Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

DIY cosmetica

Ik ben begonnen met mijn eigen cosmetica te maken. Zijn er hier meer leden mee bezig, dan kunnen we tips en tricks uitwisselen!

Ballys

Ballys

18-07-2021 om 18:21 Topicstarter

ik ben op nu calendula bloemen aan het drogen, deze ga ik toevoegen aan amandelolie, dan een beetje bijenwas erbij en hoppa mn eigen calendulazalf. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

18-07-2021 om 20:07

Het enige wat ik weleens zelf maak is een lichaamsscrub van 3 eetlepels vloeibare honing, 3 eetlepels olijfolie en een kopje suiker. Althans, dat is het recept. In de praktijk meng ik de honing en olie en vul ik het aan met suiker tot het goed is. Dat is altijd minder dan een kopje.
Heerlijke scrub, blijft wekenlang goed in een afgesloten potje.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

18-07-2021 om 20:14

Oh helemaal vergeten dat ik ook weleens een haarmasker maak. 

Voor lang haar: 
1 avocado
1 eetlepel vloeibare honing
2 eetlepels olijfolie

Tot een glad papje mixen met de staafmixer, in gewassen haar smeren, inpakken met aluminiumfolie, 15 tot 20 minuten laten intrekken, goed uitspoelen en weer wassen.

Binnenkort maar weer eens avocado halen 

ik las laatst iets over rijstmaskers, gekookte rijst of zoiets op je gezicht en dan afspoelen met het kookwater.  Schijnt heel populair te zijn in z-Korea. Iemand ervaring mee?

MindlessCamel53

MindlessCamel53

20-07-2021 om 20:38

Ginevra schreef op 18-07-2021 om 20:27:

ik las laatst iets over rijstmaskers, gekookte rijst of zoiets op je gezicht en dan afspoelen met het kookwater. Schijnt heel populair te zijn in z-Korea. Iemand ervaring mee?

Geen ervaring mee, het klinkt als een hoop geklieder. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het werkt. Ik heb jarenlang mijn droge huid ingesmeerd met pure rijstolie (specifiek voor de huid) ipv bodylotion. Werd er heerlijk zacht van, maar helaas is het uit de handel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.