Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Daith piercing

Een kennis heeft onlangs een Daith piercing laten zetten tegen migraine. Ze zegt dat de brainfog die ze al heel lang had direct na het zetten van de piercing verdween. Ik sprak haar een paar dagen daarna en toen was hij nog steeds weg. Kan goed toeval blijken te zijn natuurlijk. Maar toch .. stel dat … Ik heb gelukkig geen migraine maar wel veel last van brainfog en al zou het maar een beetje helpen dan zou ik al blij zijn! Zijn er hier mensen die ook zo’n piercing hebben en iets kunnen vertellen over het lange termijn effect? 

Als je een daith wilt omdat je het een gave piercing vindt, zou ik hem laten zetten als ik jou was. Niet omdat ie toevallig ook kan werken tegen migraine of brain fog. Ik heb de daith in maart 2019 laten zetten (cadeautje aan mezelf omdat ik een vast contract kreeg) en heb ook een positief effect bemerkt op mijn migraine. Maar de migraine is niet volledig weggegaan. Over brain fog kan ik niets zeggen, ik heb een zoontje van 1,5 dat zeer slecht slaapt dus ik heb sowieso regelmatig een wazig brein 

Ik moest googlen wat een daith was, en migraine popt meteen op als hit. Maar daar stond ook de waarschuwing bij dat je dan een acupunctuur-punt tegen migraine doorboort. Nou heb ik van daith, migraine en acupunctuur geen enkel verstand, maar gelet op jouw vraag klinkt het logisch om eens bij een acupuncturist dat punt te laten behandelen en kijken wat het effect is. Ik heb geen idee of een naald op dat punt dan hetzelfde effect geeft van een daith op die plek, maar wie weet. 

Mija

Mija

15-10-2021 om 17:41 Topicstarter

Ik heb zelf ook al wat gegoogeld. Ik sta eigenlijk nogal sceptisch tegenover dit soort dingen. Denk altijd: als het echt zo goed hielp, deed iedereen dit meteen! Maar haar verhaal was zo bijzonder (onmiddellijke verlichting van klachten, van het ene moment op het andere) dat ik heel nieuwsgierig was of meer mensen zo'n ervaring hadden. Maar er zullen niet heel veel mensen zijn die überhaupt zo'n ding hebben. En Earlgrey: verlichting is al iets! Ik vind het sowieso bijzonder dat het kennelijk wat doet. 

Ik heb de daith van de zomer laten zetten bij nvs kliniek, speciaal tegen migraine. Helaas heeft het geen enkel effect.

Ik heb een daith, gewoon omdat ik het mooi vind maar het is mij laatst wel opgevallen dat ik nauwelijks nog hoofdpijn heb.
Ik denk dat er weinig zinnigs over te zeggen is of het je helpt maar als je het mooi vindt kan je het altijd proberen natuurlijk en als het dan niks helpt heb je iig een mooie piercing 😉

Chronisch hoofdpijnpatiënt hier en in de groepen waar ik in zit op fb komt dit ook wel eens voorbij. Denk dat 10% van zijn hoofdpijn af. Maar ja, als je altijd hoofdpijn hebt wil je alles wel proberen… 

Geen ervaring hier met een daith en ook niet met migraine, maar wel met brain fog. Dat blijkt bij mij samen te hangen met wat ik eet. Heb je er misschien meer last van nadat je bepaalde voedingsmiddelen hebt gegeten of gedronken?

Mija

Mija

16-10-2021 om 09:24 Topicstarter

Dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is, zag ik ook Hannemeike. Maar het is volgens mij ook niet echt onderzocht. Jammer Bezoeker, geen enkel effect. Gaf die kliniek er een verklaring voor waarom het wel of niet zou werken? 10% is niet veel Suzy. Placebo-effect doet al meer volgens mij 😂. En Malibu, ik kan niet zeggen dat ik een verband zie met bepaalde voedingsmiddelen. Waar krijg jij last van? 

Mija schreef op 16-10-2021 om 09:24:

En Malibu, ik kan niet zeggen dat ik een verband zie met bepaalde voedingsmiddelen. Waar krijg jij last van?

Ik krijg er vooral last van als ik teveel tarweproducten eet. Voorheen at ik dat best veel (6 boterhammen per dag, regelmatig een bord pasta, volkoren). Om andere gezondheidsredenen ben ik daarmee gestopt en toen bleek ook de brainfog als mist voor de zon te verdwijnen 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.