Eten Eten

Eten

Zijn er al ergens asperges gesignaleerd?

En dan bedoel ik natuurlijk witte. Bij voorkeur ongeschild, zodat ik ook nog een bouillon kan maken.
Ik weet dat het vroeg is, maar heb er al zo'n zin in... dus ipv een andijvie-topic een aspergetopic! En hoe eten jullie ze het liefste?


citroentje

citroentje

22-03-2024 om 15:26 Topicstarter

Mijn favoriet is gekookt met kriel en een zalmmootje. Ei laat ik net zo lief weg. Echt goede hollandaisesaus maken vind ik lastig, dus maak vaak botersaus of pak een pakje.
En dan de volgende dag een lichte soep van de kontjes en schillen.

Ja hier bij de boer al vanaf 7 maart    Zondag asperges gegeten met zalm en ei, heerlijk! Al vind ik met ham en ei ook lekker. Sausje hoef ik niet,man wil graag botersausje.  

citroentje

citroentje

22-03-2024 om 15:42 Topicstarter

Dan wandel ik zo naar de groentenspeciaalzaak. De supers hebben nog niets.

MIsschien in het zuidoosten van het land, daar is het vaak net iets warmer, waardoor ze eerder hun kopjes boven de grond steken. 
Of je moet een aspergeteler met niet-verwarmde kas in de buurt hebben, die zullen nu waarschijnlijk wel kunnen leveren. 

Mijn favoriete recept:
https://www.ah.nl/r/260472

Ja hoor, bij Jumbo en AH lagen ze hier. 

citroentje

citroentje

22-03-2024 om 16:32 Topicstarter

Wat een feestelijk recept schommelstoel!

Ja, ze liggen hier (moet erbij zeggen woon in Tirol), in de betere winkels.

ik zag ze ook net bij de jumbo. Binnenkort maar op het menu zetten als de prijs wat daalt.

Ohja, dit zijn mijn lievelingsrecepten:

https://miljuschka.nl/lauwwarme-aardappelsalade-met-witte-asperge-kropsla-ei-en-bieslook-recept/

https://www.landleven.nl/inspiratie/lekker-eten/2020/april/plaattaart-met-asperges-en-zalm/

Ik heb ze twee weekenden geleden al op de markt gezien. Ben ook een echte liefhebber. Morgen eet ik zalm en ik denk dat ik op de markt asperges meeneem. Ik heb een stoomoven en daar bereid ik ze in.
Vind het ook lekker als voorgerecht met gerookte zalm. Minder mooie asperges maak ik stukjes van en die bak ik in roomboter ik voeg peper, zout, witte wijn, mosterd, creme fraiche en dille toe.

Geen idee of ze hier in het westen al verkrijgbaar zijn.  Ik let er niet op want lust ze niet. Heb ook geen favoriet recept. 

Nog niet gezien. Maar aangezien het Pasen is zal het hier volgende week wel uitbreken. Eindelijk.

Favo recept 1: Gebakken aardappelen - asperges - gekookte eieren - gerookte zalm
Favo recept 2: Tagliatelli - gestoofde stukjes asperges (bij voorkeur een mix van groen en wit) - room of kruidenkaas - een paar ton tijm - gerookte zalm in snippers - gehalveerde kerstomaten

Picnic heeft ze ook al een week of 2.

citroentje

citroentje

22-03-2024 om 17:28 Topicstarter

ik heb ze gescoord en het allerbeste nieuws: manlief staat ze te schillen. Met een zalmmoot en patatjes.

In de Randstad bij de Lidl. Zes voor zes euro

Groene asperges met serano ham omwikkeld,in de oven op gril stand... 12 minuten.

Of witte asperges met gekookt ei en salie boter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.