Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Een grote wrat op je neus

Afgelopen week sprak ik iemand die in haar gezicht een grote wrat had, zo’n heksenwrat waar haren uit zouden kunnen groeien. Nu ben ik echt niet heel erg ijdel, maar bij mij zou zoiets echt geen kans krijgen om zo groot te kunnen worden.
Laten jullie grote moedervlekken of andere ‘ontsierende’ aangroeisels in je gezicht zitten? Waarom zou iemand dat doen?

in het gezicht zou ik het weg halen. 

Ik ook. En als man zo’n wrat zou hebben zou ik hem ook naar de huisarts sturen.
Waarom sommige mensen dat niet doen kan natuurlijk van alles zijn. Angst bijvoorbeeld of ze zijn het gewend en het valt ze niet meer op of zo.

Dolfje schreef op 01-01-2022 om 14:13:

Ik ook. En als man zo’n wrat zou hebben zou ik hem ook naar de huisarts sturen.
Waarom sommige mensen dat niet doen kan natuurlijk van alles zijn. Angst bijvoorbeeld of ze zijn het gewend en het valt ze niet meer op of zo.

Ik ook!

Ik heb een moedervlek op mijn neus. Die terug is gegroeid na weghalen. Blijvend weg gaat alleen lukken door ruim er omheen te snijden. Maar dan neem je dus veel van mijn neus weg. Het ding zit er dus nog. Geen haren er uit en het is geen wrat, maar erg mooi vind ik het ook niet.

MMcGonagall

MMcGonagall

01-01-2022 om 14:37 Topicstarter

Meesje schreef op 01-01-2022 om 14:30:

Ik heb een moedervlek op mijn neus. Die terug is gegroeid na weghalen. Blijvend weg gaat alleen lukken door ruim er omheen te snijden. Maar dan neem je dus veel van mijn neus weg. Het ding zit er dus nog. Geen haren er uit en het is geen wrat, maar erg mooi vind ik het ook niet.

Ik had een moedervlekachtig aangroeisel onder mijn wenkbrauw. Dat was er spontaan gekomen dus het was geen echte moedervlek. Toen ik bij de dermatoloog lag heb ik hem gelijk maar een echte moedervlek van mijn kin laten halen. Hij wilde ook beginnen aan die op mijn wang, maar die zit er al bijna 50 jaar. Als hij ooit gaat groeien of dikker wordt, gaat hij eraf. Gelukkig maak ik redelijk onzichtbare littekens aan.

Sinds net voor corona heb ik een donkere wrat op mijn heup.  Even mee bij de huisarts geweest, ding kon blijven zitten.  Maar binnenkort gaat hij eruit/ eraf. Ik wordt gek van dat ding.  Steeds is hij een beetje open, komt er bloed uit een heb ik bloedvlekken in mijn kleding of bed. 
In mijn gezicht zou ik ook weg laten halen als het groot en storend zou zijn. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

11-02-2022 om 20:32

Ik vind moedervlekken heel storend, ook al als ze gewoon plat zijn. Ooit had ik er een paar in mijn nek maar die heb ik zelf weggehaald toen ik twintiger was. Op mijn rug zitten ook een paar donkere en daarom loop ik nooit in een hemdje, ik wil niet dat ze zichtbaar zijn.
Bij andere mensen leidt het me heel erg af, het is het eerste wat me opvalt en ik blijf ernaar kijken. Wat heel raar is, want een opvallend grote neus o.i.d. vind ik minder storend.
Vandaag zag ik bijvoorbeeld Jorien ter Mors op tv, die blijkbaar geen last heeft van de wrat in haar nek want die zit er ook nog steeds. 
Maar ik ben me ervan bewust dat ik me er meer mee bezig ben dan de meeste mensen.

.

Nera schreef op 11-02-2022 om 20:32:

Ik vind moedervlekken heel storend, ook al als ze gewoon plat zijn. Ooit had ik er een paar in mijn nek maar die heb ik zelf weggehaald toen ik twintiger was. Op mijn rug zitten ook een paar donkere en daarom loop ik nooit in een hemdje, ik wil niet dat ze zichtbaar zijn.
Bij andere mensen leidt het me heel erg af, het is het eerste wat me opvalt en ik blijf ernaar kijken. Wat heel raar is, want een opvallend grote neus o.i.d. vind ik minder storend.
Vandaag zag ik bijvoorbeeld Jorien ter Mors op tv, die blijkbaar geen last heeft van de wrat in haar nek want die zit er ook nog steeds.
Maar ik ben me ervan bewust dat ik me er meer mee bezig ben dan de meeste mensen.

.

Hoe dan? Vraag ik me dus af...

Ik zou een wrat of grote moedervlek in mijn gezicht ook weg laten halen inderdaad. Gelukkig heb ik die niet. Dochter hier heeft toen ze een jaar of 16 was een moedervlek in haar hals weg laten halen. Was ze achteraf heel blij mee, je ziet ook nauwelijks een litteken. 

Ik heb een wat dikkere moedervlek naast mijn oog. Als ik veel moeite doe met die kant op kijken, zie ik hem. Maar die laat ik toch gewoon zitten. Heb er geen last van, vind hem ook niet heel lelijk. Groeien geen dikke haren uit ofzo en zit er al zo lang als ik me kan herinneren. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

11-02-2022 om 20:48

Tango schreef op 11-02-2022 om 20:41:

[..]

Hoe dan? Vraag ik me dus af...


Tja, ik dacht toen heel praktisch en heb het gewoon met mijn nagels kapot gekrabd. Daarna nog een paar keer het korstje eraf gehaald en toen zijn ze weg gebleven. Nu weet ik dat je dat beter niet kunt doen maar gelukkig is er verder niets gebeurd.

Maar ze waren dus plat, voor de duidelijkheid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.