2021

10-11-2021 om 20:55 Topicstarter

Ik krijg een oproep omdat ik in de zorg werk, maar is niet verplicht op mijn werk,

Ik heb ook 2 vaccinaties gehad en afgelopen anderhalve week Corona. Ben best beroerd geweest en knap nu enigszins op. Heb ook de oproep voor de griepprik gehad maar kon hem niet halen want ziek.
Ik heb gebeld naar de huisarts en er wordt nog een 2e ronde gepland, dan haal ik hem wel. Wil niet weer ziek worden, bah. 

Ik heb een week geleden voor 't eerst een griepprik gehad en heb er totaal geen last van gehad. 

Snap niet dat zorgmedewerkers twijfelen. Je werkt doorgaans toch met kwetsbare mensen tenslotte. 

Ik ben er  wel klaar mee. Eerst 2 coronavaccins en binnenkort de booster. En dan ook nog de griepprik.  Ik ga hem niet halen. 

Wat is dan de reden dat je hem niet zou willen halen?
Vervelend gevoel bij het prikken? Bang voor 1,5 dag beurse arm?

ik heb ook getwijfeld. Heb een vet goed immuunsysteem. Heb zelfs nog nooit griep gehad. (Kreeg de oproep vanwege onderliggende ziekte) Aan de andere kant: als zo’n griepprik er voor kan zorgen dat je minder snel ziek of minder erg ziek wordt, waarom zou je hem dan niet nemen? 
Je kunt ook prima gaatjes vullen zonder te verdoven en toch kies ik voor een verdoving. Of hoofdpijn gaat ook vanzelf weer weg, toch neem ik liever een pijnstiller. 
Ik heb hem dus maar wel genomen. Just in case. Word gewoon liever niet ziek. 

Zuster2021

Zuster2021

10-11-2021 om 21:17 Topicstarter

Gifkikker schreef op 10-11-2021 om 21:06:

Ik ben er wel klaar mee. Eerst 2 coronavaccins en binnenkort de booster. En dan ook nog de griepprik. Ik ga hem niet halen.

Dit dus 

Ik werk ook in de zorg en onze organisatie vraagt dringend om toch asjeblieft de griepprik te gaan halen. Het is niet alleen voor jezelf maar ook voor de mensen waarmee je werkt. Ikzelf werk op een groep met dementerende ouderen, kwetsbare groep.
Wat voor jou een verkoudheidje is is voor de kwetsbare mens zeer gevaarlijk.

Gewoon gehaald.  Ben verhoogd vatbaar voor infecties.  Geen minuut hoeven twijfelen. Geen zin in griep en dat ik al 2 vaccinaties heb gehaald en straks nog een booster moet, het zal wel.  Hoe minder zieken deze winter hoe beter. 

Zuster2021

Zuster2021

10-11-2021 om 21:51 Topicstarter

Ik ben om, ga hem ook halen.

Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat de griepprik de kans op een ernstig verloop van corona verkleint. Nog een reden om hem te halen nu de boosterprik nog even uitblijft?

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

10-11-2021 om 22:12

Ik haal hem niet. Werk in de zorg en kan hem daarom via mijn werkgever krijgen. De jaren dat ik hem wel haalde werd ik juist wel ziek en al die keren ervoor en erna dat ik hem gewoon vergat te halen niet. Plus dat de griepprik dus niet wil zeggen dat je geen griep krijgen kan. 
Maar snap wel heel goed dat mensen hem wel nemen hoor. Ikzelf wil hem alleen niet. Merk bij veel collega’s twijfel, met inderdaad wat mensen hierboven mij ook al schrijven: 2 corona injecties en een booster en een griepprik in 1 jaar. Dat doet toch ook iets met je lichaam. Maar ja dat doet ziek worden ook. Lastig dus. 

Ik heb hem ook gehaald. Vaker een uitnodiging gehad, maar nooit gebruik van gemaakt, maar hoop dat hij toch n beetje helpt bij de corona afweer. Kreeg ook meteen uitnodiging voor een prik tegen pneumokokken, ook maar gedaan. Was er nu toch

Dit jaar voor het eerst de griepprik gehaald, na al een paar jaar een oproep te krijgen (om andere medische reden). Merk dat mijn weerstand door alle maatregelen veel slechter is. En na een buikgriep vorige maand heb ik geen zin in een herhaling daarvan. 
Helemaal geen last gehad van de prik (ook niet van de 2x Pfizer eerder). 

Maar je was al om 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.