Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Bewaarbakjes tips

Ik heb een hekel aan boterhamzakjes, ziplockzakjes of duurzame/herbruikbare vervangers ervan: op de 1 of andere manier wordt de inhoud altijd wel ergens geplet.
Ik gebruik gewoon de (plastic) vershoudbakjes in diverse formaten die je bij de Lidl een tijdje geleden kon sparen.

Ik vries zo min mogelijk klaargemaakte maaltijden in (en stop ze ook niet in de koelkast): in mijn ervaring vergeet ik het, heb ik er toch geen zin in & kan ik het uiteindelijk toch weggooien. Ik zorg er vooral voor dat ik altijd precies genoeg kook. Bij het maken van het weekmenu houd ik er dan rekening mee dat dan bijv. een restje (ongekookte/ongesneden) groente in een recept later die week wordt verwerkt. Of dat ik een restant vlees in de vriezer stop en dat de week erna opeet. 

Courage schreef op 27-06-2026 om 21:48:

Oh, ik ben echt zo'n sucker voor dit soort dingen. Gelukkig kan ik me meestal inhouden. Maar die tiffin-tin...
Is die ook een beetje praktisch? (en lekvrij?) of vooral mooi?

Die is niet lekvrij, maar wel handig omdat je in 1 keer verschillende compartimenten kunt stapelen. Dressing, nootjes of hummus doe ik en een apart minibakje. Er gaat veel in, kun je voor de hele dag eten meesjouwen. 

Ik hang ‘m trouwens met een stroller strap aan mijn werktas. Net als mijn drinkfles, daar gebruik ik de andere strap voor, past er precies omheen. Die koop je per twee omdat ze bedoeld zijn voor de luiertas aan de wandelwagen te maken. 

550x696.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.