Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Ashwagandha: iemand ervaring mee?

Heeft iemand ervaring met ashwagandha? Het spreekt mij aan ivm onrust, hoge spierspanning etc. 
Ik lees wel wat ervaringen maar ik heb het idee dat dat gesponsorde berichten zijn omdat er gelinkt wordt naar een merk. Ik ben benieuwd!

alvast bedankt!

geen ervaring maar wel de wiki
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ashwaganda

Ik heb er een tijdje in de ochtend thee van gezet (puur poeder) hielp best aardig tegen opvliegers. Het zou nl vrouwelijke hormonen in balans brengen. Is wat bitter maar met honing wel te doen. Ik kan alleen de pure poeder vorm nergens mee vinden. 

Ik slik er savonds 2 vanwege stressvolle nachten door long covid. Ik weet niet precies waar het door komt maar sindsdien slaap ik iets rustiger. Geen idee of het door de Ashwagandha komt.

Ik ben heel blij met ashwagandha.

Omdat ik héél erg hoog in mijn emoties zat, kon ik vrijwel niet meer sociaal functioneren (werken ging wel). De huisarts verwees me door naar de praktijkondersteuner GGZ.

Fijn gesprek gehad met een lieve vrouw. Op een gegeven moment vroeg ze me of ik al in de overgang zat. Ze adviseerde me om eens op overgangsklachten te gaan zoeken. 

Ik heb dit voorgelegd aan vriendinnen en de adviezen kwamen al snel. Rode klaver, ashwagandha en Overgangbalans van Lucovitaal.

Ik ben met ashwagandha en Lucovitaal begonnen en het leek een paar uur later alsof er een dekentje over mijn stekels heen werd gelegd. 

De praktijkondersteuner was verbijsterd dat ik er drie weken later zó anders bij zat en heeft het middel genoteerd om zich in te verdiepen. Mijn dossier kon gesloten worden.

Na een half jaar besloot ik om eens te kjken hoe het leven ging zonder ashwagandha. Dat ging na twee dagen weer terug naar af, dus na een week zonder ashwagandha ben ik het weer gaan slikken en kwam de rust terug.

Nu slik ik al vijf dagen geen Lucovitaal en merk eigenlijk geen verschil. Ik denk dat ik met dat supplement ga stoppen.

Deze gebruik ik. Regelmatig in de aanbieding bij Holland&Barrett.

https://www.quercus.eu/nl/voedingssupplementen/energie-vitaliteit/ashwagandha/

Tipdemuis

Tipdemuis

03-12-2022 om 21:00 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties, echt heel fijn.
ik heb het vandaag binnengekregen en ga er vanavond mee beginnen.

@poezenmeisje wat een super succesverhaal. Ik zit ook zo hoog in m’n emoties! Ben heel erg benieuwd!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.