Eten Eten

Eten

Zalig kerstfeest wat ligt er op jouw bord?

20211215-153422-5.jpg

Ik ben het kerstmenu aan het bedenken.
Weet jij al wat je eet en drinkt.
Plaats hier menu's, recepten en vragen.


kerstavond eten we zelfgemaakte pizza met een warm chocopotje als toetje
eerste kerstdag aardappel sterren, stoofperen en een bavette, met zelfgemaakte soesjes als toetje met ijs
2de kerstdag kleine hapjes

Ik ben er net uit wat ik vanavond eet  

Tuinfluiter

Tuinfluiter

15-12-2021 om 16:56 Topicstarter

Kerstavond is bij ons traditioneel vis avond.
Vooraf zalmpakketjes ik vul gerookte zalm met een mengsel van rauwe verse zalm, zalmeitjes, crème tranche, bieslook en citroensap. Ik garneer de rolletjes met zalmeitjes. 
Hoofd wordt een visgerecht maar ik moet nog bedenken wat precies.
We gaan er een witte Bourgogne bij drinken.
Het toetje wordt voor mij een verassing dat neemt mijn bijna schoondochter mee.
De rest van de dagen moet ik nog verzinnen.

Tuinfluiter

Tuinfluiter

15-12-2021 om 16:59 Topicstarter

Ciska78 schreef op 15-12-2021 om 16:50:

kerstavond eten we zelfgemaakte pizza met een warm chocopotje als toetje
eerste kerstdag aardappel sterren, stoofperen en een bavette, met zelfgemaakte soesjes als toetje met ijs
2de kerstdag kleine hapjes

Klinkt lekker de zelf gemaakte soesjes met ijs sla ik op in mijn geheugen.

Wij gaan gourmetten. En omdat we dat werkelijk nooit doen, is het dus heel speciaal om te doen met kerst.
Niet al te veel gedoe in de keuken, en gezellig kokkerellen met zijn allen aan tafel die we feestelijk aankleden.
De andere kerstdag gaan we naar een schoonzus, we gaan een wandeling door de stad maken en daarna wat eten. We gaan haar helpen met koken, maar het kan nog alle kanten uitgaan, van heel culinair, tot 'we bestellen patat' maar het maakt mij niet uit, het zal sowieso gezellig worden.

kerstavond bestel ik de traditionele kerstpizza.
Voor 1e kerstdag waarschijnlijk iets voor mijzelf lekkers waar ik geen werk aan heb bij Crisp
2e kerstdag ga ik ergens eten, tenzij ik geen energie heb. Dan worden het de restjes van 1e kerstdag

Voorgaande jaren had ik het menu al lang bedacht, maar dit jaar wordt het McDonald's ofzo 😃. Moet 40 uur werken terwijl de kinderen thuis zijn en waarschijnlijk kerstdagen zelf ook wat uren maken én ik kan zelf op het moment niet eten, dus ook geen zin om voor alle anderen uitgebreid te koken. Misschien laat ik de kinderen ook wel zelf pizza maken, is een leuke activiteit en voor mij lekker makkelijk

MoederBarberin schreef op 15-12-2021 om 17:05:

Voorgaande jaren had ik het menu al lang bedacht, maar dit jaar wordt het McDonald's ofzo 😃. Moet 40 uur werken terwijl de kinderen thuis zijn en waarschijnlijk kerstdagen zelf ook wat uren maken én ik kan zelf op het moment niet eten, dus ook geen zin om voor alle anderen uitgebreid te koken. Misschien laat ik de kinderen ook wel zelf pizza maken, is een leuke activiteit en voor mij lekker makkelijk

Kijk wel even of er wat open is. Wij hebben ooit met kerst 6 friettenten en 3 Chinezen afgereden, om uiteindelijk ook bij de mac te eindigen  niks was er open, dus afhalen was niet zo’n succes. Zelf pizza maken is dan wel weer leuk en lekker!

Ik heb net vlees besteld voor de gourmet. Bij een vleesboerderij, dus wel goed en lekker vlees. We gourmetten regelmatig, maar vind het met kerst ook wel extra gezellig omdat je dan tenminste allemaal aan tafel zit ipv 1 iemand in de keuken. Eerste kerstdag eten we bij schoonouders, geen idee wat. Mijn schoonmoeder is geen keukenprinses, dus ik ben benieuwd

1e kerstdag eten wij bij vrienden en laten ons verrassen.
2e kerstdag gaan wij met de kinderen gourmetten.

Dochter (8 jaar) wil pasta eten. 
Voor ons is er 5 gangen afhaal en zelfmaakmenu van restaurant in de buurt.
Bij mijn ouders is er konijn in het zuur. 

Nog geen idee wat wij met kerstavond eten. 
1ste kerstdag gaan we bbqen met mijn familie. Ik ga denk ik voor een stukje vis. En als toetje stoofperen. 
2e kerstdag gaan wij gourmetten bij mijn schoonouders. 

Tuinfluiter

Tuinfluiter

15-12-2021 om 17:31 Topicstarter

Lollypopje schreef op 15-12-2021 om 17:03:

kerstavond bestel ik de traditionele kerstpizza.
Voor 1e kerstdag waarschijnlijk iets voor mijzelf lekkers waar ik geen werk aan heb bij Crisp
2e kerstdag ga ik ergens eten, tenzij ik geen energie heb. Dan worden het de restjes van 1e kerstdag

Ik hoop dat je genoeg energie hebt altijd leuk om uitgenodigd te worden

Mugske schreef op 15-12-2021 om 17:27:

Dochter (8 jaar) wil pasta eten.
Voor ons is er 5 gangen afhaal en zelfmaakmenu van restaurant in de buurt.
Bij mijn ouders is er konijn in het zuur.

🤤 Jeugdsentiment

Tuinfluiter schreef op 15-12-2021 om 17:31:

[..]

Ik hoop dat je genoeg energie hebt altijd leuk om uitgenodigd te worden

Dat hoop ik ook. Ik denk het wel, maar het blijft onvoorspelbaar soms.

Ik was vorig jaar al alleen vanwege corona. Dit jaar ben ik al zoveel alleen dan wil ik in elk geval één kerstdag bij mensen zijn en dan zie ik de baby van mijn broer ook weer. 

TanSwallow86

TanSwallow86

15-12-2021 om 17:38

Geen flauw idee 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.