Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

bestaat er een leesbril die je op kunt houden? (normaal glas + leesgedeelte)

Ik weet even niet op welke term ik online kan zoeken: ik zoek een bril met gewoon glas en dan onderin een lees gedeelte. Ik kan veraf prima zien, heb alleen een leesbril nodig voor op mijn telefoon en op de computer. Sterkte 1,5. Maar nu liggen er in huis dus overal brillen, want als ik rond ga lopen of kijken, dan moet die bril weer af. Of ik heb permanent een 'haarband' bril in  mijn haar zitten. Kan ik ook een simpele leesbril kopen met wat groter glas, multifocaal zeg maar. Alleen het normale kijk deel, mag gewoon glas zijn, en alleen onderin het leesgedeelte. 
Uiteraard kan ik naar een echte opticien gaan, daar ben ik nog niet gaan vragen, maar nu kosten mijn brilletjes 0,99 cent en ik denk dat zo'n multifocaal ding meteen behoorlijk wat gaat kosten. 


Ik lees even mee, want ik wil namelijk het zelfde.
In mijn eigen zoektocht kom ik steeds uit bij: regelen via een opticien. Een goedkope oplossing zoals die brilletjes van het Kruitdvat en dergelijke heb ik nog niet gezien.

even voor mijn begrip: volstaat een half brilletje zonder rand dan ook? Die kun je ook ophouden zou ik denken. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 11:46

Ik zou dat ook wel willen maar heb begrepen dat dat alleen kan met varifocale glazen. En dat is duur
Half brilletje staat oud vind ik, nog ouder dan een gewone leesbril

snap ik, maar misschien dat er toch wel. wat hippe te vinden zijn

Ik denk niet dat je dat kant en klaar kunt krijgen.
Multifocale glazen worden helemaal op maat gemaakt, er wordt precies opgemeten hoe de bril op je gezicht staat en waar je door het glas heen kijkt. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 11:52

Ik herken je verhaal trouwens, hier ook overal brillen en zelfs 1 mee in mijn tas voor in winkels en dingen als menukaarten. Gedoe!

15 jaar geleden begonnen met een "dubbele" bril met lagedrukgebied onderin en vensterglas bovenin. Ideaal! Wel via de opticien overigens. Dat kun je heel duur maken door luxe glazen te kiezen maar het kan ook wat goedkoper door glas te kiezen dat wat minder luxe is.

Zo'n bril bestaat. Je vindt het onder 'bifocale leesbril'. Ik heb een multifocale bril laten aanmeten door de opticien, dat was erg duur. Later heb ik een standaard bifocale leesbril via een bekende webshop gekocht. De kwaliteit was minder, maar de bril voldeed prima. Google maar even op 'bifocale leesbril'.

Nera schreef op 20-08-2021 om 11:46:

Ik zou dat ook wel willen maar heb begrepen dat dat alleen kan met varifocale glazen. En dat is duur
Half brilletje staat oud vind ik, nog ouder dan een gewone leesbril

Is varifocaal ook veraf niks, onderin leesbril? 

Die had mijn vader, en dat was inderdaad niet een brilletje van 99ct, en wel van de opticien, maar het was wel lekker makkelijk. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-08-2021 om 12:09

Oh hier van die goedkope brilletjes van de action. Goede TO ik lees mee

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 12:11

Mevrouw75 schreef op 20-08-2021 om 12:08:

[..]

Is varifocaal ook veraf niks, onderin leesbril?

Die had mijn vader, en dat was inderdaad niet een brilletje van 99ct, en wel van de opticien, maar het was wel lekker makkelijk.

Nee sorrie, ik geloof dat ik me vergis met multivocaal. Dat komt omdat ik verder geen verstand heb van brillen, ik hoefde me er tot voor 2 jaar geleden nooit mee bezig te houden. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 12:12

m.e.a. schreef op 20-08-2021 om 12:03:

Zo'n bril bestaat. Je vindt het onder 'bifocale leesbril'. Ik heb een multifocale bril laten aanmeten door de opticien, dat was erg duur. Later heb ik een standaard bifocale leesbril via een bekende webshop gekocht. De kwaliteit was minder, maar de bril voldeed prima. Google maar even op 'bifocale leesbril'.

Wat goed! Voor die prijs wil ik dat wel uitproberen. Bedankt voor de tip!

Nera schreef op 20-08-2021 om 12:11:

[..]

Nee sorrie, ik geloof dat ik me vergis met multivocaal. Dat komt omdat ik verder geen verstand heb van brillen, ik hoefde me er tot voor 2 jaar geleden nooit mee bezig te houden.

Oh, nou ja, hoe het ook heet, mijn vader had dus slechts een leesbril die hij permanent op kon hebben.

Mijn gewone leesbril van de opticien was al duur (€ 260), dus multifocaal lijkt me helemaal een rib uit je lijf. Naast die goede bril heb ik ook wel wat Actionmodellen, maar dat verschil merk je wel. Ik heb wel met mijn eerste leesbril 5 jaar gedaan, dit is de tweede.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 12:27

MMcGonagall schreef op 20-08-2021 om 12:22:

Mijn gewone leesbril van de opticien was al duur (€ 260), dus multifocaal lijkt me helemaal een rib uit je lijf. Naast die goede bril heb ik ook wel wat Actionmodellen, maar dat verschil merk je wel. Ik heb wel met mijn eerste leesbril 5 jaar gedaan, dit is de tweede.

Maar jij hebt er dus maar 1? Heb je er dan geen last van dat die bril altijd ergens anders ligt als je hem nodig hebt? Ik ben ze met 3 in huis al altijd kwijt. Of heb je hem misschien aan een koordje hangen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.