Gezondheid en welzijn
Beterlaat2021!
29-05-2026 om 14:55
apparaatje tegen jeuk na insectenbeet
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zo'n apparaatje waarmee klikt (?) op je insectenbeet?
Deze zomer heb ik veel langer dan gebruikelijk last van insectenbeten, echt dágen en ze zijn ook groter dan ik gewend ben...
Misschien zijn het ook andere muggen, geen idee.
Helpt zo'n apparaatje? Bij de Lidl zag ik zoiets, ik geloof voor € 5,00. Is het wat?
Ysenda
29-05-2026 om 15:11
neem oordruppels met lidocaine, gewoon eigenmerk van de drogist is prima.
Die apparaatjes werken bij mij in elk geval niet.
Dweedledee
29-05-2026 om 15:15
Ik heb net een enorme allergische reactie achter de rug. Niet normaal. Nog nooit eerder gehad. En het viel me op dat de muggen die me geprikt hadden een stuk groter waren dan de standaard huis-tuin-en-keuken-mug.
Ik heb overigens zo’n apparaatje en het werkt bij mij wel. Alleen kon ‘m nu niet gebruiken vanwege de allergische reactie.
Dus ik kan nu zeggen dat Nestosyl nóg beter werkt.
Is een kleine oranje tube. Rond de 9 euro bij de drogist. Aanrader!
SuzyQFive
29-05-2026 om 15:30
Ik heb van de dermatoloog zalf gekregen waarvan ik straks de naam even zal opzoeken
BlairW
29-05-2026 om 15:34
Ik heb zo’n apparaatje en werkt prima. Je moet wel een paar keer klikken, dus niet maar 1 keer. Dochter durft hem niet te gebruiken, die denkt dat je een stroomstoot krijgt alsof je je vingers in het stopcontact steekt volgens mij 😂
Mugske
29-05-2026 om 15:46
bij mij werkt dat niet goed en muggen prikken ook altijd daar waar je niet bij kunt. Ice-pack helpt goed tegen de jeuk.
kerst
29-05-2026 om 16:23
Ik vind wel dat het helpt.
Mooie is dat er geen batterij in zit en het ook niet leeg kan raken.
Bailey26
29-05-2026 om 17:31
Apparaatje ken ik niet. Mocht je nog een andere tip willen: antihistamine (hooikoorts tabletten) slikken als je een reactie of flinke jeuk hebt.
BlairW
29-05-2026 om 18:21
kerst schreef op 29-05-2026 om 16:23:
Ik vind wel dat het helpt.
Mooie is dat er geen batterij in zit en het ook niet leeg kan raken.
Hij gaat wel maar een x aantal clicks mee. Dus in die zin kan hij wel op raken.
Fenyw
29-05-2026 om 18:24
Hier wisselende ervaring. De ene keer goed, de andere keer doet het niets. Het gaat om de warmte die het afgeeft dus in dat opzicht zou je ook een hete lepel tegen de bult kunnen houden
Miekje6
29-05-2026 om 18:48
er zijn twee soorten apparaatjes, welke bedoel je? Er is een apparaatje wat stroom afgeeft en eentje die iets met warmte doet wat geloof ik iets met eiwitten moet doen. Ik heb er eentje die stroomschokjes geeft en ik vind dat het vooral helpt als het jeukt, efficienter dan krabben zeg maar.
Loulou39
29-05-2026 om 19:11
Miekje6 schreef op 29-05-2026 om 18:48:
er zijn twee soorten apparaatjes, welke bedoel je? Er is een apparaatje wat stroom afgeeft en eentje die iets met warmte doet wat geloof ik iets met eiwitten moet doen. Ik heb er eentje die stroomschokjes geeft en ik vind dat het vooral helpt als het jeukt, efficienter dan krabben zeg maar.
Ik heb goede ervaringen met apparaatje nummer drie: een soort vacuümpompje, dat het gif er meteen “uitzuigt”.
Ik krijg ook altijd megabulten, maar met dit ding ging het altijd goed (moest ik er wel redelijk snel bij zijn).
BlairW
29-05-2026 om 19:30
Miekje6 schreef op 29-05-2026 om 18:48:
Die van mij geeft kleine schokjes elektriciteit dmv kwartskristal.