Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Goede zonnebrand voor hoofdhuid

Hi Allen,

Ik twijfelde welke pijler, maar toch voor gezondheid gegaan.
Aangezien mijn hoofdhuid bij elk straaltje zonlicht verbrandt, zoek ik een goede zonnebrand crème geschikt voor haar en hoofdhuid. Het liefst eentje die je haar (zo min mogelijk) vet maakt. 
Heeft iemand hier een aanrader?

oeh lastig! 
ik zou kiezen voor een spray, bijv van La Roche Posay. Maar niet-vet haar gaat m niet worden. Allerbeste optie is om een hoofddeksel te gebruiken.  

Een pet geen optie? Denk dat zonnebrandcrèmes per definitie vet zijn, vooral de waterproof varianten. 

Vetplantje

Vetplantje

17-07-2021 om 09:57 Topicstarter

pet gebruik ik soms, maar zijn vaak ook niet passend bij de gelegenheid waarvoor ik buiten ben. Ik probeer wel vaak mijn haar op een bepaalde manier op te steken dat er geen hoofdhuid zichtbaar is, maar dat werkt niet altijd even goed.
Ik denk inderdaad dat wat vetter haar niet te vermijden is helaas. Ik zal eens kijken naar die van la roche!

Er is spray die voor haar en huid tegelijk is, is dat wat?

Ik volg even voor goede tips. 
Mijn dochter had laatst nog haar hoofdhuid verbrand omdat ze een scheiding droeg en ik daar helaas niet bij nagedacht had. 
Gewone sprays vind ik toch altijd wel vette zooi worden tussen de haren.
Daar moet toch wel iemand ooit iets op bedacht hebben? 

Vetplantje

Vetplantje

17-07-2021 om 17:08 Topicstarter

Knutselkei schreef op 17-07-2021 om 10:33:

Er is spray die voor haar en huid tegelijk is, is dat wat?

Dat zou denk ik schelen, ja! Valt te proberen 

Ik zou een hoed op zetten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.