Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Blaasontsteking

Ik voel een blaasontsteking aankomen, vanochtend een branderig gevoel, ik heb al veel water gedronken met citroensap. Ik ga straks ook cranberry sap halen. Zijn er nog meer huis, tuin en keuken middeltjes die helpen?

DistinctMarten43

DistinctMarten43

18-07-2021 om 08:13

Naar de huisarts. En fatsoenlijke medicatie nemen. Twee jaar geleden had ik dit ook. Veel water gedronken in de hoop dat het niet door zou zetten. Dat deed het ook niet. Naar binnen getrokken en een nierbekkenontsteking gekregen.  Huisarts dus!

Bording

Bording

18-07-2021 om 08:19 Topicstarter

vandaag dan nog even door worstelen (zondag) morgenochtend bel ik de huisarts

DistinctMarten43

DistinctMarten43

18-07-2021 om 09:12

Zou ik zeker doen! 

Veel water drinken, dan spoelt het allemaal goed door. Morgenochtend even urine inleveren bij de huisarts. Mocht je veel meer last krijgen, kan je je urine ook inleveren bij de huisartsenpost.

d-mannose werkt bij mij perfect. Maar ik gebruik het preventief. Als ik een ontsteking heb gebruik ik er ook altijd antibiotica bij anders heb ik zo een nierbekkenontsteking.

Bording

Bording

18-07-2021 om 10:19 Topicstarter

ga ik zo ook d mannose halen, bedankt voor de tip. Sowieso bel ik morgen de huisarts

Werkt dat een beetje? Water met citroensap? Ik wist Cranberrysap, maar water met citroensap kende ik nog niet. 

Bording

Bording

18-07-2021 om 10:38 Topicstarter

Ik begreep dat je dan "zure" drankjes moet drinken en ik had vanochtend alleen citroensap in huis..

Dito. Ik kon vannacht slecht slapen door de aandrang en vanmorgen begon ik vreselijk te bloeden. Dat neemt nu af. Ik had/heb geen verhoging

Bij mij werkt helaas niks behalve antibiotoca.  De eerste (vd 2) keer dat ik het had ging ik pas na 2 weken naar de huisarts. In de tussentijd liiiters water met cranberrybruistabletten naar binnen geklokt maar had dus niks geholpen. Doc gaf me een soort klapjes in mn zij en dat voelde ik door mn hele romp. Een teken dat het naar binnen aan het trekken was en het niet veel gescheeld had dat ik nierbekkenontsteking kreeg. Hij was best chagrijnig dat ik zolang gewacht had. 

rionyriony schreef op 18-07-2021 om 10:41:

Dito. Ik kon vannacht slecht slapen door de aandrang en vanmorgen begon ik vreselijk te bloeden. Dat neemt nu af. Ik had/heb geen verhoging

Vreselijk bloeden??? Dat heb ik dan weer nog nooit gehad (tenzij ongesteld of miskraam). Ik zou de huisartsenpost bellen hoor. Tenzij dit iets normaals is waar ik geen weet van heb. 

Aviendha schreef op 18-07-2021 om 10:43:

[..]

Vreselijk bloeden??? Dat heb ik dan weer nog nooit gehad (tenzij ongesteld of miskraam). Ik zou de huisartsenpost bellen hoor. Tenzij dit iets normaals is waar ik geen weet van heb.

Nee, ik ben niet ongesteld. Het kwam uit de urinebuis. Als ik morgen nog last heb bel ik de huisarts. Het is momenteel een stuk minder pijnlijk om te plassen en ik hoef ook niet elke minuut meer.

Natuurlijk bel ik ook bij andere verschijnselen maar het kwam eigenlijk uit de lucht vallen. Veel bloed alsof ik ongesteld was. Ik heb het nauwkeurig gedocumenteerd dus gebeurt er iets dan sta ik paraat met mijn iPad plus foto's

Ik ben as we speak aan het herstellen van een nierbekkenontsteking. Echt laat dit niet te lang sudderen. Ik kreeg zondagavond klachten, maandag werd het erger maar drukke dag op werk. Dus dinsdag naar de HA. En dinsdagavond zat ik op de HAP en was het randje ziekenhuisopname. Het ging heel snel ineens en zo'n nierbekkenontsteking is geen kattenpis. Ik heb dagen heel veel pijn gehad (pas vandaag voor't eerst pijn vrij), misselijk, overgeven, heel heel heel moe. Nee echt, onderschat dit niet! Beterschap!!! 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

18-07-2021 om 20:43

Yep hier ging het ook heel snel. Opeens hoge koorts en onmiddellijk naar de huisartsenpost moeten gaan om 23u. Antibiotica moeten nemen vooraleer ze zeker wisten wat het was omdat het zo serieus was.

Ik had een middel gekocht dat heette Cysticare. De eerste capsule die ik nam verhinderde niet dat ik 's nachts ziek wakker werd met zonderlinge kille beklemmende pijnen rond rug en flanken. Zitten en gaan staan (en vooral: doorslapen) was niet meer mogelijk, terwijl ik al oververmoeid was. Het doosje ligt nu in de kast; er zijn twee capsules uit. Ook de D-Mannose ligt in de kast, daarnaast. De meeste zelfzorgmiddelen die ik ooit gekocht heb, eindigen in de kast waar ze liggen te liggen totdat ik ze wegdoe. Goedkoop zijn ze meestal niet geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.