Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Geen restitutiepolis meer (ohra)

Ik kreeg van 't weekend een mail van Ohra dat ze met ingang van volgend jaar geen restitutiepolis meer bieden. Is dit bij andere verzekeringen ook aan de hand? 
Ik vind het een zorgwekkende mededeling dat zij voor mij willen gaan bepalen bij welke zorgverleners ik kom. 


Je kunt toch altijd naar de zorgverlener van je keuze? Alleen heb je dan kans dat je moet bijbetalen. 

redbulletje

redbulletje

27-09-2021 om 15:13 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 27-09-2021 om 15:12:

Je kunt toch altijd naar de zorgverlener van je keuze? Alleen heb je dan kans dat je moet bijbetalen.

Dat is toch juist niet de bedoeling. Ik betaal mezelf al blauw aan zorgkosten + aanvullende verzekering en ze vergoeden steeds minder. 

redbulletje

redbulletje

27-09-2021 om 15:14 Topicstarter

M'n huidige behandelaars hebben overigens op dit moment wél een contract met Ohra, maar ik vind dit echt een glijdende schaal. 

Ik ben al jaren, naar volle tevredenheid, verzekerd bij De Amersfoortse (sinds dit jaar ASR) en gelukkig bieden zij ook volgend jaar de restitutiepolis aan zover ik kan lezen.

redbulletje

redbulletje

27-09-2021 om 15:34 Topicstarter

Zal me idd ns wat meer gaan verdiepen in alternatieven. Betaal nu 170 per maand en moet voor steeds meer zaken bijbetalen. 

redbulletje schreef op 27-09-2021 om 15:34:

Zal me idd ns wat meer gaan verdiepen in alternatieven. Betaal nu 170 per maand en moet voor steeds meer zaken bijbetalen.

Dat kan nooit kwaad

Ik betaal €140 per maand, maar heb geen extra pakketten afgenomen. Daarnaast betaal ik in januari meteen voor een heel jaar, waardoor ik korting krijg, en ik krijg tevens pakketkorting, omdat ik ook mijn AOV bij ASR heb lopen. Daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon erg tevreden met wat zij vergoeden en ik heb zeer positieve ervaringen met hun klantenservice, ze denken met je mee. En nee, ik werk niet bij ASR  

Ik vind het vooral heel vervelend dat de maatschappijen elk jaar hun voorwaarden en vergoedingen veranderen. Het is gewoon een hele studie als je precies wil weten hoe het zit. 

redbulletje

redbulletje

27-09-2021 om 15:56 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 15:54:

Ik vind het vooral heel vervelend dat de maatschappijen elk jaar hun voorwaarden en vergoedingen veranderen. Het is gewoon een hele studie als je precies wil weten hoe het zit.

Dat vind ik ook heel vervelend. Heb diverse soorten zorg nodig en medicatie. 

redbulletje schreef op 27-09-2021 om 15:34:

Zal me idd ns wat meer gaan verdiepen in alternatieven. Betaal nu 170 per maand en moet voor steeds meer zaken bijbetalen.

Ik zag hetzelfde, ik vind het ook geen leuke ontwikkeling van Ohra. 
Het is een hele studie om maar weer uit te gaan zoeken waar dan een polis af te sluiten… 

Het is voor mij wel een reden om op te stappen want ik betaal niet voor niets extra premie voor een restitutiepolis.

Daar is de reden dat ik bij DSW zit, volledige vrije keuze

Ik snap je bezwaar heel goed, laat ik dat voorop stellen. Maar je kan het ook anders bekijken. Ik heb ook altijd zorg en medicijnen nodig, eigen risico betaal ik alvast per maand want het is in maart al op. Maar ik heb juist al jaren een natura polis omdat dit voordeliger is en ik er niks van merk dat ik zelf geen volledig vrij keuze heb, er is echt ruim genoeg keuze. Elk jaar kijk ik met welke verzekeraar mijn zorgverleners een overeenkomst hebben en welke het goedkoopste is neem ik. Ik kan alleen nooit Zilveren Kruis nemen (misschien dit jaar wel, we gaan het zien), maar voor de rest heb ik altijd enorm veel keus uit een hele berg verzekeraars. Het maakt mij geen bal uit wie de rekening voor me betaald eigenlijk. Dit jaar is dat VGZ, volgend jaar weer een ander waarschijnlijk. Nogmaals ik snap je helemaal, maar als je het uitzoekt valt het wellicht best mee en scheelt het zo een paar euro in de maand. 

DivingGirl schreef op 27-09-2021 om 17:41:

Daar is de reden dat ik bij DSW zit, volledige vrije keuze

DSW heeft ook geen restitutiepolis, daar ben je ook afhankelijk van gecontracteerde zorg of een lagere vergoeding.

DivingGirl schreef op 27-09-2021 om 17:41:

Daar is de reden dat ik bij DSW zit, volledige vrije keuze

Dit heeft ohra ook, tot en met december dus.

@ Redbulletje: Ik heb de brief ook gehad en gelezen, maar dit geldt alleen voor ongecontracteerde thuiszorg en GGZ. 

Aha. Dat zal het bericht dat voor me klaar staat wel zijn dan. Nou heb ik toevallig een (kansrijke) sollicitatie lopen bij een verzekeraar, dus dat zou een mooie gelegenheid zijn om op te stappen. Jammer, want ik was best tevreden over Ohra en ben er ooit beland omdat mijn toenmalige vriend al jaren een tevreden klant was. Ik ga ook even kijken of ik de zorgverzekering dan zal onderbrengen bij de verzekeraar waar ik zo'n beetje 'de rest' heb zitten.

Eens. Ik wil ook best aardig wat meer betalen. Ik vind het ook zorgwekkend. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.