Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Flinke verkoudheidsepidemie onder leerlingen in het VO

Zijn jullie ook al geveld door een verkoudsheidsvirus afgelopen week? Hier iedereen snotverkouden, halve klassen leeg, docenten ziek collega's ziek. Allemaal negatief getest en allemaal gevaccineerd. Dus geen corona maar echt een old school verkoudheidsvirus.
Natuurlijk maanden en maanden afstand gehouden, mondkapjes op etc. En ineens komt iedereen weer samen. Nul weerstand hebbende. Hoe is dat bij jullie?
Hier moeten de kids thuisblijven bij klachten dus ook bij een negatieve test en vaccinaties. Begrijpelijk maar wel mooi balen weer.


Mijn broer was ook gelijk ziek (docent)

Zelf loop ik ook een beetje te snotteren.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

23-09-2021 om 13:08

Dat was te verwachten. Al die maatregelen waren niet echt goed voor de weerstand. Nu zullen we wel in een sneltreinvaart door al die virussen heen gaan maar dan is de weerstand ook weer snel op peil. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-09-2021 om 13:09

School is hier in de derde week van augustus weer gestart(VO). Geen gesnotter, geen uitval van lessen en geen halfvolle klassen.  Tot nu toe dus nog niet. Het zal ongetwijfeld nog gaan komen. 

niet alleen op scholen. Deze week meerdere patiënten gehad die afbelde omdat ze (lichte) verkoudheidsklachten hadden. Normaal gesproken geen enkel probleem, nu is dit anders

Dochter kwam eerste week al thuis met hoesten en snotteren (BO) en deze week lag ik erdoor plan. Gewoon een verkoudheid, maar omdat ik niets meer gewend ben knalde hij er keihard in

OrganicDeer76

OrganicDeer76

23-09-2021 om 13:58

Hier nog niks eigenlijk en het is 5e week deze week

Nee, niks. 

yup, dochter is ziek. Wel rot, door astma reageert ze behoorlijk heftig dus voelt zich behoorlijk beroerd 🤧 

Ja hoor hier ook alweer raak, meteen de 1e week van school (VO) : zwaar verkouden, hoofdpijn en wat er voor de rest bij een verkoudheid hoort. 

Ik loop al weken tussen de peuters, kleuters en pubers maar nergens last van. 

Mijn kind staat voor de klas en die was snipverkouden. Keelpijn, hoofdpijn, hoesten. Negatief getest gelukkig. En nu ben ik al sinds zaterdag het haasje. Echt flink beroerd, hij hakt er lekker in! 

Mijn kind is ziek, die zit nog op de basisschool. In zijn klas waren er al zes ziek geweest vorige week en deze week, dat is een kwart van de klas. 

Waarom moeten de leerlingen thuisblijven bij negatieve test als ze wel fit genoeg zijn om naar school te gaan? Dit is volgens mij niet het landelijke beleid.  Ik ben zelf ook verkouden als docent, 1 dag thuis en na negatieve test weer gaan werken omdat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven. 

Zzonnetje schreef op 23-09-2021 om 17:15:

Waarom moeten de leerlingen thuisblijven bij negatieve test als ze wel fit genoeg zijn om naar school te gaan? Dit is volgens mij niet het landelijke beleid. Ik ben zelf ook verkouden als docent, 1 dag thuis en na negatieve test weer gaan werken omdat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven.

In de klas van mijn oudste zijn alle kinderen echt ziek, hoge koorts, verkouden en hoesten. 

Julali schreef op 23-09-2021 om 17:16:

[..]

In de klas van mijn oudste zijn alle kinderen echt ziek, hoge koorts, verkouden en hoesten.

Dan is het een ander verhaal. Als je zo ziek bent is het inderdaad logisch om thuis te blijven en uit te zieken.  Maar de to schrijft dat ze thuis moeten blijven ondanks negatieve test en vaccinatie. Daar was mijn reactie meer op gericht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.