Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Contact lenzen

Ik overweeg om contact lenzen te nemen. Heb nu een bril ( multifocaal) maar voel me er niet happy bij. Iemand tips voor een goede opticien?

Ik ben niet zo'n fan van de meeste ketens. Ik zou aan mensen die bij jou in de buurt wonen om aanbevelingen vragen. 

Ga naar een opticien in jouw buurt, dus geen Hans Anders enzo. Heb ik ook gedaan en is prima bevallen.

Inderdaad wat hier boven staat. Geen Hans Anders of Pearl. Gewoon naar een goede in de buurt. 

Ga naar een zelfstandige opticien, en vraag of ze een optometrist hebben. Dat zijn mensen die net iets meer geleerd hebben over ogen en oogafwijkingen.
Overigens heb ik (-5 en last van ‘te korte armen om te kunnen lezen’) geen multifocale lenzen gekregen, maar hebben ze mijn nieuwe contactlenzen toen met monovisie aangemeten (zie https://www.oogartsen.nl/refractiechirurgie/ooglaseren-monovisie-monovision-staaroperaties/ )   Dat betekent dat mijn dominante oog 100% scherp ziet op afstand en mijn andere oog wat minder. De bedoeling is dat je het niet-dominante oog dus vooral gebruikt met lezen, terwijl je ver weg nog steeds heel goed ziet. Zo kon ik de lenzen blijven dragen die ik gewend was, maar was de nieuwe sterkte zo berekend dat al die leesbrillen weer weg konden. 

Zuster2021

Zuster2021

17-10-2021 om 11:20 Topicstarter

Thanxx voor jullie reacties, 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.