Eten
lientje69
06-09-2026 om 09:51
Wie eet er nog chinees?
Ik las net een heel artikel over de afname van Chinese restaurants. Koks mogen niet meer uit China gehaald worden. Nederlandse koks vinden de Chinese keuken en methodes lastig om te leren. Ook ander personeel is moeizaam te krijgen. Marges zijn afgenomen naar 5 procent en het is 80 uur werken in de week.
Kinderen kiezen liever voor een normale baan waarbij ze tijd over houden voor een sociaal leven.
Daarom verdwijnen de ouderwetse Chinese restaurants waar je bami met een loempia of de babi pangang haalt met grote snelheid uit het straatbeeld.
Wie gaat er nog wel eens naar een Chinees restaurant? Uit eten of alleen afhaal? Wat eet je dan? Gewoon een luchtig zondagochtend topic voor de functie en nieuwsgierigheid.
Rogue
14-09-2026 om 19:23
Herfstappeltaart schreef op 14-09-2026 om 13:37:
[..]
Ik moet meteen aan Frans Bauer denken die op zijn trip door China bij een restaurant om babi pangang vroeg. Ze hadden natuurlijk geen idee wat hij bedoelde, ze kennen dat gerecht niet. Viel mee dat hij niet "nummer zoveel" vroeg 🤣
😏 doet me aan mijn oom denken, die opzoek was naar een Turkse pizza in Turkije.. hij wist alleen niet dat het een andere naam had daar.
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 07:46
Rogue schreef op 14-09-2026 om 19:23:
[..]
😏 doet me aan mijn oom denken, die opzoek was naar een Turkse pizza in Turkije.. hij wist alleen niet dat het een andere naam had daar.