Gezondheid en welzijn
Tulpje25
26-09-2026 om 13:26
De R zit weer in de maand….
Ik ben op het moment snotverkouden: keelpijn, hoesten, zware ogen, hoofdpijn en snotteren. Kortom ik voel mij lamlendig….
Wie is er momenteel ook verkouden en wat is jouw tip om het verlichten?
Tulpje25
26-09-2026 om 13:28
To begint
tja… mijn tip: thee met honing om mijn keelklachten te verminderen en aan de paracetamol en stomen. Het verlicht allemaal iets…. maar ik ben blij als het weer over is
Narcis
26-09-2026 om 13:56
Mijn tip bij verkoudheid is China olie. Mijn vader gebruikte dat altijd, en ik nam de werking nooit zo serieus. Totdat ik een keer bij hem was terwijl ik snipverkouden was en hij zei: doe gewoon wat druppeltjes China olie in je thee. Sindsdien ben ik om, mijn zussen, man, zoons, en vriendin, zijn ook om. Echt heerlijk bij verkoudheid, paar druppeltjes in je thee, paar druppeltjes in een slokje water, paar druppeltjes om mee te stomen heel fijn en heel verlichtend spul!
Kampeerder
26-09-2026 om 14:11
Geen echte tips, maar ik heb het net achter de rug. Of nou, bijna achter de rug dan. Het hoestje moet nog slijten. Inmiddels Horst ik drie weken, en is man klaar met hoesten na vijf weken.
Rustig in en hoekje van de bank zitten gaf hier vooral rust in het hoesten. Zodra ik ging bewegen begon het opnieuw.
Sterkte ermee!
Tulpje25
26-09-2026 om 14:25
Narcis schreef op 26-09-2026 om 13:56:
Mijn tip bij verkoudheid is China olie. Mijn vader gebruikte dat altijd, en ik nam de werking nooit zo serieus. Totdat ik een keer bij hem was terwijl ik snipverkouden was en hij zei: doe gewoon wat druppeltjes China olie in je thee. Sindsdien ben ik om, mijn zussen, man, zoons, en vriendin, zijn ook om. Echt heerlijk bij verkoudheid, paar druppeltjes in je thee, paar druppeltjes in een slokje water, paar druppeltjes om mee te stomen heel fijn en heel verlichtend spul!
Nog nooit van gehoord van China olie, waar kan je dat krijgen?
BlairW
26-09-2026 om 14:34
Tulpje25 schreef op 26-09-2026 om 14:25:
[..]
Nog nooit van gehoord van China olie, waar kan je dat krijgen?
Is gewoon pepermuntolie.
Cle0
26-09-2026 om 14:39
Hier zelf ook wel nu aan het snotteren en veel zieken in mijn omgeving. Ook een beginnende keelpijn dus daar heb ik nu wat voor gehaald. En ik heb een neusinhaler voor de verstopte neus (dat wisselt zich af met de loopneus).
Maar ja de rest van het jaar heb ik last van hooikoorts met dezelfde klachten (plus nog eens last van mijn ogen), dus veel dingen worden het hele jaar door af en aan gebruikt en eigenlijk voelt dit nog een beetje als een verlichting ten opzichte van de afgelopen maanden.
Tulpje25
26-09-2026 om 15:19
BlairW schreef op 26-09-2026 om 14:34:
[..]
Is gewoon pepermuntolie.
Owww, dat wist ik niet
Herfstappeltaart
26-09-2026 om 18:06
Hier op het moment ook snotterig en vooral veel buikklachten, maagpijn, darmkramp. Ik denk ook een virus. Ik drink in zo'n geval graag thee van verse gember. Dat verlicht wat.
kerst
26-09-2026 om 19:11
( zelfgemaakte) kippensoep eten.
Veel meer rustmomenten inlassen.
Ui in vieren gesneden naast het bed (maakt mijn slijm los zodat ik het kan ophoesten)
Keelpijn tabletten van de Lidl.
Stomen, minstens twee keer per dag.
Tuinfluiter
26-09-2026 om 21:39
Als pijnstiller gebruik ik saridon, een combi werkt bij mij beter dan alleen pcmol. Voor de nacht neem ik een neusspray.
Soms stoom ik en dan doe ik een paar druppels eucalyptus in het water. Ik vind dit fijner dan pepermunt of menthol net iets minder sterk. Van de andere twee krijg ik snel gevoelige ogen.
Verder als je ziek ben rustig aan doen, veel slapen en uitzieken.