Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Afspraak oogarts, ineens oog infectie

Morgen heb ik een afspraak bij de oogarts. Er is een enorme wachtlijst hier, ben eindelijk aan de beurt. Nu heb ik ineens een oog infectie! Een soort puist op mijn ooglid. Kan ik nu nog wel? Ik krijg morgen zo'n vloeistof in mijn oog, en vraag me af of dat wel kan!
Ik snap dat dit een medische vraag is, maar ben toch benieuwd wat jullie zouden doen. Afzeggen? Ik wil eigenlijk niet weer maanden wachten, maar misschien heeft de afspraak met deze infectie wel helemaal geen zin!

Als ik jou was zou ik morgenochtend even bellen of het een probleem is. En als de afspraak al gelijk heel vroeg is dan gewoon gaan, als het niet kan hoor je het vanzelf al.

Is het trouwens een strontje?
Dat heb ik wel eens gehad en duurde wel een maand voor het weg was.

Fladder

Fladder

18-07-2021 om 09:54 Topicstarter

Ja, misschien maar gewoon gaan. Enige is dat er een begeider meegaat en ik oppas voor mijn kinderen heb geregeld. Zo zonde als het voor niets is. De afspraak is vroeg ja, maar ik zal toch proberen te bellen.
Geen strontje maar echt een pijnlijk puistje. Vroeger wel eens gehad, duurt een week. Met kompressen probeer ik nu het proces te versnellen

Ik zou het doen zoals Madamecannibale zegt; even bellen of, als de afspraak vroeg is, gewoon gaan en het dan gelijk even zeggen. Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad met de tandarts, toen had ik een koortslip toen ik langs zou komen. Ik wilde niemand besmetten, dus heb even gebeld en gevraagd of het een probleem was. En dat was het in dat geval niet. (Op de afspraak zelf nog een keer gezegd en toen deed de assistente een lik vaseline op de koortslip zodat ík er minder last van had, maar zij werken natuurlijk gewoon heel hygiënisch, dus voor hen was het inderdaad geen probleem.)

Succes, ik hoop dat jouw afspraak ook gewoon door kan gaan en ook voor jou niet vervelend is!

Waarschijnlijk kan het gewoon. Je merkt het morgen vanzelf.

Wie weet kunnen ze m meteen even open maken?

Fladder

Fladder

18-07-2021 om 22:16 Topicstarter

dank voor de reacties 
Ik ga gewoon 
De kompressen hebben wat verlichting gebracht en ik zie morgen wel of ze de tests wel kunnen doen. Ik heb ook wat vragen, dus dan is de afspraak niet helemaal voor niets

en...hoe ging het?

Fladder

Fladder

20-07-2021 om 10:54 Topicstarter

Dank voor de belangstelling, het ging allemaal door!
Het was vrij verschrikkelijk, maar dat lag niet aan mijn oogpuist

oo gelukkig al is t minder dat t verschrikkelijk was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.