Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Gesprongen ader in oog

Hoi, ik ben net veertig, heb al 25 jaar harde lenzen, nooit last van mijn ogen. Begin deze week ineens een bloedvlek in het ene oog, dat nu een rood lijntje is geworden, en gisteren ineens hetzelfde bij het andere oog.

Vanwege mijn lenzen wrijf ik nooit in mijn ogen. Het lijken wel gesprongen adertjes? Doet geen pijn, heb er geen last van, het ziet er alleen niet uit.

Ik heb dit nooit eerder gehad. Is dit ouderdom? Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Hoe lang geleden is jouw bloeddruk gemeten? 

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 13:21 Topicstarter

lang, lang geleden.
Maar ik heb van nature een lage bloeddruk. En allang niet meer zoveel stress als een paar haar terug.

Als het lang geleden is, is het verstandig om dat toch eens na te laten kijken.

als je lenzen draagt kun je toch even bij de opticien laten kijken als je niet naar de huisarts wil?

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 13:30 Topicstarter

Het is weekend, dus opticien of huisarts heeft sowieso geen zin nu. Maak je er ook geen zorgen om, maar misschien dat ik maandag toch even de ha bel.

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 13:31 Topicstarter

Of even naar mijn ouders, die hebben een bloeddrukmeter 

Femke09

Femke09

17-07-2021 om 21:01 Topicstarter

misschien mijn lenzen eerder uit doen dan anders, alle beetjes helpen.

Mijn eerste stap is altijd kijken op Thuisarts: 
https://www.thuisarts.nl/bloeduitstorting-op-oogwit/ik-heb-bloeduitstorting-op-oogwit

Samenvatting: kan geen kwaad en gaat vanzelf over. Ik heb het ook wel eens gehad. Onder die link staat ook wanneer je naar de huisarts moet. Dat vind ik heel fijn aan die site. Je weet precies wat je kunt afwachten, wat je dan zelf kunt doen en waar je wel mee naar de dokter moet. Heel belangrijk: het is een site van het Nederlands Huisartsen Genootschap. Dus betrouwbaar! 

Femke09

Femke09

18-07-2021 om 18:26 Topicstarter

Ja, die link heb ik inderdaad ook gelezen, thanks 

Ook nog even naar de bloeddruk gekeken: 120 over 89 dus bovenstuk is prima en onder druk een beetje hoog. Niks aan de hand dus

ik zou toch even de opticien laten kijken en even de oogdruk meten (is wat anders dan bloeddruk). Maar ik ben zelf wat sneller gealarmeerd qua ogen omdat ik een oogziekte heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.