Eten
Madamecannibale
28-05-2025 om 14:07
Zelf ijsjes maken
Ik heb van die bakjes gekocht om zelf ijsjes te maken. Wat zijn jullie succesrecepten voor dat soort ijsjes? Ik zie best wat recepten online staan, maar vraag me af wat nu echt lekker is.
Voor de duidelijkheid, ik heb dit gekocht.

KillerQueen
28-05-2025 om 14:33
Diepvriesfruit met melk of yoghurt in de blender. Dan heb je gelijk al ijs en hoeft het niet in zo'n bakje.
Poezenmeisje
28-05-2025 om 14:43
Een kopje koffie mengen met een pakje (200 ml) slagroom. Naar keuze zoetstof toevoegen.
In de vormpjes gieten (vul ze voor 80%, ijs zet uit) en geduld hebben tot ze bevroren zijn.
rionyriony
28-05-2025 om 14:57
Heel vroeger deed ik dat nogal eens, maar sinds ik weet hoe mierzoet de oplossing moet worden gemaakt voordat die de ijsemmer in gaat, en zoetstof slechts ten dele de suiker kan vervangen, ben ik ermee gestopt.
En met ijslollies is het ook niet zo dat als je de vormen vol cola giet, dat je dan een lekker zoet ijsje maakt. Ook het toevoegen van suiker maakte het nog niet echt lekker. Ik denk dat er veel Cola-aroma in zit.
Op de Duitse zenders, waar echte suikerhaters zitten, worden weleens ongezoete recepten aangeboden. Voor de een, twee keer dat ik per jaar een ijsje eet, neem ik gewoon een Magnum. Ook de Oppo van AH speciaal voor lijners zijn lekker. Je zou zo'n recept na kunnen maken aan de hand van de ingrediëntenlijst.
Madamecannibale
28-05-2025 om 15:05
Poezenmeisje schreef op 28-05-2025 om 14:43:
Een kopje koffie mengen met een pakje (200 ml) slagroom. Naar keuze zoetstof toevoegen.
In de vormpjes gieten (vul ze voor 80%, ijs zet uit) en geduld hebben tot ze bevroren zijn.
Dit klinkt wel heel lekker.
Ik had ze eigenlijk voor kinderen gekocht maar voor mijzelf klinkt dit wel heel lekker.
Bakblik
28-05-2025 om 15:06
Gekookt en gepureerd (bramen even zeven) fruit eventueel met wat suiker waar je dan twee blaadjes gelatine in oplost. Eerst in een grote bak in de vriezer die heel koud staat, bij mij is dat -28. Ieder half uur doorroeren om te voorkomen dat er grote kristallen waterijs ontstaan. Als je het nog net kan doorroeren in de ijsvormpjes prakken en nog een nachtje goed laten bevriezen.
Evaluna
28-05-2025 om 15:36
Hoe oud zijn je kinderen?
Ik vind die ijsjes nooit echt lekker, maar de kinderen vinden het erg leuk.
Ze snijden / hakken / pureren vanalles en dan eventueel yoghurt, vruchtensap of water erbij.
Dat het koud is en uit de diepvries komt is al leuk. Maargoed, bevroren fruit alleen is al een traktatie voor ze.
Citroengraag
28-05-2025 om 16:39
mango met banaan pureren vonden mijn kinderen vroeger erg lekker. Heeft geen toevoegingen nodig, wel heb ik op mijn vriezer (en de vorige ook) een quick freeze stand. Geen idee of ze zonder ook hard genoeg worden.
Optimel vruchtenkwark kan er ook zo in, ook geen toevoegingen nodig.
Caroline80
28-05-2025 om 16:58
Ik deed er wel eens vruchtenyoghurt in. Als de kinderen dan na het avondeten om een ijsje vroegen gaf ik ze dat als toetje.
Luchtpost
28-05-2025 om 17:58
Zelf raketjes maken met kinderen: eerst 1/3e deel rode aanmaaklimonade erin en laten bevriezen, dan een laagje oranje limonade en daarna gele limonade.
Danone toetjes invriezen in deze vormpjes (zo kan je ook eventueel de houdbaarheidsdatum verlengen).
Banaan prakken, mengen met een beetje witte basterdsuiker en Griekse yoghurt en dan invriezen.
BlairW
28-05-2025 om 18:31
Ik pureer regelmatig fruit en dan meng ik dat met yoghurt. Voor dochter deed ik er nog wel eens fristi in. Of gewoon vruchtensap ofzo.
Ik heb deze vorm :

Vind die heel fijn, want binnenin zit een soort rubber wat die vorm geeft. Als je aan het stokje trekt, gaat die rubberen vorm mee binnenstebuiten en komt je ijsje er heel makkelijk uit. Ik ben sowieso fan van de producten van dit merk 
Tango
28-05-2025 om 22:03
rionyriony schreef op 28-05-2025 om 14:57:
Heel vroeger deed ik dat nogal eens, maar sinds ik weet hoe mierzoet de oplossing moet worden gemaakt voordat die de ijsemmer in gaat, en zoetstof slechts ten dele de suiker kan vervangen, ben ik ermee gestopt.
En met ijslollies is het ook niet zo dat als je de vormen vol cola giet, dat je dan een lekker zoet ijsje maakt. Ook het toevoegen van suiker maakte het nog niet echt lekker. Ik denk dat er veel Cola-aroma in zit.
Op de Duitse zenders, waar echte suikerhaters zitten, worden weleens ongezoete recepten aangeboden. Voor de een, twee keer dat ik per jaar een ijsje eet, neem ik gewoon een Magnum. Ook de Oppo van AH speciaal voor lijners zijn lekker. Je zou zo'n recept na kunnen maken aan de hand van de ingrediëntenlijst.
Waarom moet het zo zoet dan? Vroeger hadden wij ook deze vormpjes. Mijn moeder deed er gewoon aanmaaklimonade met water in. Dezelfde verhouding als in een glas. Ook weleens yoghurt of vla, maar die ijsjes waren keihard.
Voor onze kinderen hetzelfde eigenlijk. Groene limonade was altijd een hit.
Nu maak ik ze met witte chocomelk voor neefje en laatst met geblend fruit voor kleinkind.
Wij hebben trouwens precies dezelfde als op de eerste foto. Die andere heb ik nog nooit gezien. Ken het merk ook niet.
Mama-Inge
28-05-2025 om 22:22
Wij hebben deze vormen
Ik leng gewoon ranja met water, wel iets meer ranja erin.
Favoriete smaken van de kinderen zijn citroen en aardbei

Happyapple
29-05-2025 om 07:51
Mijn kinderen doen er gewoon ranja in, wel iets meer ranja dan 'normaal' voor de smaak geloof ik. Anders zitten ze al heel snel ijsblokjes te eten.
DeOnbekende
29-05-2025 om 10:59
Met limonade wordt het gewoon een grote ijsklont, absoluut niet de structuur van waterijs. Leuk voor kinderen, maar niet lekker.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.