Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

15-11-2021 om 12:21

Buikgriep/voedselvergiftiging

Bah wat ben ik beroerd. Geen idee of er iets met de sushi niet goed was gister of dat ik buikgriep heb, maar blegh. Gistermiddag sushi gegeten, uur of 6 daarna kreeg ik enorm diarree en moest ik meermaals spugen. Ging zo door tot uur of 3 vannacht. Daarna geslapen en met wakker worden voelde ik me wel ok, dus op naar mijn werk. Tot ik onderweg in de berm weer moest overgeven. Dus werk gebeld en terug naar huis. Houd niets binnen, getsie. 
Wilde gewoon ff van me afschrijven dat ik me beroerd voel.  


Beterschap, zo vervelend telkens overgeven. Hoop dat je snel opknapt. Waren ereer die de sushi aten? Zijn zij ook ziek?

Beterschap in ieder geval.

Was de sushi door jezelf gemaakt, of heb je elders gegeten of het laten bezorgen?

In het laatste geval zou ik er de Keuringsdienst van Waren op afsturen, oftewel de Voedsel en Waren autoriteit:

https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/nederlandse-voedsel-en-waren-autoriteit-nvwa

Beterschap!
Ik ben ook ziek. Dacht dat het aan de sushi lag maar er zijn ook 2 collega’s ziek en de helft van de afdeling waar ik werk. Waarschijnlijk noro of iets wat erop lijkt. Regio Gelderland hier.

Beterlaat2021! schreef op 15-11-2021 om 12:39:

Beterschap in ieder geval.

Was de sushi door jezelf gemaakt, of heb je elders gegeten of het laten bezorgen?

In het laatste geval zou ik er de Keuringsdienst van Waren op afsturen, oftewel de Voedsel en Waren autoriteit:

https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/nederlandse-voedsel-en-waren-autoriteit-nvwa

Nou dat is lekker doorpakken, wie zegt dat het door de sushi komt? Het kan ook gewoon een buikvirus zijn. Tenzij de tafelgenoten/mede-eters ook allemaal ziek zijn geworden.

Beterschap!

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

15-11-2021 om 12:45

he bah niks zo vervelend als overgeven als je het mij vraagt. Beterschap, hopelijk is het snel over!

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

15-11-2021 om 12:49

Ik ken de nvwa, maar aangezien ik als enige in mijn omgeving ziek ben ga ik geen melding doen hoor. Gewoon maar uitzieken. 

Een 'virusje' of een voedselvergiftiging, zeker na het eten van sushi .... ik zou het zelf liever zeker weten.

Het heerst enorm in de regio. Wij dachten ook aan voedselvergiftiging (na iets te oude restjes curry eten), totdat baby 's avonds ook begon. Helaas hadden we ondertussen toen opa en oma ook al besmet. 

Beterschap, het is een stevige...

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

15-11-2021 om 12:57

Beterlaat2021! schreef op 15-11-2021 om 12:49:

Een 'virusje' of een voedselvergiftiging, zeker na het eten van sushi .... ik zou het zelf liever zeker weten.

Maar hoe kom je daar achter dan? 

Sterkte! Het klinkt echt niet fijn, even goed uitzieken.

D en B zijn hier allebei al een paar dagen goed ziek met dezelfde symptomen als jij
Sinds gister is D aan het opknappen, B moet het doen met antibiotica 
Ze hebben het erg naar gehad, weinig gegeten en flink wat kilo’s kwijt 

Beterschap voor jou! Het is een heftige ronde van wat ik hier meemaak 


TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

15-11-2021 om 13:05

Dank je voor de beterschapswensen allemaal

Beterschap! Ik hoor in regio Friesland/Groningen geluiden over uitbraken van het Norovirus, dus geen idee of dat het kan zijn of dat het inderdaad je sushi is geweest. 

Beterlaat2021! schreef op 15-11-2021 om 12:49:

Een 'virusje' of een voedselvergiftiging, zeker na het eten van sushi .... ik zou het zelf liever zeker weten.

Absoluut.  In mijn geval is de oorzaak altijd hetgene wat ik anders dan anders heb gedaan de laatste dagen. Of totaal ander voedsel.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

15-11-2021 om 13:32

rionyriony schreef op 15-11-2021 om 13:15:

[..]

Absoluut. In mijn geval is de oorzaak altijd hetgene wat ik anders dan anders heb gedaan de laatste dagen. Of totaal ander voedsel.

Ik heb niets anders dan anders gedaan afgelopen dagen, alleen die sushi (maar heb daar al tientallen malen sushi gehad). En toen ik 14 was ging ik bijna dood door salmonella. 3 weken ziekenhuis. Nvwa nam dat heel hoog op, ziekenhuis meldde het daar, maar er is nooit duidelijk geworden waar het vandaan kwam. Ik was de enige zieke van iedereen die ik kende. Niets anders gegeten dan mijn gezinsleden en klasgenoten. Hele school en kantine onderzocht door ze. Dus ook met melding kom je daar echt niet altijd achter. 

Vooralsnog denk ik aan buikgriep.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.