Eten Eten

Eten

Welke groenten eten jullie vaak?


Schommelstoel schreef op 19-09-2021 om 15:01:

[..]

heb je wel echte, verse asperges gehad? Daar zit toch onwijs veel smaak aan? Niet uit een potje...

Geen idee of ze uit een potje waren. Ik eet ze hoogstens in een restaurant en dan is het de groenten die je er bij geserveerd krijgt en dat is alleen in het aspergeseizoen.

Ik ben niet zo'n grote liefhebber van groenten. Ik eet dat ook niet elke dag. Doperwten, bruine en witte bonen eet ik wel maar die vallen niet onder groenten. Wij eten vaak een verse fruitsalade bij bv gebakken aardappelen en vlees ipv groenten. 

Broccoli , courgette , worteltjes , winterpeen , paprika , spinazie , zuurkool , knolselderij , spruitjes , paksoi , chinese kool  ,  spitskool , pastinaak , andijvie , boerenkool , koolraap , rode kool , tomaat , pompoen , romanesco , tauge , zoete aardappel .

spinazie,
Pompoen,
Kousenband,
Broccoli,
Snijbonen,
Wortels ect..

Ik wissel eigenlijk dagelijks af dus er zullen nog wel meer zijn..

Asperges vind ik best lekker, ik vind ze een beetje witlof-achtig smaken. Wel vind ik inderdaad dat er overdreven lyrisch over gedaan wordt. Er hangt gewoon een zweem van exclusiviteit omheen omdat ze er maar kort (vers) zijn en daarom ook erg prijzig.
Best lekker, maar niks bijzonders qua smaak wat mij betreft.
Ze worden lekker aangekleed met een sausje, ham en hardgekookte eieren.

Ooooh, boerenkool daar heb ik nu zin in!

Wieder schreef op 17-09-2021 om 18:59:

[..]

Oh, dat klinkt lekker! Ik vind de smaak van bieten wel lekker, maar het gevoel van die gekookte bieten zoals mijn moeder die maakte, dat zo naar binnen glibberde, vind ik afschuwelijk! Wat eet je hier dan bij als ik vragen mag

 Ik eet ze als snack, verwerk het in een maaltijdsalade met couscous, maak een tray met allerlei groenten uit de oven waarbij de bieten een onderdeel zijn en eet dat met een worstje en patat of eet de gegrilde bieten met geitenkaas, rucola, noten en pasta.

Bieten gekookt vind ik ook maar saai maar geroosterd zijn ze zooooo lekker!

Ik eet het niet vaak maar bietjes (die voorgekookte in zo'n vacuüm zakje) neem ik altijd en die snij ik in blokjes. Vervolgens kook ik ze en maak ik er samen met gekookte aardappelen en gebakken uitjes een stamppot van. Nu eet ik geen vlees meer, maar vroeger at ik dat met een speklapje, vond iedereen hier lekker (de kinderen ook) 

Schommelstoel schreef op 19-09-2021 om 15:53:

[..]

Je mag ze vies vinden of de structuur naar vinden. Allemaal prima, ieder zijn smaakvoorkeuren. Maar ik reageerde op Zusterclivia die schreef dat er geen smaak zit aan asperges. Dat is wat anders.

Ik proef ook alleen een gekke structuur en weinig smaak. Misschien toch genetisch?

1968 schreef op 20-09-2021 om 11:09:

Ik eet het niet vaak maar bietjes (die voorgekookte in zo'n vacuüm zakje) neem ik altijd en die snij ik in blokjes. Vervolgens kook ik ze en maak ik er samen met gekookte aardappelen en gebakken uitjes een stamppot van. Nu eet ik geen vlees meer, maar vroeger at ik dat met een speklapje, vond iedereen hier lekker (de kinderen ook)

Ik gooi de gesneden bietjes in een pannetje met een gesnipperd uitje, een eetlepel azijn en een klontje (plantaardige) boter. En dan met een gekookt aardappeltje, vind ik echt heerlijk 

Lolly

Lolly

07-10-2021 om 17:34 Topicstarter

Voor het eerst sinds ik op mezelf woon heb ik hutspot gemaakt. Ik hou normaal niet van gekookte wortel, maar dit is goed te doen. Weer wat variatie gevonden

Rondstruiner schreef op 20-09-2021 om 12:47:

[..]

Ik gooi de gesneden bietjes in een pannetje met een gesnipperd uitje, een eetlepel azijn en een klontje (plantaardige) boter. En dan met een gekookt aardappeltje, vind ik echt heerlijk

Ik vind bietjes ook heel lekker in een risotto met geitenkaas!

(Maar gebruik daar stiekem wel heel lui altijd bietjes in pot voor. Geen idee wat dat doet voor de voedingswaarde, eigenlijk...)

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

07-10-2021 om 20:56

Uien
Knoflook
Tomaten
Prei
Champions
Paprika
Spinazie
Aubergine en courgette
Peulvruchten (allerlei bonen)
Verschillende kolen (witte, spits, groene, boerenkool)
Wortel
Knolselderij
Kroten
Asperges
Aardappelen
Pastinaak

Asperges vond ik altijd zó lekker, dat ik ze koud uit pot of blik zat te eten.

De courgette wint weer aan populariteit hier. Ik kan ze op het laatst nog toevoegen aan eenpansmaaltijden, als ik toch wat te weinig heb gemaakt. Evenals tomaat. Hoeft ook niet door en door te garen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.