Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Dalende vaccinatiegraad


mut schreef op 23-03-2024 om 20:09:

Advies is om de dktp om de 10 jaar te herhalen. Heb ik lang niet geweten

Huh, ik werk mijn hele leven in de zorg en heb dit nooit gehoord of geadviseerd gekregen. Waar staat dit advies? Voor tetanus weet ik wel dat het breed geadviseerd wordt, bv als je werkt op een manege of lange afstands-wandelingen gaat doen.

citroentje schreef op 23-03-2024 om 20:17:

[..]

Huh, ik werk mijn hele leven in de zorg en heb dit nooit gehoord of geadviseerd gekregen. Waar staat dit advies? Voor tetanus weet ik wel dat het breed geadviseerd wordt, bv als je werkt op een manege of lange afstands-wandelingen gaat doen.

En voordat je op fietsvakantie in Duitsland gaat, want als je onderuit gaat met je fiets en flinke schaafwonden moeten behandeld worden, word je door een Duitse arts uitgefoeterd als je de afgelopen 5 jaar geen tetanusvaccinatie had gehaald, dat moet elke fietser doen!

mut

mut

23-03-2024 om 20:23

OK dit is een Belgische site maar zou dat dan niet ook in NL zo moeten zijn?

Ik heb hem als herhaling gehad toen ik een verre reis ging maken. DTKP, Tetanus en gele koorts. Op advies van de GGD destijds.

Ik kreeg drie jaar geleden de tetanusprik nadat ik was gevallen met mijn fiets. Zitten de andere vaccins (DKP) daar ook in?

Miraval schreef op 23-03-2024 om 21:49:

Ik heb hem als herhaling gehad toen ik een verre reis ging maken. DTKP, Tetanus en gele koorts. Op advies van de GGD destijds.

Ik denk dat ik hem ook met reizen weer heb gehad inderdaad.

Poezenmeisje schreef op 23-03-2024 om 21:52:

Ik kreeg drie jaar geleden de tetanusprik nadat ik was gevallen met mijn fiets. Zitten de andere vaccins (DKP) daar ook in?

Nee die zitten daar niet in

wild-flower schreef op 19-03-2024 om 13:32:

Voor iedereen die vergeten is hoe kinkhoest er ook nog al weer uitziet.....
Bij Renze ( afgelopen zondag ) liet de Belgische viroloog Marc van Ranst een filmpje zien van een baby met kinkhoest . Een vreselijk gezicht , dat wens je niemand toe .
( ps. waarschuwing , schokkend filmpje )

https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/47c016dd-a0df-4d46-9f5f-db15b39f39c6/marc-van-ranst-over-toename-kinkhoest-word

Ontzettend verschrikkelijk om te zien en te horen maar ontzettend goed dat dit getoond wordt. Laat al die mensen die principieel moeilijk doen over vaccinaties dit maar bekijken. En in mijn fantasie droom ik er vervolgens van dat, als ze dan nog steeds van mening zijn dat vaccinatie voor hun kind niet ok is, zij samen in een sloepje richting een eiland heel ver weg dobberen…mogen ze daar samen gaan bivakkeren…ver weg van de ouders die hun verantwoordelijkheid wel nemen.

citroentje schreef op 23-03-2024 om 20:17:

[..]

Huh, ik werk mijn hele leven in de zorg en heb dit nooit gehoord of geadviseerd gekregen. Waar staat dit advies? Voor tetanus weet ik wel dat het breed geadviseerd wordt, bv als je werkt op een manege of lange afstands-wandelingen gaat doen.

Weet je wat de reden is? Ik zie de link even niet.

Euphoria schreef op 24-03-2024 om 07:15:

[..]

Weet je wat de reden is? Ik zie de link even niet.

Op een manege/stal makkelijk kans op (kleine) wondjes en vuil. Geldt ook voor dierenartsen.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/tetanus

Yumi schreef op 23-03-2024 om 23:06:

[..]

Nee die zitten daar niet in

Meestal wordt er dan een dtp gezet omdat die ruim voorhanden zijn.

Iets heel anders…maar toch ook gelinkt aan vaccinatie…ik wilde voor mijn kind de vaccinatie tegen hersenvliesontsteking inregelen…ik werd teruggefloten. Kind zou op leeftijd van 14 jaar een uitnodiging ontvangen. Klopt dat? En waarom zou dat niet eerder kunnen?

Miraval schreef op 24-03-2024 om 07:21:

[..]

Op een manege/stal makkelijk kans op (kleine) wondjes en vuil. Geldt ook voor dierenartsen.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/tetanus

Dank je wel.

Op FB signaleer ik de laatste weken weer diverse anti-vaxxers met complottheorieen.  Van die halve zolen die per definitie geen vertrouwen hebben in wetenschap.  Heb er diverse gerapporteerd bij Meta.  Sommige van hun oliedomme berichten zijn nu door Meta verwijderd.   Goed zo ! 
Ik maak me zoooo kwaad om die kippen zonder kop...
Een van hen had het lef te beweren dat dat filmpje bij Renze van dat babietje met kinkhoest nep was. Hoe durven ze.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.