Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Komt dit meestal vanzelf goed? (Hotelannulering, toch afgeschreven)

Ik had een hotelreservering gemaakt via Booking. Die heb ik geannuleerd op 5 mei wegens andere plannen, en nu zag ik op mijn creditcardoverzicht dat het gehele bedrag zowel op 5 als op 8 mei is afgeschreven. Het was gewoon annuleerbaar tot eind mei, dus ik maak me niet direct zorgen, maar ik zou het wel balen vinden als ik er zelf moeite voor moet doen om het recht te breien.
Is dit typisch iets wat meestal vanzelf weer goed komt?


Aangezien het dubbel is afgeschreven zou ik er toch maar achteraan gaan. Zou kunnen dat iemand zich vergist heeft en ipv terugstorten het bedrag nog een keer heeft afgeschreven. Misschien komen ze daarbij controle wel een keer achter, maar waarom zou je daar opwachten? 

Ik zou een maand wachten, meestal komen dit soort dingen dan automatisch goed. 

Ik zou 10-14 dagen wachten (vanaf 5 mei) en dan contact opnemen met Booking als het niet 'vanzelf' opgelost is. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

10-05-2023 om 07:34

is het echt afgeschreven of is het een reservering?

je kunt de correctie nu al via je creditcard maatschappij regelen want het drukt wel op je besteedbare ruimte.

MMcGonagall

MMcGonagall

10-05-2023 om 07:47 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 10-05-2023 om 07:34:

is het echt afgeschreven of is het een reservering?

Het is echt afgeschreven. Dubbel en dus na de annulering.

Ik zou er meteen achteraan gaan

Crepe_au_fromage schreef op 10-05-2023 om 07:53:

Ik zou er meteen achteraan gaan

Ik ook. Sterker nog, misschien wat (te) assertief: ik zou via mijn bank/creditcardmaatschappij de bedragen nu al proberen te storneren. Daarna ter kennisgeving een mailtje/telefoontje aan booking.com waarin je kenbaar maakt dat je hun foutje hebt opgemerkt, maar zelf al hebt opgelost door dit zo te doen. 

Crepe_au_fromage schreef op 10-05-2023 om 07:53:

Ik zou er meteen achteraan gaan

Ik ook 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

10-05-2023 om 09:24

Meteen achteraan gaan.
Recentelijk ook een boeking bij booking geanuleerd; kreeg 2 minuten later een email met duidelijk 'annulering' (en natuurlijk buttons met annulering ongedaan maken) en er is niks van mijn creditcard afgegaan.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

10-05-2023 om 09:25

afrodite05 schreef op 10-05-2023 om 08:13:

Ik ook. Sterker nog, misschien wat (te) assertief: ik zou via mijn bank/creditcardmaatschappij de bedragen nu al proberen te storneren. Daarna ter kennisgeving een mailtje/telefoontje aan booking.com waarin je kenbaar maakt dat je hun foutje hebt opgemerkt, maar zelf al hebt opgelost door dit zo te doen.

Dat zou ik dan weer NIET doen, maar booking de mogelijkheid geven hun fout te corrigeren. Werkt dat niet, dan storneren.

MMcGonagall in mijn eerdere bericht schreef ik al dat je er zelf achteraan moet gaan.  Als je kijkt bij de veelgestelde vragen dan lees je hoe je contact moet opnemen, bij afschrijven van een onjuist bedrag. 
Daarnaast heb ik, en als je de reviews leest op trustpilot meerdere ... slechte ervaring met Booking
Booking.com reviews | Bekijk consumentenreviews over www.booking.com (trustpilot.com)

MMcGonagall

MMcGonagall

10-05-2023 om 11:32 Topicstarter

Yumi schreef op 10-05-2023 om 10:06:

MMcGonagall in mijn eerdere bericht schreef ik al dat je er zelf achteraan moet gaan. Als je kijkt bij de veelgestelde vragen dan lees je hoe je contact moet opnemen, bij afschrijven van een onjuist bedrag.
Daarnaast heb ik, en als je de reviews leest op trustpilot meerdere ... slechte ervaring met Booking
Booking.com reviews | Bekijk consumentenreviews over www.booking.com (trustpilot.com)

Ik heb wel vaker betwiste boekingen laten annuleren. Dat kun je bij Visa niet direct doen volgens mij. Ik ga toch maar het hotel mailen. Dat is dan wel weer gedoe, moet ik het in de gaten houden etc.

MMcGonagall schreef op 10-05-2023 om 11:32:

[..]

Ik heb wel vaker betwiste boekingen laten annuleren. Dat kun je bij Visa niet direct doen volgens mij. Ik ga toch maar het hotel mailen. Dat is dan wel weer gedoe, moet ik het in de gaten houden etc.

kan bij Visa wel, want dan moet de afschrijver bij hun aantonen dat de afschrijving/reservering terecht was. 

Credit card maatschappijen beschermen de gebruikers een stuk beter dan de gewone bank is mijn ervaring.

MMcGonagall schreef op 10-05-2023 om 11:32:

[..]

Ik heb wel vaker betwiste boekingen laten annuleren. Dat kun je bij Visa niet direct doen volgens mij. Ik ga toch maar het hotel mailen. Dat is dan wel weer gedoe, moet ik het in de gaten houden etc.

Je moet bij visa als je er met het hotel niet uitkomt, onderstaand formulier invullen.
betwistingsformulier_annulering-van-bestelling.pdf (icscards.nl)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.